"Mislim, da je najhuje za marine mimo in da gredo trendi na bolje," nam je povedal Marjan Matevljič, kapitan portoroške marine. Zapolnjenost njihove marine s stalnimi privezi je bila v lanski sezoni na enaki ravni kot predlani, trenutno pa so skoraj v celoti zapolnjeni. Največ lastnikov je Slovencev (56 odstotkov), med tujci pa je največ Nemcev, nato Avstrijcev in Italijanov. Tudi pri tranzitnem prometu, kjer so v večini gosti Italijani (44 odstotkov), so imeli lani enako število prihodov kot predlani.
privezov v morju je v treh slovenskih marinah.
Trend rahlo navzgor
Podobno je v marini v Izoli, kjer imajo okoli 64 odstotkov stalnih slovenskih gostov. Kot je pojasnil Matjaž Francé, vodja izolske marine, je bila lanska sezona pri njih glede na splošno slabe razmere v navtični industriji zadovoljiva. "Za letošnje leto bi lahko trend označili kot rahlo navzgor," je dodal.
Sosedi in v Izoli niso dražili
Sicer so cene letnih privezov v morju v komercialnih marinah na Obali povišali v Kopru in Portorožu, v Izoli pa so večinoma ostale na ravni lanske sezone. Francé razlaga, da je njihov cilj biti konkurenčen v severnem Jadranu tudi s cenami. Cene privezov namreč niso povišali niti v nekaterih marinah v sosednjih državah. V ACI marini v Umagu in Pulju, kjer je tretjina njihovih gostov s stalnimi privezi Slovencev, cen niso dvigovali zaradi splošne recesije in želje po ohranitvi gostov.
V Miljah več Slovencev
Za desetmetrski čoln je treba recimo v Pulju za celoletni privez plačati 2.520 evrov. Prav tako cen niso že nekaj let spreminjali v miljski marini San Rocco, kjer je treba za celoletni privez za desetmetrski čoln plačati 3.250 evrov. Kot so nam povedali, se je v zadnjih dveh letih skokovito povečalo število slovenskih gostov (trenutno jih je sicer le okoli tri odstotke).