Hrvaški portali poročajo, da je vojno letalo MIG-21 nekaj pred tretjo popoldne med krajema Gradić in Donja Lomnica na širšem zagrebškem območju najprej zelo nizko letel, se v zraku vnel, nato pa strmoglavil. Iz pristojnega ministrstva so sporočili, da se je MIG-21 vračal iz Zadra, kjer so obeležili 19. obletnico akcije Nevihta, včeraj dopoldne je med slovesnostmi preletaval tudi Knin, poroča portal 24Sata.
Pilot polkovnik Stanko Hrženjak je po pisanju Novega lista potrdil, da je na letalu odpovedala glavna in pomožna hidravlika, zaradi česar letala tik pred pristankom ni bilo mogoče upravljati.
"Izbral sem najkrajšo možno pot za pristanek, nato pa je eksplodiral motor. Dim je napolnil kabino. Letel sem na višini 500 metrov pri hitrosti 400 kilometrov na uro. Spustil sem se na 200 metrov višine in se iz letala katapultiral. Prizadeval sem si predvsem, da letalo ne bi padlo na stanovanjske hiše," je pilot povedal za Novi list.
Letalo je strmoglavilo na nenaseljeno območje, čeprav so njegove posamezne dele, ki so s trupa letala padali medtem, ko je to zagorelo, pobirali tudi na dvoriščih nekaterih izmed okoliških stanovanjskih hiš.
Zrušeno vojako letalo po poročanju portalov že 12 let ni bilo na popravilu, zadnji remont so opravili v Romuniji. Po porvih informacijah naj bi bila za nesrečo kriva okvara na pristajalnem mehanizmu.
http://www.vecernji.hr/crna-kronika/ekskluzivno-poslusajte-snimku-razgovora-kontrole-leta-i-pilota-mig-a-954215?utm_campaign=Partnerski+portali&utm_medium=Widget&utm_source=24sata
Evo razgovor med stolpom civilnega Plesa, ne Lučkega in MIG-om , zasilni pristanek so izvajali na ZG aerodrom v smeri z juga na stezo RW 05 in pilotom padlega aviona , kot tudi drugega MIG-a . Vsak razgovor med avioni… ...prikaži veči in stolpom kjerkoli na svetu laho poslušate na sprejemnikih , ki stanejo 70€ le da se nahajate znotraj ~20km kroga kontrole letenja.
Ta MIG je bil že odpisan - sploh ni bil predviden za ge. obnovo- ker je imel precveč naletov - lansko leto , vendar so mu , zaradi zamude obnovljenih , podaljšali umetno na papirju življensko dobo , ker bi… ...prikaži več drugače , če bi MIG obsatal na tleh , drugih pa niso imeli , morali zaprositi NATO za njihovo zaščito zračnega prostora. To pa košta kunića . Škoda pa aviona , ko bi lahko bil rastavni eksponat pred kakšnim aerodromom.