V sklopu prenove osrednje ljubljanske železniške postaje, gradnje nove avtobusne postaje in drugih infrastrukturnih nepremičninskih projektov na območju Potniškega centra Ljubljana (PCL) bo Mestna občina Ljubljana uredila tudi okoliško infrastrukturo. "Naš cilj je prenoviti območje in določiti prometno ureditev v okolici načrtovanega novega potniškega centra, ki bo dolgoročno zagotavljala ustrezno varnost in pretočnost mestnega prometa, torej da bo zagotovljeno udobno vodenje vseh vrst javnega potniškega prometa – kolesarskega, peš ter motornega prometa – z dodatno ozelenitvijo javnega prostora," pravijo. Zato bodo letos in v naslednjih letih izvedli celovite rekonstrukcije cest okoli PCL (Trg OF, Masarykova, Šmartinska pri železniškem podvozu, Vilharjeva).
Gre sicer za ločena projekta – železnica in cesta. A dela na železniški progi na območju podhoda se bodo izvajala sočasno z obnovo oziroma rekonstrukcijo cestne infrastrukture.
Kako bo v času cestnih del – rekonstrukcije križišča pri Situli in podhoda pri Orto baru – urejen promet za osebna vozila, pešce in kolesarje ter ali bo območje med obnovo popolnoma zaprto ali delno prevozno, še ni znano, elaborat zapor namreč še ni izdelan, pravijo na Mestni občini Ljubljana.
Razširili bodo križišče pri Situli
Po obnovi bo izvedena štiripasovna cesta s petim prometnim pasom za zavijanje desno iz smeri centra na Šmartinsko cesto. Predvidena je tudi ureditev rumenega pasu, ki bo omogočal prednost za javni potniški promet. "Večjih sprememb prometnega režima ne načrtujemo," ob tem dodajajo na Mestni občini Ljubljana.
Pri prenovi podhoda pri Orto baru se bodo še posebej posvetili odvodnjavanju. Zaradi pogostega zastajanja vode ob večjih padavinah je namreč stroka že pred časom predlagala, da Mestna občina Ljubljana na območju podhoda pri Orto baru načrtuje izvedbo ponikalnice za izboljšanje odvodnjavanja. To bodo zdaj uredili, za Žurnal24 obljubljajo na Mestni občini Ljubljana: "Odvodnjavanje bo urejeno skladno s projektantsko rešitvijo, predvidoma na enak način kot pri podvozu Dunajska." Tam so zgradili novo kanalizacijo, kjer se zdaj lahko loči meteorna voda z voznih površin od meteorne vode s pohodnih površin. Meteorne vode s pohodnih površin ponikajo na območju kolesarske steze, medtem ko so meteorne vode z voznih površin speljane preko črpališča, lovilca mineralnega olja in rastlinske čistilne naprave v ponikanje.
Izselili bodo okoliške prebivalce
Ljubljanski župan Zoran Janković je potrdil, da je občina v pogovorih z okoliškimi prebivalci glede preselitev, ki jih bodo potrebovali za razširitev prometne infrastrukture. Za potrebe rekonstrukcije Šmartinske ceste bodo v last pridobili Masarykovo 19, Šmartinsko 11, Šmartinsko 15 in Šmartinsko 15a. Objekte bodo porušili, so za naš portal potrdili na ljubljanski občini.
Iz oddelka za ravnanje z nepremičninami Mestne uprave Mestne občine Ljubljana so nam razkrili, da s stanovalci Masarykove in Šmartinske ceste že potekajo pogajanja in dogovori glede sklenitve pogodb. "Stanovalci bodo prejeli nadomestna stanovanja na Jelinčičevi ulici ali pa jim bo izplačana odškodnina – cena je bila določena na podlagi cenitve. Če s stanovalci ne bo prišlo do dogovora oziroma sklenitev pogodb, bomo sprožili postopek razlastitve," so nam povedali.
Časovnica in financiranje
Izvajalec cestne prenove še ni izbran. Niti še ni znana časovnica objave razpisa za izgradnjo podvoza Šmartinska, prav tako ne ocena vrednosti investicije.
Tako je logično, da še tudi ni znano, kdaj bodo dela začeli in končali. "Dela (oziroma njihov začetek in potek) na cestah okoli Potniškega centra Ljubljana so odvisna od dinamike gradnje objektov na območju PCL, katerih investitorji so Republika Slovenija oziroma Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo, Slovenske železnice," pojasnjujejo na Mestni občini Ljubljana. Njihova napoved je, da bodo nadvoz pri Orto baru končali konec drugega leta.
Za zdaj je financiranje predvideno iz občinskega proračuna. "Če bo do takrat objavljen ustrezen javni razpis za sofinanciranje projekta s pomočjo državnih ali evropskih sredstev, ga bomo proučili in ob izpolnjevanju pogojev oddali vlogo za sofinanciranje," pa pravijo na Mestni občini Ljubljana.
Tiste bajte so stare 100 let..nevzdrvano.. zapuščeno..karkoli bo Zoran ponudil lahko so veseli..lahko rečejo samo hvala Zoki
Evo to smo dosegl. Čefur meče Slovence na cesto v glavnem slovenskem mestu!
Marsikdo si za tisto ocenjeno 'vrednost' ne bo mogel v Ljubljani kupiti ničesar, niti kaj podobnega, pa čeprav starega. Pošten dogovor bi bil, meter za meter in to nekje na podobni lokaciji in v podobno urejeni stavbi - če tega… ...prikaži večga ni , pa boljša stavba. Selitev je namreč v interesu mesta in ne tistih stanovalcev. Sicer pa se šerifu fučka za plebs. Pomembno je, da so z njim zadovoljni njegovi 'nadmudrivaški zemljaci'.