Visokotehnološki skenerji omogočajo veliko bolj učinkovito dokumenturanje poškodb, ki je na vozilih nastala ob nezgodah ali pa zgolj med vsakdanjo uporabo. Da bi si olajšali pot do razvoja skenerjev, je TÜV Rheinland poleti 2019 prevzel zagonsko specialistično podjetje za razvoj skenerjev Adomea iz Bochuma, kjer so razvili sistem za avtomatizirano ugotavljanje poškodb na avtomobilski pločevini z nazivom MIKo (Mobiles Identifikationssystem für Kraftfahrzeugoberflächenfehker – mobilni identifikacijski sistem za zunanje površine vozil).
Natančna slika avtomobila
Skener MIKo manj kot v minuti izdela natančno sliko celotnega avtomobila z vsemi podrobnostmi in je denimo zelo učinkovit tudi pri poškodbah, kakršne nastanejo kot posledica toče ali vandalizma, ko je avtomobil popraskan. Skener je uporaben tudi za primerjavo avtomobilov ob vrnitvi z leasinga ali najema ali pa ob uporabi v velikih flotah, kjer se v hitrih presledkih izmenja veliko voznikov.
Matthias Schubert, ki je pri TÜV Rheinland odgovoren za posle v zvezi z mobilnostjo, je povedal, da so s skenerjem vzpostavili trgu prijazno tehnologijo za ugotavljanje poškodb na karoseriji, ki so jo v podjetjih običajno opravljali "ročno", pri čemer je pogosto prihajalo do napak. Novi sistem deluje občutno hitreje in je manj podvržen napakam.
Strokovnjakom ne bo zmanjkalo dela
A odgovorni za servise in izvedenska mnenja Andreas Blecker je dodal, da tehnični pripomočki vsaj še nekaj časa ne bodo nadomestili dela strokovnih izvedencev, ki bodo še naprej odgovorni za določanje dejanske škode. Vendar pa se razvoj nadaljuje prav v smeri ugotavljanja in ocenjevanja škode, vsaj ko gre za manj sporne primere.