Raziskovalci že leta preizkušajo trke s pomočjo lutk. Na ta način lahko rekonstruirajo nesreče in povečajo varnost vozil. Z novo različico lutk lahko zdaj ugotavljajo tudi notranje poškodbe.
Preteklo je več kot 20 let, odkar je berlinski raziskovalec nesreč Michael Weyde odkril, da sodnomedicinskih testov za sodne postopke ne more opraviti z običajnimi lutkami. "V prometnih nesrečah s pešci ali kolesarji so bile običajne lutke pretoge. Poškodbe na vozilih se v resnici niso pokazale," njegove-besede povzemajo pri Automobilwoche.
Namesto kosti so bili poškodovani odbijači avtomobila ali drugi deli. Dejansko so bile realno predstavljene le poškodbe vetrobranskega stekla in strehe.
Zato je Weyde hitro optimiziral standardne lutke. Leta 2010 je oblikoval lastno biofilično lutko, ki jo je približal človekovi postavi. Z njeno pomočjo je bilo mogoče veliko bolje oceniti poškodbe. Namesto kosti je sprva uporabljal različne vrste lesa, kot sta smreka ali hrast.
Najnovejše lutke omogočile nova spoznanja
Skupaj s študenti iz HTW Dresden in TU Berlin je Weyde še naprej razvijal lutko, pri čemer je iskal snovi in materiale, ki so ustrezali natezni, tlačni in upogibni trdnosti kostnega materiala. Oblikoval jih je tako, da so spominjali na kosti.
Sledila je tretja generacija biofilične lutke. Uporabil je poseben silikon, ki simulira tudi mehko tkivo, mišice in maščobo. Po deformaciji spominja na človeške ekvivalente. Poleg tega je uporabil nov tip kože iz mešanice lateksa.
Zdaj je mogoče izvesti številne teste trka, ki prej niso bili možni. "Opazili smo, da se pri določenih trkih zlomijo noge in rebra," pravi Michael Weyde.
Lutka je vedno enaka, meri 1,78 metra in tehta 78 kilogramov. To ustreza evropskemu 50. percentilu človeka. Lutka ne pokriva otrok, žensk ali zelo visokih ali debelih moških. Weyde meni, da bi se to lahko v naslednjih nekaj letih spremenilo.