Slovenija
26 ogledov

Slovensko zdravstvo v letu 2013

Razvoj. Če bo šlo tako naprej, bomo z avtom brez voznika še vedno hodili po papirnato napotnico.

Maja Kalan, novinarka Žurnala24. | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Potem ko ste pri svojem osebnem zdravniku prejeli osemmestno kodo napotnice, ste obiskali spletni portal eZdravnik in vpisali kodo z napotnice. Odprlo se je okno z informacijami o čakalnih dobah pri posameznih specialistih. S klikom na tistega z najkrajšo čakalno vrsto ste se naročili na pregled. V nekaj minutah ste prejeli tudi avtomatizirano sporočilo z datumom in uro pregleda.

In potem ste se zbudili. Kajti v resnici je vse skupaj potekalo nekako takole: V ponedeljek ste poskušali priklicati svojega osebnega zdravnika, da bi vam morda vnaprej pripravili napotnico, ki jo potrebujete za pregled pri specialistu. Ta vas je sicer obravnaval že v preteklosti, a vam je prejšnja napotnica pretekla ali pa potrebujete novo, ker pregled poteka na kakem drugem oddelku iste ustanove. Ker vam morda po telefonu ni uspelo priklicati ambulante svojega zdravnika, e-pošte pa seveda ne uporablja, ste se v torek osebno odpravili tja. V času obratovanja njegove ordinacije. Ki se ali pa se ne prekriva z vašim delovnikom. To je seveda vaš problem. Ko ste prišli tja, seveda niste smeli potrkati, ker napis na vratih to prepoveduje (kar je še najmanj sporno). Pričakali ste medicinsko sestro in ji na vratih razložili, da potrebujete zgolj napotnico. Da ste napotnico naposled dobili, je trajalo eno uro. Pomislimo še enkrat: leta 2013, ko človeštvo razvija avtomobil brez voznika in superge na spletu kupite, ne da bi kreditno kartico sploh potegnili iz denarnice, je pri nas še vedno samoumevno, da se odpravite na vsaj dve uri trajajočo pot, da dobite na papir natisnjen dokument, ki vam omogoča obisk pri 
zdravniku?!

Toda dokler bo na zdravstveno blagajno pripojenih toliko različnih gospodarskih subjektov, vsak s svojimi parcialnimi informacijskimi rešitvami, bo tako tudi ostalo. Ni narobe, če od tega živijo podjetja. Narobe pa je, da odgovorni ne zahtevajo takšne rešitve, od katere ne bi profitirala le podjetja, temveč tudi državljani, ki to 
plačujemo.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.