"Z grenkobo ugotavljamo,da je slovenska diplomacija podlegla pritiskom iz Bruslja in sprejela predlog, da bo na listi s 130 izbranimi projekti, financiranimi s strani EU, tudi projekt kopenskega plinskega terminala v severnem Jadranu," pravijo v mednarodni okoljevarstveni organizaciji Alpe Adria Green (AAG). Bruselj je sicer po njihovih besedah dodal "lepotno in zavajajočo opombo", da bo Italija o lokaciji terminala odločala samo v soglasju s Slovenijo, a to pomeni, da bosta vendarle lahko kot lokaciji predlagani tudi Žavlje in Tržaški zaliv.
Zastarela tehnologija
Neuradno je slišati, da naj bi plinski terminal, ki ga načrtuje španska družba Gas Natural, postavili med reko Timav v tržaški provinci in pristaniščem Porto Nogaro v videmski provinci. "To ne spremeni dejstva, da bo prizadet ekosistem v severnem Jadranu, ker nameravajo uporabiti zelo zastarelo - zato pa za multinacionalko zelo dobičkonosno - tehnologijo, med drugimi tudi z uporabo klora pri segrevanju plina," opozarja AAG. Izpostavljajo še, da je predviden vojaški nadzor plutja ladij in s tem omejena plovba na tem območju, kar bo vplivalo na turistično dejavnost v Sloveniji in posel Luke Koper.
Podpora multinacionalkam
Projekt plinskega terminala v severnem Jadranu po mnenju AAG kaže, da ima EU lokalne oblasti ter civilno družbo v Italiji in Sloveniji za "nebodigatreba", kar je v nasprotju z zapisanimi evropskimi načeli in parolami kot je, denimo - "Leto 2013, Evropsko leto državljanov". V organizaciji predvidevajo, da so z omenjeno parolo verjetno mislili na multinacionalke in osebne interese, ki jih v tem primeru Evropska komisija "brezkompromisno podpira, slovenska vlada pa ji pokorno prikimava".