Zdravje > Otrok
44 ogledov

Oblikujemo digitalno identiteto naših otrok

dojenček Profimedias
Ali starši delijo preveč fotografij in informacij o svojih otrocih prek družbenih omrežij? Kaj bo o tem menil vaš otrok?

Več kot polovica mater in tretjina očetov o starševstvu razpravlja prek družbenih omrežij. Kar tri četrtine staršev pa pozna nekoga, ki o svojih otrocih deli čisto preveč stvari. Tako kažejo ugotovitve raziskave opravljene v Ameriki, kjer je po mnenju strokovnjakov situacija bolj pereča kot pri nas. Kljub temu so tudi naša družbena omrežja polna fotografij otrok in pogovorov, kjer starši delijo svoje težave povezane z najmlajšimi. Je to za otroka v redu?

Starši, ki obožujejo družbena omrežja

Nekatere izmed največjih zvezd socialnih medijev niso niti dovolj stare, da bi same tvitale. Zidove Fecabooka krasijo številne fotografije otrok, ki se kopajo v kadi, ki tekajo nokoli na pol goli ali pa prikupnih deklic, ki dvigujejo svoje krilce. Številne klike dosegajo razni smešni plesi otročkov v plenicah, smešni pretepi predšolskih otrok in tako dalje.

Raziskava Univerze Michigan, natančneje C.S. Mott Children’s Hospital National Poll on Children’s Health, ki opravlja razne raziskave povezane z zdravjem otrok, ugotavlja, da starši zelo pogosto delijo informacije o svojih otrocih preko družbenih omrežij. To počne več kot polovica mater in tretjina očetov. Kar tri četrtine staršev pravi, da se zaradi uporabe družbenih omrežij počutijo manj osamljene.

Kdaj gremo predaleč?

"Do trenutka, ko so otroci dovolj stari, da sami uporabljajo socialna omrežja, imajo že digitalno identiteto, ki so jo ustvarili njihovi starši," pravi vodja raziskave Sarah J. Clark. Pojasnjuje, da je deljenje veselja in težav starševstva prek družbenih omrežij postalo že nekakšna norma, ki po eni strani pomaga staršem, po drugi strani pa bi lahko postavilo pod prašaj varnost in zasebnost otrok.

V anketi so ugotavljali, katere informacije starši najpogosteje delijo o otrocih do četrtega leta starosti. Najpogostejša je bila tema o tem, kako dajamo otroke spati (28 odstotkov), sledijo nasveti povezani s prehranjevanjem (26 odstotkov), o disciplini, dnevnem varstvu in vrtcu, o vedenjskih težavah in tako dalje. Kar sedemdeset odstotkov staršev pravi, da uporablja družbena omrežja zato, da dobi nasvete od drugih, bolj izkušenih staršev. Kar 62 odstotkov pa zato, da se potolažijo in jih za otroke manj skrbi.

Lahko škodimo otroku

So pa starši v anketi pokazali tudi zaskrbljenost, da bi z delitvijo informacij škodili otroku. Skoraj dve tretjini staršev skrbi, da bo nekdo delil fotografije njihovih otrok. Več kot polovico staršev pa skrbi, da bo otroke, ko bodo starejši, zaradi določenih objav sram. "Ta omrežja povezujejo starše in jih dajejo možnosti za komuniciranje, ki jih prej niso imeli. Zdaj si lahko delijo nasvete, namige, se ponašajo s svojimi otroci in uspehi, mirijo eden drugega in vidijo, da niso sami," opisuje Clarkova. Dodaja pa, da obstaja meja, kjer lahko koristno preide v negativno, nekateri starši namreč delijo preveč informacij, te pa so pogosto tudi neprimerne. Nekatere objave bodo otroke, ko bodo odrasli, osramotile, sami pa na to, kdo jo bo videl in kje bo pristala, ne bodo imeli vpliva. Ko je informacija podana v splet, ostane tam.

Poleg tega so starši šokirani nad tem, kaj se kasneje s temi fotografijami dogaja. Pogoste so kraje fotografij otrok, ko jih druge osebe objavljajo na svojih profilih, kot da so otroci njihovi. Poleg tega so številne fotografije pristale tarča krutih šal in spletnega ustrahovanja. Ena bolj znanih spletnih šal je ustanovitev Facebook skupine, kjer so se norčevali iz »grdih« dojenčkov.

"Starši morajo biti odgovorni pri skrbi za zasebnost njihovih otrok. Zato moramo dobro razmisliti, kaj in koliko naj delimo z ostalimi prek drušbenih omrežij," pravi Clarkova. Celotno raziskavo lahko preberete na tej povezavi: http://mottnpch.org/reports-surveys/parents-social-media-likes-and-dislikes-sharenting

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.