“Do potencialnih samomorilcev, ki v čelnem trčenju z avtom lahko postanejo tudi morilci, smo še vedno premehki,” o zagotavljanju varnosti motoristov meni Miran Stanovnik, večkratni udeleženec relija Pariz–Dakar, sicer tudi inštruktor varne vožnje.
Na okrogli mizi v sklopu akcije Ne spreglej!, namenjene varnosti motoristov, je predlagal, da bi prekrškarjem za en mesec ali še dlje vzeli motor.
Poškodba motorista. Zgolj prvo zdravljenje poškodovanca v prometni nesreči stane med 20 in 60 tisoč evri, dosmrtno zdravljenje močno poškodovanega pa med 250 in 500 tisoč evri, pravi Klemen Grabljevec, zdravnik iz rehabilitacijskega centra Soča.
“Težko me bo kdo prepričal, da ne vemo, kje se ti prekrški dogajajo. Če lahko sankače po Pohorju lovimo s helikopterji in konjenico, imamo tudi pri motoristih še rezervo,” pravi.
Vse več zaščitnih ograj
Na Direkciji RS za ceste za varnost motoristov poskrbijo tako, da ceste spomladi pravočasno pometejo in odstranijo ovire, ki so nastale pozimi, pove Bojan Žlender, predsednik sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.
“V zadnjih dveh letih smo z dodatnimi lamelami, ki preprečujejo zdrs motorista, opremili več kilometrov zaščitnih ograj, izdelali pa smo tudi posebne opozorilne znake,” našteva in ob tem poudarja tudi pomen preventivne akcije Ne spreglej!.
O dodatnih odbojnih ograjah Stanovnik meni, da bi bile nepotrebne, če bi motoristi vozili po predpisih oziroma tako, kot dovoljuje cestišče: “S temi ograjami delamo tako, kot da dajemo samomorilcu v roke elastično vrv, češ: obesi se, mi imamo čisto vest.”