Slovensko oglaševanje je na preizkušnji. To se kaže tudi v številu prijavljenih del na letošnjem Slovenskem oglaševalskem festivalu (Sof), ki je z lanskih 616 padlo na 386. Festival se je z revnejšo bero pridružil nekdaj zelo uspešnemu Zlatemu bobnu, ki je lani prav tako doživel hud udarec. 21. Sof, ki se začenja danes in bo trajal do petka, ne obljublja le druženja, podnevi relevantnih predavanj in zvečer burnih zabav, temveč lahko pričakujemo tudi odgovor na to, kako se domače oglaševanje spopada s težavami.
Naročniki zmanjšujejo proračune
Jernej Repovš iz Studia Marketing JWT, ki bo na Sofu predaval o odnosih med naročniki oglasov in agencijami, priznava, da naročniki drastično zmanjšujejo proračune. K temu prispevata gospodarska kriza in to, da klasično oglaševanje kljub svoji visoki ceni preprosto ni tako učinkovito kot novi načini komuniciranja. Ali se torej oglaševalskim agencijam izteka rok trajanja? Repovš optimistično povzema nagovor kreativnega direktorja agencije JWT Fernanda Vege Olmosa: “Delo kreativnih agencij ni prodajanje oglasov. Naročnikom ponujamo odlične ideje.” Mimogrede, Studio Marketing JWT je pred dobrim mesecem prodal geslo Slovenija, moja dežela trgovskemu podjetju Spar. Predsednica festivala Eva Aljančič (samo)kritično izpostavlja veliko število akcij, ki še vedno temeljijo na klasičnih medijih, “bolj za okras pa jim je dodan kak sladkorček v obliki aplikacij, spletnih kampanj, vključevanja uporabnikov, vsebin, generiranih s strani uporabnikov”. Predaval bo tudi radijski voditelj Denis Avdić, ki bo poslušalcem zaupal, kako z radijsko satiro do 130 tisoč prijateljev na Facebooku.