Slovenija
17 ogledov

Ostreje nad tuje povzročitelje nesreč

Žurnal24 main
V Evropski uniji se je število smrtnih žrtev v cestnem prometu občutno zmanjšalo. Podoben trend se nadaljuje tudi v Sloveniji. Jutri na glasovanje predlog za boljši čezmejni pregon.

Evropska komisija je objavila nove statistične podatke o številu smrtnih žrtev v cestnem prometu v EU. Poročilo kaže, da se je leta 2010 število smrtnih žrtev na evropskih cestah zmanjšalo za 11 odstotkov, vendar se podatki med posameznimi državami članicami zelo razlikujejo.

Število smrtnih žrtev prometnih nesreč se je najbolj zmanjšalo v Luksemburgu (za 33 odstotkov), na Malti (za 29 odstotkov) ter na Švedskem in Slovaškem (v obeh za 26 odstotkov). V Sloveniji se je leta 2010 to število zmanjšalo za 19 odstotkov.

Spomnimo, da je komisija julija 2010 sprejela načrt za zmanjšanje števila smrtnih žrtev na evropskih cestah za polovico v naslednjih desetih letih. Pobude, ki jih zajema akcijski program za varnost v cestnem prometu 2011–2020, med drugim predvidevajo višje standarde varnosti v vozilih, boljše usposabljanje udeležencev v prometu in strožje uveljavljanje cestnoprometnih predpisov.

Za boljši čezmejni pregon
Jutri bo Evropski parlament glasoval o predlogu direktive o lažjem čezmejnem pregonu na področju varnosti v cestnem prometu, ki ga je predložila komisija. Direktiva je namenjena izboljšanju odkrivanja in kaznovanja prometnih prekrškov, zagrešenih z avtomobili, registriranimi v drugi državi članici EU, kot je tista, v kateri se zgodi prekršek. Vzpostavila bo mrežo za izmenjavo elektronskih podatkov, tako da bodo nacionalni organi lahko identificirali osebo, na katero je registrirano vozilo v drugi državi članici.

Direktiva se zlasti osredotoča na štiri glavne dejavnike, ki so krivi za kar 75 odstotkov vseh prometnih nesreč s smrtnim izidom v EU: prehitro vožnjo, neupoštevanje prometne signalizacije, neuporabo varnostnih pasov in vožnjo pod vplivom alkohola.

Statistični podatki kažejo, da nerezidenčni vozniki predstavljajo pet odstotkov cestnega prometa v EU in da zagrešijo kar 15 odstotkov vseh prekrškov zaradi prehitre vožnje. Poleg tega je za voznika vozila, registriranega v drugi državi, statistično trikrat bolj verjetno, da bo zagrešil prekršek, kot za rezidenčnega voznika. Če bo Evropski parlament potrdil osnutek direktive, ga bodo v prihodnjih tednih formalno sprejele države članice, ki bodo imele nato dve leti časa za prenos direktive v svoje nacionalne zakonodaje.

Komentarjev 1
  • nergač 17:00 05.julij 2011.

    sama represija in polnjenje državnih blagajn...nič drugega ne znajo ti evrokleptomani.Že zdavnaj bi lahko živeli v združeni evropi z urejenim in učinkovitim pravnim redom, če bi ti EU-pogoltneži mislili še na kaj drugega kot na svoje koristi.