Ste ena od treh policistk motoristk v Sloveniji. Je to za žensko poseben izziv?
Saj je tudi v prometu vedno več žensk motoristk, tako da to ni nič nenavadnega. Tudi sama se še privajam, saj sem na postajo prometne policije v Celju prišla šele decembra, pred tem pa sem kot policistka delala v Šmarju. Najprej sem končala srednjo zdravstveno šolo, šele nato sem se odločila za policijo, saj me je ta poklic vedno zelo veselil.
Kako pa se odzovejo vozniki, ko ugotovijo, da jih je ustavila policistka na motorju?
Nisem vsak dan izključno na motorju, še večkrat sem v navadni patrulji, ko nadzorujemo promet na cestah, rešujemo prometne nesreče in opravljamo vsa druga dela. Za zdaj nimam nobene slabe izkušnje. Tu in tam je kdo malo začuden ali celo zmeden, a pogovor po navadi hitro steče in zadrega mine.
Se je kultura voznikov, tudi motoristov, kaj izboljšala?
V bistvu me motoristi v zadnjem času pozitivno presenečajo. So odgovornejši, previdnejši, upoštevajo cestnoprometne predpise in tudi v naseljih marsikdo vozi po omejitvah, kar me zelo veseli. Se pa seveda najdejo izjeme. Na sploh se mi zdi, da je manj nesramnih voznikov in več takšnih, ki opozarjajo na kršitelje.
Katere so najpogostejše in tudi usodne napake, ki jih delajo motoristi?
Precenjevanje sposobnosti, objestna oziroma neprilagojena hitrost in to, da različnih situacij na cesti ne predvidijo pravočasno. Zaradi tega lahko hitro usodno zdrsnejo. Če je prisoten še alkohol, je lahko to najslabša možna kombinacija.
Kako problematične voznike
spraviti s cest?
Zgolj nadzor ni dovolj, pomembnejše je dosledno ukrepanje zoper vse povratnike in najhujše kršitelje.
Sedete na motor tudi v prostem
času?
Ne, žal nič več. Včasih sem, zdaj pa mi družinske obveznosti tega ne dopuščajo.
82
ogledov
Vse manj je nesramnih voznikov
Petra Marinič, ena od treh policistk motoristk v Sloveniji, zatrjuje, da so motoristi na slovenskih cestah odgovornejši, previdnejši ter da upoštevajo predpise. Seveda se vedno najde izjema, dodaja.