Vozili smo. Ni se treba slepiti, seat alhambra je praktično identični avtomobil kot VW sharan. Od njega se na zunaj razlikuje le po različnem nosu in drugačni ukrojenosti zadnjih svetil, kar pa po našem mnenju ponuja preveč mlačnosti in premalo drugačnosti v primerjavi z bratom dvojčkom, še posebej če imamo v mislih bolj športno poslanstvo znamke.
Nekaj manj je tudi zunanjega in notranjega okrasja v obliki kroma, razlike so seveda tudi v oznakah. Rahlo se alhambra od sharana razlikuje tudi po skupni masi, vse ostalo je vesten izdelek VW-koncerna, na trenutke celo bolje opremljen od originala in predvsem cenejši.
Motor dovolj za vsakdanje potrebe
Testni primerek je bil opremljen z bogatejšim od obeh opremskih paketov "style", klasičnemu dizlu s 103 kW pa je družbo delal šeststopenjski DSG. Kombinacija bi morala ustrezati veliki večini voznikov, čeprav je res, da utegne motorju s sedmimi potniki v že tako kar dobršnem avtomobilu tudi zmanjkati kakšen kilovat. Za takšne potrebe je treba seči po močnejšem od obeh dvolitrašev.
Menjalnik omogoča zgledne pospeške in veliko udobja, še posebej, ker po potrebi voznik prestavlja prek obvolanskih naperkov. Še vedno pa se ni povsem otresel počasnosti in cukanja pri vožnji v nizkih vrtljajih ali kombiniranju z vzvratno prestavo. Serijski sistem start&stop pripomore k še nižji porabi in izpustom. Na testu se je alhambra zadovoljila tudi z manj kot sedmimi litri goriva, realnejše je okoli 7,5, kar je še vedno dober rezultat.
Padejo z enim potegom
Centimetrov ima alhambra v notranjosti zelo veliko, saj gre za "full size" enoprostorca, kar pomeni dovolj prostora spredaj in zadaj v vse smeri. Zadnji sedeži se razumljivo pomikajo ločeno horizontalno in vertikalno, navduši pa njihovo enostavno zlaganje v ravno ploskev. Poklopi se tudi sovoznikov sedež, takrat je mogoče naokoli prevažati orkestrski kontrabas ali udobno prespati na parkirišču. Doplačljiva šesti in sedmi sedež sta lično skrita v dnu, kar pa terja davek pri rezervnem kolesu, ki ga nadomestijo samozatesnitvene pnevmatike na 16-palčnih platiščih. Drsna stranska vrata so velika, a enostavna za uporabo tudi brez električne asistence, stransko okno se spušča povsem normalno, dodane so zavesice.
Manjka nekaj dodatkov
Predvsem za francoskimi konkurenti alhambra zaostaja po uporabnejših odlagališčih v sprednjem delu, saj ni konkretnega predala za kakšen večji kos. Troobmočna klimatska naprava avtomobil ogreje (za hlajenje je bilo kljub pomladnim temperaturam prehladno) zares zgledno hitro. Za gretje zadnje plati je treba dodatno seči v hlačni žep. Ker gre vendarle za družinsko vozilo, bi pričakovali kakšen pripomoček več v tej smeri, recimo malo vzvratno ogledalce za nadzor zadnjih potnikov.
Boljšo plat od zvoka pri doplačljivi infotainment napravi ponuja navigacija, ki je enostavna in informativna. Žal infotainment ne predvaja foto ali video datotek, čeprav je priključkov za zunanje naprave cel kup.
Alhambra je med vožnjo enostavno vodljiva in udobna, čeprav je podvozje v prid športnosti nekoliko trše nastavljeno. Izven okvirov namembnosti vsekakor ne gre pretiravati, saj je avtomobil v ostrih zavojih podkrmarjen. Na parkiriščih z obvladovanjem 4,85 metra dolžine pomaga izvrstni asistent vključno s kamero.
Dobra vrednost za ceno
Katerega torej izbrati, alhambro ali sharana? Cena obeh je v primerjavi s podobno založenima fordom galaxyjem ali renault espaceom zelo konkurenčna. Pri alhambri jo (po krivici) za dodatnih 500 evrov zniža znak na nosu, kar pa je zgolj prednost za kupca. Namig: namesto v krom bi mi raje investirali v takšno dobroto, kot je dvojna sklopka.
Alhambra style ecomotive 2.0, TDI DPF DSG (140)
Motor: 1968 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 103 kW pri 4200 vrt/min
Navor: 320 Nm pri 1750 vrt/min
Poraba: 7,2 litra/100 km, 149 gramov CO2
Zmogljivosti: 191 km/h, 10,9 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.854 x 1.904 x 1.720, medosna razdalja 2.919
Prtljažnik (v litrih): 267 – 771 – 2.430
Masa: 1.776 kg
Cena: 29.813 € (osnovni)/32.506 € (testni)