Slovenija
4420 ogledov

Šokantni rezultati analize vzmetnic

postelja, vzmetnica, spanje, spalnica, prišice, jogi Profimedia
Zveza potrošnikov Slovenije je s strani več deset potrošnikov bila opozorjena na težave z vzmetnicami znamke Swiss+Bed. Odločili so se za analizo dveh vzmetnic, natančneje modela Monte Rosa in Mönch.

Izdelke so naročili prek spleta v sredini oktobra. Pri nakupu so ugotovili, da je bil izdelek z najnižjo oglaševano ceno nedostopen. "Izbrali smo prvo možnost, ki je bila na voljo. Stala je 50 evrov več, kot je pisalo v oglasu," je pojasnil Boštjan Okorn iz ZPS. Najcenejša cena je dražja od tega, kar je oglaševano, kar je zavajanje.

Izdelke so nato skupaj z oglasnim materialom poslali v akreditiran laboratorij. Model Mönch je podjetje oglaševalo kot vzmetnico s 13 plasti. Laboratorij je odkril, da je bila sestava omenjenih plasti drugačna kot oglaševana. V izdelku ni bilo mikro žepkastega vzmetenja, poleg tega je bilo v vzmetnici več kot štirikrat manj vzmetnic, kot je bilo oglaševano. Zunanji strani sta bili drugačni na otip, a sestavljeni iz istega materiala. Izkazalo se je, da gre za precej osnovno vzmetnico, z nekoliko manj mehko strukturo.

Na spletni strani swissbed.si lahko zasledimo, da se trenutno cena za vzmetnico Swiss+Bed Mönch začne pri 249 evrov, za vzmetnico Swiss+Bed Monte Rosa pa pri 279 evrih. 

Namesto 17 plasti zgolj 13

Boštjan Okorn, ZPS (Foto: Nik Rovan) | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Pri modelu Monterossa so odkrili še več nepravilnosti. Oglaševano je bilo, da ima vzmetnica 17 plasti, v resnici pa jih je bilo nekoliko drugače. Sestava vzmetnice je bila drugačna, kot je bilo zapisano – uporabljene so bile samo osnovne plasti, ni bilo mikro žepkastih vzmeti. Konstrukcija po besedah Okorna deluje mehko, kar ni bilo idealno za dobro podporo. Vzmetnica ima tako poletno kot zimsko stran, a na nobeni strani ni bilo nobenega sledu o merino volni.

Na podlagi laboratorijske analize je razvidno, da gre za preprosti vzmetnici, ki ne ustrezata tistemu, kar piše v oglasnem obvestilu. Laboratorij je komentiral, da v vseh letih izvajanja analiz niso še prejeli vzmetnic vzorcev, kjer je bila sestava dejansko tako napačna. "Ne gre za tisto, kar so oglaševali oziroma kar oglašujejo na spletni strani," je dejal Okorn.

Stalno prisotni visoki popusti znak za alarm

ZPS je pri pregledu odkrila tudi več nepravilnosti s pravnega vidika. Petra Lovišček je opozorila na visoke popuste – od 65 pa tudi čez 80 %. "Če so tako visoki popusti stalno prisotni, to za potrošnika ne pomeni nič dobrega," je poudarila. Presodili so, da gre v tem primeru za zavajanje. Poleg tega ni bilo nikjer podatka o najnižji ceni v zadnjih 30 dneh.

Po njenih besedah gre pri celotnem poslovnem modelu za neko nepošteno poslovno prakso. "Če se podaja napačne informacije, potrošnik sprejema odločitve, ki jih sicer ne bi sprejel," je pojasnil. V tem primeru opozarjajo na zavajanje glede narave izdelka, cene, predstavitve cenovnih prednosti.

Zveza potrošnikov Slovenije je podala prijavo na Tržni inšpektorat Slovenije, ki je v tem primeru nadzorni organ. Gre za hujši prekršek, za katerega je zagrožena globa od 5.000 do 50.000 evrov za trgovca. V kratkem bodo podali kazensko ovadbo zaradi goljufije oziroma preslepitve kupcev. 

Podjetje: "To je bila naša napaka"

V podjetju Kanas so v odzivu na opozorila o domnevnih neskladjih med oglaševanimi lastnostmi in tehničnimi specifikacijami izdelkov za STA poudarili, da so njihove vzmetnice izdelane iz vrhunskih materialov, kar potrjujejo laboratorijske analize in mnenja zadovoljnih strank. Tržnemu inšpektoratu bodo posredovali vse zahtevane informacije in dokumentacijo. Prav tako bodo pregledali in po potrebi posodobili vse marketinške materiale, da zagotovijo skladnost z zakonodajo ter jasno predstavitev lastnosti izdelkov.

Glede vzmetnic, ki sta bili predmet testiranja, so pojasnili, da pripadata novi liniji za leto 2025, ki še ni bila uradno predstavljena na trgu. Ker je ZPS naročila vzmetnici v dimenziji 70 x 190 centimetrov, ki ju v tem trenutku niso imeli na zalogi, so morali naročiti izdelavo po meri v tovarni. Zaradi tega so po pomoti prejeli modela iz linije za leto 2025. "To je bila naša napaka, za katero prevzemamo odgovornost, in v prihodnje se bomo še bolj trudili, da se tovrstne ali podobne situacije ne bodo ponovile," so zapisali.

Glede cenovne politike so poudarili, da oglaševane cene ustrezajo dejanskemu stanju - najnižje cene veljajo za dimenzijo 80 x 160 centimetrov. "Na ZPS niso upoštevali te dimenzije, kar bi lahko razjasnilo njihovo zmedo," so navedli. V konkretnem primeru, ko je bila naročena nestandardna dimenzija, je bila cena višja, kar je običajno pri manj pogosto naročenih izdelkih, so pojasnili. Kot zagotavljajo, to potrjuje tudi njihova evidenca, ki jo lahko predložijo pristojnim organom.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 6
  • scharc 13:04 23.januar 2025.

    Na žalost so oddaje za potrošnike na nacionalni televiziji (KODA) in potrošniške organizacije povsem za časom. Naj si bodo to finančni nasveti, testi produktov, predvsem pa KOMUNIKACIJA. Se mi zdi da so izgubili stik z mlajšimi generacijami kar je na ...prikaži veča dolgi rok škoda, ker rabijo biti neodvisno financirane. Hecno pa v tako potrošniški družbi živimo.

  • rd2dmk2 11:30 23.januar 2025.

    a veste kaj je šokantno. to da pod člankom, ki tako popljuva podjetje , je na tejle strani takoj na koncu obtožujočega članka reklama za to podjetje. mislim. portal se pridružuje križanju, istočano pa reklamira lopovski izdelek.

  • Avatar Fuck_Z24_1
    Fuck_Z24_1 10:59 23.januar 2025.

    Za tako goljufanje naj jim inšpekcija opali najvišjo možno kazen, pa še v neposrednem tv prenosu v prime timu naj jih javno namakajo v Ljubljanici. V tem letnem času, jasno. Za opomin drugim trgovcem, kaj jih čaka, če bodo goljufali. ...prikaži več Verjamem, da bi marsikateri od njih 100x premislil, če se mu goljufanje splača.