Priprava izračunov o morebitni ustanovitvi nove letalske družbe je po besedah gospodarskega ministra Zdravka Počivalška v zaključni fazi. "V naslednjem obdobju, sicer pozneje, kot smo sprva napovedovali, bomo prišli do končnega dogovora oz. odločitve, po kateri poti bomo šli naprej z letalskimi povezavami," je danes dejal Počivalšek.
Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) pripravlja več možnih scenarijev z različnimi predpostavkami, odločitev o ustanovitvi nove družbe pa bo sprejela vlada.
Danes naj bi bilo sicer znano, katere družbe so izkazale interes za nakup poslovne celote Adrie Airways, ki je 2. oktobra pristala v stečaju. V zadnjih dneh je stečajni upravitelj Janez Pustatičnik za nekatere medije dejal, da interesentov za nakup ne manjka, imel pa je kar nekaj razgovorov z interesenti tako iz Slovenije kot iz tujine.
Minister je ob robu dogodka Dnevi slovenskega turizma dejal, da je priprava izračunov v zaključni fazi. "Osebno mislim, da bodo povezave boljše, če bomo uspeli ustanoviti letalsko podjetje, ki bo delovalo na čistih ekonomskih temeljih in pa v sodelovanju s podjetjem, ki to zna početi," je dejal.
V nasprotnem primeru bomo sicer imeli po stečaju Adrie Airways tržne povezave, "ki ne bodo slabe, ne bodo pa tako dobre, kot bi lahko bile". Z ustanovitvijo letalske družbe pa bi po njegovih besedah lahko dali priložnost tudi povezavam, ki so pomembne za Slovenijo, tako z gospodarskega kot tudi s turističnega vidika.
Pred vladno obravnavo izračunov pa morajo "opraviti še zaključne pogovore na to temo", zato minister ni komentiral neuradnih informacij, da naj bi država kot tujega partnerja pri ustanavljanju letalske družbe želela irsko regionalno letalsko družbo Cityjet.
Ustanovitev podjetja je ena od možnosti
Morebitna ustanovitev novega letalskega podjetja, v katerem bi bila država bodisi edini lastnik bodisi eden izmed tako zasebnih kot javnih družbenikov, je ena od možnosti, ki jo je za zagotavljanje povezljivosti Slovenije s svetom po stečaju Adrie Airways omenjala vlada. Po stečaju Adrie - to je država leta 2016 prodala nemškemu skladu 4K Invest - je sicer nemška skupina Lufthansa skupaj s hčerinskimi družbami že zagotovila letalske povezave s Frankfurtom, Münchnom, Zürichom in Brusljem.
če bi se Adria pred leti preoblikovala v nizkocenovnika bi še danes lahko bila v plusu, ampak so raje s 100% dražjimi kartami in praznimi letali bili molzna krava proračuna. Naj se vlada zmeni z Ryanairom in naj oni vozijo… ...prikaži večo tudi iz Brnika. To bo še najceneje.