Taksisti so prepričani, da jih infrastrukturno ministrstvo s tem, da se morajo taksisti na vsake tri dni testirati na novi koronavirus, kaznuje, ker nasprotujejo prihodu Uberja in podobnih prevoznikov v Sloveniji. "Nismo proti testiranju, ampak potem se testirajmo tako kot ostali, na en teden," je v izjavi za medije zahtevo taksistov ponovil podpredsednik sindikata taksistov pri Sindikatu delavcev prometa in zvez Janko Belopavlovič. Ministru Jerneju Vrtovcu, s katerim so se taksisti prejšnji teden sestali, je očital, da jih ne posluša: "Pa tudi če posluša, ne sliši."
V primeru aktivnosti taksistov ne gre za organizirane proteste, ampak samostojno izražanje nezadovoljstva s strani oseb, ki ne morejo delati, je dejal predsednik sindikata taksistov Dejan Jefim. "Čedalje več jih bo," je posvaril in dodal, da taksisti s strani prebivalcev dobivajo veliko izrazov podpore. "Vlada naj umakne odlok in bodo ljudje šli delati. Sicer bodo še naprej prihajali sem," je dejal.
Danes so taksisti svoja vozila ustavili na Šubičevi ulici in drugih ulicah okoli poslopja državnega zbora v Ljubljani. Zbrali so se tako ljubljanski taksisti kot predstavniki taksistov iz drugih delov Slovenije.
Opozorili so, da jim lahko testiranje skupaj s čakanjem na rezultate vzame cel dan, torej na tri dni en dan ne morejo voziti strank. Ob tem so jim določene dni termini za testiranje na voljo zgolj popoldan. V Sloveniji je okoli 1500 taksistov, toliko oseb se torej mora po državi testirati na 72 ur, če želijo opravljati dejavnost.
"Ta odlok je podan zgolj zaradi Uberja. Radi bi ga pripeljali v Slovenijo," je prepričan Belopavlovič. Ob tem je opozoril, da Uber povzroča veliko škodo. "Mi smo zaposleni, plačujemo licence, davke, vse, kar je treba. Če bo prišel Uber, bo uničil 1500 delovnih mest, 1500 družin," je dejal.
Belopavlovič je izpostavil tudi nesmiselnost enačenja taksistov z inštruktorji v avtošolah. "Zakaj so bile potem avtošole zaprte, taksiji pa smo vozili, če je problem majhen prostor v vozilu?" je vprašal. Taksisti se tako sprašujejo, ali se denimo na tri dni testirajo tudi policisti, reševalci, vozniki ministrov in drugi poklici, ki opravljajo prevoze z avtomobili.
Jefim je medtem izpostavil, da jim je Vrtovec na sestanku prejšnji teden obljubil vpogled v strokovne podlage, ki jih je vlada upoštevala pri sprejemu odločitve o testiranju taksistov na 72 ur. Do danes dokumentov niso prejeli.
Predstavnica taksistov iz Maribora Sonja Zorko je opozorila, da jim vlada jemlje še tiste drobtinice, ki so jim ostale. "Greš na testiranje, iščeš, kje se boš testiral, na koncu te testirajo in si pozitiven, potem greš čez eno uro na PCR test in si negativen," je navedla. Taksisti imajo ogromne stroške s popravili avtomobilov, davki, zavarovanjem in drugimi dajatvami. "Na koncu meseca te nihče ne vpraša, koliko strank si izgubil, ko si bil na testiranju," je opozorila.
"Vse to je zato, ker želijo sem pripeljati Uber. A dokler bomo taksisti enotni, Uberja v Sloveniji ne bo," je podčrtala Zorkova. Na vprašanje, kaj lahko taksisti storijo, pa je izpostavila primer Beograda, kjer so taksisti blokirali glavne ceste.
Opozicijske stranke podprle taksiste
Taksisti so na glas podpore danes naleteli tudi v nekaterih opozicijskih strankah v državnem zboru. Poslanska skupina SD je iskala, a ni našla nobene druge evropske države, v kateri bi se morali taksisti testirati na okužbo z novim koronavirusom na tri dni, je v izjavi za medije dejal poslanec te stranke Dejan Židan. Poudarja sicer, da ima vlada več informacij, zato jo poziva, naj javno pove, kje drugod v Evropi še veljajo takšna določila.
Tudi Židan ob tem od vlade terja pojasnilo v zvezi s strokovnimi podlagami za testiranje taksistov na tri dni. Nenazadnje pa ga zanima, kaj pravi zdravstvena stroka o jemanju brisa z nosne sluznice tako pogosto. Vlado je Židan pozval k dialogu in iskanju ustreznejše rešitve. "Slovenski taksisti aktivno povedo, da so proti slabim praksam, kot je Uber - slaba praksa, kako razvrednotiti delo, ogroziti potrošnika in državni proračun. Multinacionalke imajo grdo navado, da se zelo rade izognejo plačilu davkov," je še podčrtal Židan.
Tudi poslanska skupina LMŠ poziva vlado, naj vzpostavi dialog s taksisti in predstavi strokovne podlage za zahtevo po testiranju na tri dni, je dejal Robert Pavšič. "Če bi bile podlage razumljive, verjetno do revolta taksistov ne bi bilo," je dejal. LMŠ sicer taksiste razume in zahtevamo, naj vlada najde rešitev, ki bo zadovoljila tako ukrepe v smislu preprečevanja širjenja epidemije kot položaj taksistov, ki se komaj preživljajo, je dejal.
Stranka Levica je poziv vladi, naj prekliče zahtevo po testiranju taksistov na vsakih 72 ur in zagotovi nediskriminatoren in javnozdravstveno strokovno podprt način obveznega testiranja za opravljanje dejavnosti taksi prevozov, poslala že prejšnji teden. Danes so taksistom znova izrekli podporo in opozorili, da aktualna oblast tudi v tem primeru zatira proteste. "Državni zbor je obkoljen z maricami, policisti pa popisujejo voznike in jim pošiljajo kazni od 400 evrov navzgor, pa čeprav njihovi protesti nikogar ne ogrožajo, še najmanj pa javnega zdravja," so zapisali v izjavi za javnost.
"Najbolj izpostavljeni delavci v času epidemije so zadnji, ki bi morali prenašati samovoljne, neživljenjske in protisocialne ukrepe te vlade," so še dodali v Levici. "11 mesecev so zagotavljali vsaj minimum javnega prevoza in morali skrbeti za lastno zdravje, za nagrado pa so dobili neživljenske ukrepe in astronomske kazni - zgolj zato, ker si si drznili upreti samovolji oblasti," so sklenili.
Neposlušnost taxistov lahko povzroči kaos na ulicah ,kjer jim specialci ne morejo pomagati .Še sam državni sekretar za nacionalno varnost vlade ne more rešiti .
Uber ali ne gre za vožnjo ,ki mora biti varna in ekonomicna . Poceni vožnja ni vedno varna .
fantje nič ne bo z Uberjem. propade prvi dan, saj imamo prostofer, zdej za penzioniste, jutri pa za vse ostale.