Slovenija
30838 ogledov

Tako te oberejo samo v Ljubljani

Avtobusna postaja Ljubljana
1/2
Anže Petkovšek Fotografija je simbolična.
Avtobusna postaja Ljubljana kot edina v Sloveniji potnikom ob nakupu karte zaračuna postajno storitev. Ta ob nakupu mednarodne vozovnice znaša kar 1,7 evra. Tarifi se ne boste izognili niti, če boste karto kupili prek spleta, za povrh pa boste morali prek spleta kupljeno vozovnico celo natisniti.

Od 1. 7. nakup vozovnice na avtobusu ni več možen, če je avtobusna postaja odprta. V novoustanovljeni Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) namreč želijo ukiniti prodajo kart na avtobusu, vsaj dokler ne uvedejo možnosti brezgotovinskega nakupa. S tem želijo predvsem razbremeniti voznike, so pojasnili.

A če boste kupili vozovnico na Avtobusni postaji Ljubljana, vam bodo tam zaračunali postajno storitev v višini 0,60 evra, kar je nedavno ugotovila tudi bralka, ki je sprva želela kupiti vozovnico pri vozniku, a jo je ta poslal na postajo, kjer je morala odšteti dodatnih 60 centov.

Vozovnico kupiš preko spleta, nato jo moraš natisniti – pa spet plačati

Postajno storitev na AP Ljubljana zaračunajo tudi, če potniki vozovnico kupijo prek spleta. Ne le to – vozovnico morajo potniki nato celo natisniti in jo v fizični obliki izročiti vozniku.

Bralka je na okencu avtobusne postaje v Ljubljani začudena prosila za razlago. "Njihovo pojasnilo je bilo, da imajo veliko dodatnega dela in stroškov zaradi tujcev, ki ne berejo navodil in ne natisnejo karte in je potem veliko dela in reklamacij," je povedala.

"Dejansko nimam možnosti, da kupim karto po dejanski vrednosti karte. Torej moram plačati, da lahko sploh kupim karto," je razočarana ugotovila. "Postajno storitev še nekako razumem, čeprav se mi ne zdi pošteno. Ampak to, da kupim karto prek spleta in jo na svojem tiskalniku in na svoj papir natisnem, pa mi kljub temu zaračunajo stroške … Česa? Dela s tujci, ki ne natisnejo karte, ker imamo mi zastarel sistem?" se sprašuje.

Ker kombinira delo od doma in delo na delovnem mestu, nima mesečne vozovnice. 

avtobusna postaja | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Mednarodna vozovnica na AP Ljubljana še dražja

Na AP Ljubljana so nam odgovorili, da so "prodajna mesta avtobusne postaje v Ljubljani samo ena od mnogih prodajnih mest v sistemu IJPP", torej da lahko potnik kupi vozovnico na različnih prodajnih mestih ter da se "postajna storitev avtobusne postaje v Ljubljani zaračuna ob vsaki prodani vozovnici IJPP".

Ob tem je treba poudariti, da je ob nakupu mednarodne vozovnice postajna storitev še dražja, znaša namreč kar 1,7 evra. Celoten cenik AP Ljubljana lahko preverite na tej povezavi.

Avtobusna postaja Ljubljana je sicer od devetdesetih let v zasebni lasti, olastninili so jo menedžment in zaposleni, največji lastnik (s 16-odstotnim deležem) pa je bil dolgo časa direktor Marjan Kotar. Po poročanju novinarjev Financ pa je nedavno prišlo do spremembe v lastništvu, in sicer je kot 95,28-odstotni lastnik zdaj vpisan odvetnik Matjaž Titan prek fiduciarnega računa, preostanek pa si deli 14 manjših delničarjev. Za nakup AP Ljubljana naj bi se zanimal tudi Nomago, ki že zdaj upravlja več kot 15 avtobusnih postaj v Sloveniji.

Napoved ustanovitve enotnega portala

Doplačilo postajne storitve sicer izvaja zgolj Avtobusna postaja Ljubljana, tovrstne tarife vam ne bo zaračunala nobena druga avtobusna postaja v Sloveniji. Na DUJPP so jih pozvali, naj za vozovnice IJPP ne računajo postajne storitve, a na njihovo odločitev nimajo vpliva, saj gre po navedbah DUJPP za samostojno družbo, ki si je vzela pravico, da zaračuna dodaten strošek za nekaj več storitev in informacij, ki jih ponuja.

Lahko pa v kratkem pričakujemo vzpostavitev portala, kjer bo možen tudi nakup vozovnice, napovedujejo na DUJPP. Z ustanovitvijo portala bodo potniku olajšali potovanje in mu ponudili vse relevantne informacije v realnem času (aktualne vozne rede, morebitne novosti, zamude …).

nina.sprohar@styria-media.si

Komentarjev 19
  • yjsgramor 23:12 04.oktober 2024.

    lej, oglej si tegale Kotarja in ti bo jasno... kakšen internet, kartice, telefoni... ta bi še ščipal karte, če bi lahko

  • martin50 16:31 28.september 2024.

    če je to privat, zakaj potem država obnavlja? naj se sami znajdejo

  • Pierre 12:36 28.september 2024.

    DEMOS nam je leta 1990 obljubljal tržno gospodarstvo in človekove pravice...