Pri proizvajalcu vozil znamke Tesla so na osnovi lastnih obsežnih analiz zanesljivosti svojih vozil redne letne servise in letna vzdrževanja razglasili za nepotrebne. Glede na novice, ki prihajajo iz podjetja proizvajalec ne bo več delal razporeda predvidenega rednega vzdrževanja in servisiranja in to iz razloga, ker so Teslina vozila enostavno preveč zanesljiva.
Prihranek na času in denarju
Pri Tesli od lastnikov ne bodo več zahtevali, da vozijo svoja vozila na redno vzdrževanje, saj za to po njihovem mnenju enostavno ni potrebe. S tem naj bi po mnenju proizvajalca električnih avtomobilov lastniki privarčevali na času in denarju.
Pri Tesli kljub temu še vedno priporočajo kontrolo določenih točk vozila, na primer uravnoteženje in centriranje koles na 15.000 do 20.000 kilometrov, optiko podvozja in morebitno menjavo tekočin na vsaki dve leti, tudi menjavo filtrov in vzdrževanje klime na vsaki dve leti ...
Že zdaj se kvarijo
Andrej Pečjak iz podjetja Metron je v enem od naših intervjujev pred časom pritrdil, da bodo redni servisi za električna vozila cenejši: "Ni menjave olja, ki je glavni strošek, in določenih filtrov. Vzdrževanje samo, kar vozniki električnih avtomobilov neradi slišijo, pa ne, saj se bodo stvari kvarile. Nekatere zato, ker jih slabo naredijo, druge pa zato, ker jih naredijo tako, da bodo odpovedovale. Že zdaj se vidi, kaj se bo kvarilo in kaj se kvari."
Neodvisna poročila, kot je znani Consumer Reports, razkrivajo, da so električni avtomobili do zdaj dokazali, da zahtevajo veliko manj popravil kritičnih sistemov, v primerjavi z vozili z motorji na notranje zgorevanje. Tako glede strojne opreme, kot tudi raznih škripanj in ropotanja.
Kaj menita mehanika?
Za mnenje smo povprašali tudi trikratnega Mehanika leta Primoža Rožnika, ki pravi, da trenutno pri vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem podaljšani intervali zelo negativno vplivajo na samo vzdržljivost pogonskega sklopa. "Na podvozju, zavorah ter ostalih sistemih se do 100.000 ali 120.000 prevoženih kilometrov praviloma ne kažejo kakšne večje napake ali odpovedi. Po teh kilometrih ali po štirih ali petih letih starosti vozila pa je treba celemu vozilu posvečati več servisne pozornosti, da vozilo ne odpove na cesti," pravi Rožnik, ki o električnih vozilih dodaja: "Trenutno so električna vozila, ki vsebujejo manj sestavnih delov do teh kilometrov in starosti ter tudi kasneje potrebna manj rednega vzdrževanja in so večinoma sistemi tudi bolj kakovostno izdelani. Kljub vsemu pa je vsako vozilo dobro vsaj enkrat letno malo bolj podrobno pregledati, saj na samo vzdržljivost zelo vpliva tudi način vožnje in teren, po katerem se večinoma vozi."
To se najlažje opravi ob spomladanski menjavi pnevmatik in tako lažje ugotovi in odpravi tudi poškodbe nastale preko zime. Po besedah Rožnika pa je sam pogonski sklop elektronsko že tako nadzorovan, da se pri električnih in tudi nekaterih konvencionalnih vozilih njegovo odpoved v večini primerov lahko predhodno odkrije in se s spremembo programske opreme začasno preloži, omili, ali pa celo trajno odpravi. In to sedaj velikokrat lahko opravijo kar preko oddaljenega dostopa.
Njegov kolega, aktualni Mehanik leta Anže Soklič, pravi, da vsako vozilo potrebuje redni servis ali vsaj pregled. "Čeprav je Tesla popolnoma električno vozilo, je še vedno treba menjati zavorno tekočino, filter potniškega prostora, preventivno opraviti pregled podvozja in po potrebi optično nastavitev." Kar zadeva zanesljivost Teslinih vozil, pa Soklič pravi: "Lahko so bolj zanesljiva, vendar ne 100-odstotno. Enostavno rečeno: nobena stvar ni večna."
Mehaniki bodo imeli delo
Da se mehanikom ni treba bati za svoj poklic in delo v prihodnosti, je prepričan tudi Rožnik, ki pravi, da električna vozila trenutno so in bodo bolj zanesljiva od konvencionalnih, vse dokler se ne bodo množično uveljavila in bodo proizvajalci začeli iskati poti za pocenitev proizvodnje. "Ko enkrat dosežeš zelo visoko raven kakovosti, se ob tem naučiš tudi nadzora nad njo in jo tako rekoč lahko potem namerno poljubno znižuješ na želeno raven," pravi trikratni Mehanik leta.
Določena vzdrževanja in preverjanja pa bodo potrebna ne glede na to, ali bodo vozila v prihodnosti še z motorji na notranje zgorevanje, 100-odstotno električna ali pa na gorivne celice. "Uravnoteženje koles, nastavitev optike in menjava kabinskega filtra je na vseh vozilih priporočljivo opraviti vsaj enkrat letno. Za prvo dvoje je nekaj odvisnosti od letno prevoženih kilometrov in se lahko opravi tudi na dve leti, za kabinski filter pa priporočam menjavo vsaj na eno leto že zaradi pozitivnih vplivov na zdravje potnikov v vozilu. To prav tako velja za električna vozila," pravi Rožnik.
Dajte no, ne morete spraševati serviserjev, če avti res ne potrebujejo servisov. To je, kot če bi pred 100 leti izdelovalce sedl spraševali, če v prihodnosti ne bomo potrebovali sedl?! Samo spomnite se koliko TV serviserjev je bilo pred 30… ...prikaži več leti ... Vsaka ulica je imela enega, ki je hodil menjavat elektronke. Danes se stvari ne popravljajo, pač pa menjajo. In tudi pri avtih je že nekaj let tako: namesto rednih servisov imamo nadzorne sisteme, ki te že prej opozarjajo na obisk servisa.