Embalaža. Trije mladi zasnovali ekološko, cenovno ugodno, lepo in uporabno embalažo za pridelke slovenskih kmetov, namenjene prodaji v trgovinah.
Trije študentje arhitekture Klara Zalokar, Klemen Zupančič in Mija Mikuž so za izdelke slovenskih kmetov oblikovali novo embalažo. Lani so zmagali na Mercatorjevem natečaju, na prodajne police pa bo v njihovi embalaži sredi junija prvi prišel mladi krompir. Najverjetneje mu bodo sledile mesnine, glede na ponudbo kmetov pa tudi drugi proizvodi.
Zasnovo embalaže so pripravili za sveže sadje, zelenjavo, mlečne izdelke, žita in jajca, edina omejitev pri oblikovanju pa je bila ekološkost, možnost reciklaže. Izziv je bil tudi prikazati duh kmetij in slovenski izvor, zamisel pa so dodelali v enem tednu.
Gajba, škrnicelj, steklenica
Žurnal24 main
"Za izhodišče smo vzeli arhetipe. Včasih je bila to tržnica z osebnim pristopom, na kateri si prosil za škatlo jajc, gajbo jabolk in škrnicelj moke; glede na to smo tudi oblikovali embalažo. Nismo želeli oblikovati futuristične origami embalaže," razlaga Mikuževa. Zupančič jo dopolnjuje: "Tako je embalaža kartonasta, narejena po motivu gajbe, saj smo želeli uporabiti naravne materiale, kot sta karton in steklo. Kartona nismo barvali, ampak smo ga pustili rjavega. Dodali smo osebno noto, da veš, od koga kaj kupiš." Na embalaži prave etikete tako pravzaprav ne bo – vsak kmet bo dobil štampiljko svoje kmetije, ki jo bo odtisnil na embalažo, in dopisal, katera vrsta pridelka je v njej in kakšen je, datum in podobno. "To bo pocenilo proizvodnjo embalaže, saj je ne bo treba za vsako kmetijo in toliko različnih izdelkov izdelati posebej," dodaja Mikuževa. Embalaža bo zato tudi privlačnejša za kupca in zaradi odtisa osebnejša. "Namen je tudi izobraziti potrošnike, kdaj je katera zelenjava v sezoni, saj je zdaj vse pomešano," pojasnjuje Zalokarjeva. Na hrbtni strani bo zato tabela, v kateri bo prikazano na primer, da šparglji decembra ne rastejo v Sloveniji. Na posebni spletni strani pa bodo zbrane informacije o kmetijah.
Za zdaj imajo zasnovanih od pet do deset kosov embalaže, glede na potrebe pri prodaji pridelkov pa bodo v istem slogu zasnovali nove. Najprej bodo mladi krompir v novi embalaži prodajali v hipermarketu, najbližjem kmetiji, na kateri je zrasel, in v Maxiju.
Izdelovalce ekološke embalaže bo morala država subvecionirati, pa jih ne bo, zato bodo izdelki v eko embalaži zelo dragi.