Poslanci Evropskega parlamenta so danes z veliko večino podprli odpravo geografskega blokiranja pri spletnem nakupu izdelkov, rezervaciji hotela, najema avtomobila ali nakupa vstopnic za glasbene festivale ali zabaviščne parke v Evropski uniji (EU).
Geoblokiranja ali rutinskega preusmerjanja na drugo spletno mesto zaradi državljanstva, kraja prebivališča ali začasne lokacije ne bo več. Novi predpisi, ki jih mora potrditi še Svet EU, bodo predvidoma začeli veljati pred koncem letošnjega leta
Komisija je v raziskavi ugotovila, da kar 63 odstotkov spletnih mest blokira kupce iz drugih držav članic.
Glede cene ali pogojev nakupa bodo morali trgovci spletne kupce iz drugih držav EU obravnavati enako kot domače kupce. Prav tako trgovci ne bodo smeli drugače obravnavati kupcev na podlagi kraja izdaje njihove kreditne ali debetne kartice.
Kar zadeva proizvode, je geografsko blokiranje najpogostejše v primeru električnih gospodinjskih aparatov (86 odstotkov), med storitvami pa so na prvem mestu spletni nakupi vstopnic za prireditve, npr. športne dogodke (40 odstotkov).
Šoltes: To ni konec diskriminatorne prakse
"Vsak dan umetne digitalne meje blokirajo milijone Evropejcev pri naročanju blaga, gledanju filmov, poslušanju glasbe po spletu, gledanju športnih prenosov. Vse to zaradi geografskega blokiranja, ki predstavlja nepravično in nedopustno diskriminacijo. Slabo je, da je uredba v celoti izključila videoposnetke, glasbo, e-knjige, spletne računalniške igre, torej vse tisto, kar uporabniki naročajo največkrat, le zato, ker je kupec iz "napačne" države. To je nedopustno, a tudi nova zakonodaja v resnici ne pomeni povsem konca izredno diskriminatorne in zastarele prakse geografskega blokiranja," je razočaran poslanec Zelenih Igor Šoltes.
Tako platforme, ki ponujajo glasbo, filme in serije, (Netflix, Spotify, Hulu) zaradi geoblokade še naprej ne bodo dosegljive s slovenskega IP-naslova.
Komisija bo morala dve leti po začetku veljavnosti predpisov oceniti, ali bi bilo treba prepoved geografskega blokiranja razširiti tudi na tovrstne vsebine ter na avdiovizualne storitve in storitve prevoza, ki so prav tako izključene iz področja uporabe.