“Z dobrim popustom in za dobro ceno se vse proda,” o spletnem kupovanju izdelkov in storitev s popusti pravi Denis Potočnik, direktor portala Kuponko.si. Dodaja, da se dobro prodajajo tudi kuponi za menjave pet na čevljih, barvanje stanovanj in ciprese. Prek njegovega portala so konec novembra v šestih dneh prodali vseh 60 tisoč kuponov za kuhano vino na stojnici na Kongresnem trgu; eden je stal 40 centov. Novembra je rekord postavil tudi 1nadan.si, ki je za 1,99 evra prodal 35 tisoč kuponov za sendvič in krompirček v Burger Kingu. “Najbolj se prodajajo hrana, lepotne storitve in turizem,” pojasnjuje njegova direktorica Daniela Bervar. V Kolektivi dodajajo zadnji hit: enostavne storitve estetske kirurgije, medtem ko so masaže v zatonu, saj želijo po njihovem mnenju kupci preizkušati nove stvari.
Januarja še boljše ponudbe
Kolektiva v povprečju na dan proda od 400 do 500 kuponov, kar je od 30 do 40 odstotkov več kot v istem obdobju lani. Kuponko ima vsak mesec 15 tisoč novih uporabnikov, ki nekaj kupijo. Poleg tega je več ponudb. “Razlika med lani in letos je ta, da smo morali pred enim letom ponudnike o takih akcijah prepričevati, zdaj pa oni iščejo nas,” razlaga Potočnik. Zakaj je tak način nakupovanja vse bolj priljubljen? “Gre za preprost, hiter in dostopen način kupovanja, ki je tudi cenovno zanimiv – to pa je tudi v skladu z vse bolj preudarnim, racionalnim porabnikom,” meni Maja Makovec Brenčič, predsednica Društva za marketing Slovenije. Po besedah Potočnika so cene na kuponih (ki so od 50 do 90 odstotkov znižane) tolarske cene, ki si jih ljudje zdaj lahko privoščijo.
Na večjih portalih zagotavljajo, da uporabnike zaščitijo, tudi če ponudnik ne opravi storitve, ki jo je ponujal. “Pri vsaki ponudbi imamo dva odstotka reklamacij, ki jih vedno rešujemo v korist uporabnikov; ali jim vrnemo denar ali jim zagotovimo neko drugo storitev,” pojasnjuje Potočnik.
Najboljša meseca sta po njegovih besedah december in januar: “Prvi zaradi daril, drugi zaradi novoletnih zaobljub, ko se ljudje odločijo, da se bodo ukvarjali s športom ali šli na tečaj.” Poleg tega dajo ponudniki januarja boljše cene in večje popuste, medtem ko decembra ne toliko, ker že tako veliko prodajo, pravi. Najslabšo prodajo imajo konec julija in v začetku avgusta. Glede na število prebivalcev pa več nakupov opravijo na Štajerskem in Dolenjskem kot v Ljubljani.
S kuponi petina gostov
Luka Klasinc, direktor Lucky Luka, ki je ponudil kozarec kuhanega vina za 40 centov, pravi, da je šel v tako akcijo, da privabi ljudi na drsališče na Kongresnem trgu. Pa se mu bo izplačalo? “Zdaj smo si zagotovili množico ljudi in upamo, da niso vsi čisto brez denarja ter da si bodo ob vinu privoščili tudi hot dog in drsanje. Potem se bo akcija izplačala.” Lidija Lah, vodja hotela v termah Vivat, ki na portalih ponuja nastanitve, pravi, da število rezervacij prek agencij upada, prek takih portalov pa narašča. Zadnji konec tedna je bila petina gostov takih, ki so kupili kupone.
Men je všeč ideja o popustih, ampak tolk spama pa še nisem prejel.