Slovenija
64 ogledov

Nesreča avtobusa, polnega otrok

Nesreča avtobusa na gorenjski avtocesti
1/48
Žurnal24 main
Na avtocesti Kranj–Ljubljana se je zgodila huda prometna nesreča nemškega avtobusa, v katerem je bilo 36 otrok, starih okoli 15 let. Poškodovanih 29 potnikov.
Na kraju nesreče je bil tudi naš novinar. Fotografije prevrnjenega avtobusa si lahko ogledate v GALERIJI.

Ob 5.43 se je na avtocesti Kranj–Torovo v smeri proti Ljubljani zgodila huda prometna nesreča nemškega avtobusa, polnega otrok.

"Po do zdaj znanih informacijah naj bi bilo v avtobusu okoli 30 otrok, trije so huje poškodovani, a nihče v smrtni nevarnosti," je okoli 8. ure za zurnal24.si povedal tiskovni predstavnik PU Kranj Leon Keder.

V reševalni akciji je sodelovalo 36 gasilcev iz JZGRS Kranj, GB Ljubljana, PGD Škofja Loka z 11 vozili in 17 reševalnih vozil iz NMP Kranj, Ljubljana, Škofja Loka, Tržič, Bled, Jesenice in Domžale s svojimi ekipami.

V avtobusu je bilo 41 ljudi, od tega 36 otrok, 4 spremljevalci in voznik, so sporočili iz Uprave RS za zaščito in reševanje.

29 poškodovanih v bolnišnico
Reševalne ekipe so ponesrečence oskrbele že na terenu, od tam pa so jih 29 odpeljali v ljubljanski klinični center, med njimi je bilo po podatkih policije 19 otrok.

"V Univerzitetni klinični center Ljubljana je bilo danes zjutraj pripeljanih 29 poškodovancev. Vsi so bili pregledani in oskrbljeni. Od tega jih bo šest sprejetih na klinični oddelek v UKCL – trije odrasli in trije otroci –, 23 poškodovancev pa bo odpuščenih. Gre za lažje poškodbe, večinoma rane na koži, odrgnine in udarnine. Nihče ni v življenjski nevarnosti," je sporočila Polona M. Lečnik Wallas, tiskovna predstavnica za stike z mediji.

Trije že operirani
Po besedah specialista iz UKCL Boštjana Sluge sta med poškodovanci, ki so jih zadržali v bolnišnici, dve osebi huje poškodovani. Odraslo osebo so že operirali zaradi poškodbe kolena, zaradi hujših odrgnin pa so že operirali tudi dva otroka, oba v splošni anesteziji, eden od njiju je utrpel težje poškodbe. Stanje vseh treh naj bi bilo sicer stabilno, je še povedal Sluga.  

"Šest ljudi bomo obdržali na opazovanju, nekateri poškodovanci pa še čakajo na prevoz, ki ga organizira nemško veleposlaništvo," je še pojasnil Sluga.

Neuradno naj voznik avtobusa ne bi kazal znakov vinjenosti. Izvedeli pa smo tudi, da naj otroci v avtobusu ne bi bili privezani z varnostnimi pasovi.

Na Zvezi združenj šoferjev in avtomehanikov Slovenije so pojasnili, da za Slovenijo glede časa vožnje, odmorov in časa počitka za voznike, ki opravljajo notranje in mednarodne prevoze, veljajo enaka pravila kot za ostale države EU. Voznik lahko brez postanka vozi največ štiri ure in pol, na dan pa s postankom za odmor največ deset ur, čemur sledi dnevni počitek, ko mora vozilo dejansko stati.

Opozorili so še na splošno težavo poklicnih voznikov, ki ni nujno povezana z današnjim primerom nesreče na gorenjski avtocesti: če se delodajalci ne držijo pravil glede omejitve ur vožnje in ostalih pravic mobilnega osebja, je zlasti v času turistične sezone obremenitev voznikov avtobusov večja kot običajno.

Kot so za STA dejali na Zvezi združenj šoferjev in avtomehanikov Slovenije, je uporaba varnostnih pasov obvezna le na avtobusih, ki imajo vgrajene pasove, pri tem pa so izjema avtobusi mestnega potniškega prometa oziroma avtobusi, ki imajo stojišča.

Na tem področju naj bi bilo sicer "nekaj več tolerance", saj voznik avtobusa težko stori kaj več, kot da potnike opozori na obvezno uporabo varnostnih pasov, so dodali.

Avtobus na bok, številne poškodbe

Po informacijah s terena so med prepeljanimi trije huje poškodovani – dva otroka in voznik avtobusa, ki je ostal ukleščen v vozilu. Neuradno naj bi bili med poškodovanimi tudi trije spremljevalci.

Poškodovani so utrpeli številne odrgnine, ureznine in tope poškodbe. 

Avtobus po boku drsel 40 metrov
Avtobus z nemškimi registrskimi tablicami je zapeljal s ceste in se prevrnil na bok, je pojasnil Keder.

Voznik je z vožnjo nadaljeval preko odstavnega pasu in neutrjene bankine na travnato površino, nato pa zapeljal v obcestni jarek, zaradi česar je vozilo prevrnilo na desni bok, po katerem je drselo okoli 40 metrov.

Od aprila obvezni pasovi
“Avtobus ni imel varnostnih pasov, razen voznikovega, ki ga je ta tudi uporabljal,” pravijo na Policijski upravi Kranj.

Od letošnjega aprila zakonodaja določa, da morajo imeti vsi avtobusi pri prevozu otrok na daljših razdaljah ali prevozu otrok po avtocesti vgrajene varnostne pasove.

To pomeni, da morajo biti vsi v avtobusu pripeti. Tako je ob začetku preventivne akcije Javne agencije RS za varnost prometa o uporabi varnostnega pasu dejala Vesna Marinko, vodja službe za analize, razvoj in koordinacijo pri agenciji.

Vozniki avtobusov porazno
Privezanost. Po podatkih Javne agencije RS za varnost prometa je bilo lani v Sloveniji privezanih 92 odstotkov voznikov osebnih vozil, 93 odstotkov sovoznikov in le 69 odstotkov potnikov na zadnjem sedežu. Privezanost pri poklicnih voznikih v tovornem prometu je okoli 50-odstotna, v avtobusnem prometu le 30-odstotna. Nadzor. V času preventivne akcije od 16. do 30. maja z geslom Pripnite se in doživite bodo policisti poostreno preverjali privezanost tudi na avtobusih in v kombijih.

“Že pred aprilom smo ob javnih prevozih poskrbeli, da ima prevoznik vgrajene pasove,” je pojasnila pomočnica ravnateljice in vodja enote vrtca Zelena jama Stanislava Kandare.

Z otroki sicer po njenih besedah nimajo težav: “Ko vidijo pasove, se po navadi kar sami privežejo.” Uporaba varnostnih pasov je za druge potnike obvezna le na avtobusih, ki imajo vgrajene pasove, pri tem pa so izjema avtobusi mestnega potniškega prometa.

Za otroke poskrbel psiholog

Pri reševanju so sodelovale številne reševalne ekipe in gasilske enote, od tega 17 reševalnih vozil.

Nepoškodovane otroke so namestili v kranjski hotel, kjer je zanje poskrbel pogodbeni psiholog z uprave za zaščito in reševanje.

S pomočjo še nekaterih prostovoljcev se je z njimi pogovoril ter jih z različnimi sproščujočimi dejavnostmi poskušal predvsem zamotiti, da bi pozabili na nesrečni dogodek, so povedali na omenjeni upravi.

Zaradi nesreče sta bila več ur zaprta vozni in odstavni pas med priključkoma Kranj vzhod in Brnik v smeri Ljubljane, prihajalo je do zastoja.

Promet je potekal le po prehitevalnem pasu, posledice nesreče pa so odstranili okoli 10.30.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.