Slovenija
1024 ogledov

Nov obračun cestnine, enodnevne vinjete korak bližje

avtocesta promet Saša Despot Vožnja po Štajerski avtocesti v bližini Trojan.
Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor je na današnji seji podprl vladni predlog zakona o cestninjenju.

Predlog zakona o cestninjenju v slovenski pravni red prenaša določbe evropske direktive glede novega načina zaračunavanja cestnine za tovorna vozila glede na emisije ogljikovega dioksida in opredeljuje novo, enodnevno vinjeto.

Predlog opredeljuje razvrščanje tovornih vozil v posamezne emisijske razrede CO2, ki pomenijo osnovo za določanje višine cestnine. 

"S tem se vzpostavlja sistem, ki bo v večji meri upošteval vidik varovanja okolja oz. negativen vpliv prometa na okolje," je pojasnil državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh.

Ureja se nova, z direktivo predpisana razmerja med posameznimi vrstami elektronskih vinjet. Ob tem se po njegovih navedbah opredeljuje nova vrsta kratkotrajne elektronske vinjete, in sicer enodnevna vinjeta, ki se bo začela uporabljati najpozneje s 25. marcem 2030.

Poenotenje postopkov

avtocesta promet | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na novo je definirano postopanje prekrškovnega organa v primerih, ko je cestninski prekršek storjen z motornim vozilom, registriranim v drugih državah EU ali državah Evropskega gospodarskega prostora. 

S tem se uvaja poenoten postopek pridobivanja podatkov o lastništvu motornih vozil in vzpostavlja večja učinkovitost na področju ukrepanja zoper tuje kršitelje.

Zavrnili dopolnila SDS

Odbor je k predlogu sprejel številna dopolnila, ki so sledila tudi pripombam zakonodajno-pravne službe DZ. Zavrnil pa je predloge dopolnil SDS. Z enim so želeli črtati možnost za uvedbo dodatnega cestninjenja oz. za morebitno uvedbo predornin in mostnin, a je Rajh zatrdil, da je strah, da bi se to zgodilo, neupravičen. 

V SDS so predlagali tudi znižanje cene polletne vinjete, a je Rajh povedal, da razmerja med vinjetami predpisuje evropska direktiva.

avtocesta promet | Avtor: Saša Despot Saša Despot

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • atamama 21:40 05.november 2024.

    Bogokletno je razmišljati da 1200kg težak avto uniči manj cesto kot 2000kg. In torej, električni naj bi imeli privilegij kljub večjemu povzročanju škode. Kaj pa imajo emisije z obrabo cest? Kaj se ne moremo znebiti ljudi ''zelene agende'' ki peljejo vse v prepad?