Gospa plačuje najemnino za stanovanje prek spletne banke na podlagi računa in plačilnega naloga UPN, ki ga pošlje podjetje, ki je lastnik stanovanja. Na nalogu je naveden datum plačila, na katerega nato opravi plačilo. "Prejšnji mesec pa se je zgodilo, da je bila na dan plačila, zapisan na nalogu, nedelja. Račun je bil tako poravnan v ponedeljek. Na računu za tekoči mesec pa sem na svoje presenečenje opazila, da so mi poleg zneska najemnine zaračunali tudi zamudne obresti za plačilo iz prejšnjega meseca," pravi o svoji izkušnji.
Na Zvezo potrošnikov Slovenije se je zato obrnila z vprašanjem, ali ji je podjetje upravičeno zaračunalo zamudne obresti. Pri tem je poudarila, da je bilo podjetje tisto, ki je določilo datum plačila na dela prost dan. Zanimalo jo je tudi, ali ji morajo priznati pozitivne obresti, če plača račun pred postavljenim datumom.
Pri ZPS odgovarjajo, da 27. člen Zakona o varstvu potrošnikov določa, da se potrošnikova denarna obveznost, ki jo plača s posredovanjem banke ali druge organizacije za plačilni promet, šteje za plačano z dnem, ko je potrošnik dal nalog organizaciji. "Izdajatelj naloga UPN bi moral na splošno pokazati določeno mero skrbnosti in nanj zapisati izvedljiv datum plačila. Če potrošnik posreduje banki nalog za plačilo do roka ali na dan, ki ga je določil izdajatelj računa, ne more nositi posledic, če to ni delovni dan," dodajajo.
Opozarjajo pa na težavo, ki nastane, ko podjetja z računovodskim programom spremljalo prilive le na podlagi datuma prejema plačila in ne na podlagi datuma, ko je potrošnik podal nalog za plačilo v banki. "Zato se v teh primerih na naslednjem računu tudi samodejno izpišejo zamudne obresti. Zato svetujemo, naj potrošnik plača le nesporni del računa, sporno postavko, torej zamudne obresti, pa naj reklamira."
V primeru predčasnega plačila položnice pa potrošnik nima zakonske podlage za pozitivne obresti.
Ljudstvo je postalo talec državnim birokratom .