V pogovoru so sodelovali Rod Ellingworth, vodja ekipe Bahrain - McLaren, generalni sekretar Kolesarske zveze Slovenije (KZS) Aleš Kalan, slovenski kolesar Luka Mezgec, ki tekmuje za Mitchelton - Scott, in odvetnik Blaž Tomažin Bolcar.
Mezgec je poudaril, da je to krizno obdobje posebno in za vse predstavlja določeno mero negotovosti ob pogledu naprej, saj niso vedeli, kdaj začeti s polnim pogonom. Zanj letos vsaka dirka šteje dvojno, saj se mu, poleg tega, da je ekipa zmanjšala plače, izteče stara pogodba.
KZS je imela v zadnjih tednih veliko dela z izvedbo državnega prvenstva. Po Kalanovih besedah je bilo nekaj skrbi le v zadnjih tednih, ko je obstajala bojazen, da se bo epidemiološka slika znova poslabšala. Pohvale so deževale z vseh strani, dirko pa je spremljal ves svet, je izpostavil.
Kljub temu kriza KZS ni obšla. V letošnjem letu še čakajo na razdelitev sredstev s strani ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. Obenem vsaka dirka, ki izostane, predstavlja dolgoročni negativni učinek. Vseeno pa, kar se tiče sponzorjev in nadaljnjega vlaganja v ta šport, verjamejo, da bodo vsi izpolnili pogodbene obveznosti, saj je kolesarstvo v državi v neprestanem porastu.
"Iz tega vidika smo optimisti in na KZS bomo naredili vse, da bo kolesarstvo z velikimi prenosi peljalo naprej," je slikovito dodal Kalan.
V tem obdobju se je kolesarstvo preselilo na spletno platformo in virtualne dirke. Kolesarji so več moči vložili v sodelovanje s sponzorji, interakcijo z navijači, vseeno pa odvetnik Blaž Tomažin Bolcar pravi, da je to le nujno zlo kolesarstva, ki ni bilo po nobenem zgodovinskem scenariju pripravljeno na takšno obdobje.
Razpoložljivih finančnih sredstev je manj, krovne zveze in deležniki pa so obravnavali rešitve, da kolesarstvo ne bi podleglo trenutnemu položaju. "Veliko število ekip je le odložilo plačila kolesarjem, seveda pa je treba počakati, kako bo sezona potekala do konca. Uci bo od vseh ekip zahtevala neodvisno revizijo ukrepov, ki so jih izvedle, in če bodo moštva kršila pravila, od Ucija ne bodo dobila licenc za naslednjo sezono," je na to temo dejal Tomažin Bolcar, ki je dejaven na področju športnega prava.
Moti ga tudi to, da Uci še ni izdala natančnih smernic, kaj se bo zgodilo, če se v karavani spet pojavi novi koronavirus. Dolgoročne posledice bodo odvisne predvsem od nadaljevanja sezone in v kolikšni meri bo izpeljana, še dodaja Tomažin Bolcar.
"Če bodo uspeli pod streho spraviti tritedenske dirke in klasike, čeprav bo to zahtevno in se med seboj prekrivajo, bomo lahko rekli, da smo prebrodili situacijo in da lahko gremo naprej. Če ne, si ne upam niti pomisliti, kaj bo to pomenilo za kolesarstvo."
Vse skupaj ima vpliv na razvoj kolesarjev in delovanje ekip, kar je potrdil Ellingsworth, vodja ekipe Bahrain - McLaren. Kot dodaja, večjih finančnih posledic ambiciozno moštvo vendarle ne bo imelo. V tem času so počeli vse, da bi ostajali v stiku s sponzorji, da bi motivirali svoje varovance in jih pripravili na nadaljevanje sezone.
Veliko težavo, ki jo je v pogovoru izpostavil tudi Kalan za mlade slovenske kolesarje, Ellingsworth vidi predvsem v rekrutiranju mladih talentov, ki zdaj niso bili na očeh oglednikov. "To bo velika težava. Uci je tu storil dobro stvar, ob podaljšanju starostnih kategorij za določeno obdobje. Je pa težko, saj nimamo vpogleda v mlade športnike. Gre za velik izziv. Smo mlado moštvo in imamo velike ambicije," je dejal Britanec.