Avto
50 ogledov

Avto, s katerim podoživiš obisk lunaparka v otroštvu

Mini countryman SD ALL4
1/28
Anže Petkovšek
Podeželski mini, ali v originalu mini countryman, kljub precej večjim meram od "mini" vozil, in višji oddaljenosti od tal, v sebi skriva za znamko znamenite gokard gene. Zaradi visoke cene mora staviti prav na vozniške užitke, ki jih konkurenca še ne zna pričarati.

Mini countryman ni racionalen avtomobil. Za osnovnih 30.400 evrov, oziroma 37.490 evrov za testno vozilo z dodatki, ki za povrh v dolžino meri toliko kot renault captur, mora vozilo izžarevati veliko več, kot cenejši avtomobili.

Zakaj ne bi izbrali večja športna terenca, tudi premium znamk, kot je mercedes GLA, ali morda kar družinskega BMW X1, ali pa štirikolesno opel mokko, ki je konkretno večja in tretjino cenejša?

Vrnitev v otroštvo

Mini countryman SD ALL4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Sam sem našel le en res dober vzrok. Čustva, ki jih pri voznikih, tudi meni, vzbuja vozna dinamika minijev. Tega avtomobila, seveda, če mi ne bi bilo treba pretirano skrbeti za finančno stanje, ne bi kupil zato, da bi se prevažal od točke A od B. To je avtomobil, ki sledi modernim zapovedim po višjem sedenju in boljši preglednosti naprej, kar navadni mini ne premore, hkrati pa zagotavlja zabavne občutke v vožnje, ki spominjajo na prvo otroško vožnjo z avtomobilčki v luna parku. Mini countryman je hkrati avto in igračka – in to draga!

Subtilne spremembe

Lani so countrymana prenovili, a to opazijo le goreči ljubitelji znamke. Sam niti ne bi veliko spreminjal, saj je avtomobil že tako drugačen in predvsem poseben. Malenkostno so spremenili masko, dodali nove barve in nova platišča, LED-meglenke in dnevne luči. Nič pretresljivega. Tudi kabina, kjer izstopa velik okrogel merilnik hitrosti, ki prikazuje tudi položaj med parkiranjem, ostaja praktično enaka. Tisti višje rasti položaj nog na sedežih prilagajajo s pomočjo vzdolžno pomičnih sedežev (za 13 centimetrov), ki jim je moč spreminjati tudi naklon. Prostora je za štiri odrasle povsem dovolj, pohvalno ima vsak od njih rezervirano odlagališče za pijačo. Vse za boljše vzdušje.

Udoben pa ni

Mini countryman SD ALL4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mini ni udoben avtomobil. Vzmetenje je precej trdo, kar se posebej zadaj občuti. Poskakuje že na slabšem asfaltu, kaj šele luknjastih cestah. Na to vplivajo tudi 19-palčna platišča, ki bi jih imel zgolj zaradi lepotnega vtisa. So pa zato bolj udobni sedeži, z veliko oprijema. V njih je dovolj udobno tudi na daljših poteh.

Del doplačljive ponudbe ostajata aktivni štirikolesni pogon ALL4, razvit posebej za Mini, ki se aktivira po potrebi. To je dobro. Večino časa bo prenos moči potekal na prednji kolesni par, po potrebi pa se moč v celoti prenese na zadnji kolesi. Štirikolesni pogon ni tako zmogljiv, kot recimo pri mazdi CX-5, a omogoča več suverenosti v vseh voznih razmerah, pa tudi nekaj adrenalina zunaj urejenih poti. V skalovje pa se z njim ne bi zapodil, četudi ima zaščitne elemente na karoseriji.

Dizel za varčne, bencinar za športne

Mini countryman SD ALL4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Nabor pogonskih agregatov je dolg in dober. Za pogon testnika je skrbel dvolitrski dizel s 105 kilovatov moči, ki predstavlja vrh dizelske ponudbe. S štirikolesnim pogonom ALL4 je 1.800 evrov dražji od modela s pogonom spredaj in 1.200 evrov dražji od še bolj zmogljivega 1,6-litrskega turbobencinskega agregata z 140 kilovatov moči (190 KM) in vsekolesnim pogonom.

Dizel zaradi obilice navora, 305 Nm je na voljo že pri 1.750 vrtljajih in je dobro razporejen vse do višjih vrtljajev, ni niti malo anemičen in dovoljuje dovolj športnosti. Če k temu dodamo še zelo natančen krmilnim mehanizem in čvrsto podvozje, ki v ovinkih dovoljuje vožnjo na nož, dobimo mali terenec, ki se vozi kot gokard. Zabave v njem nikoli ne zmanjka. Tisti, ki jo želi še več, naj izberejo zmogljivejši bencinski motor, ki z mirovanja do 100 km/h pospeši 1,6 sekunde hitreje, kot dvolitrski turbodizel. Slednji pa bo okusu tistih, ki ne radi prepogosto zavijejo na bencinsko črpalko. Na testu sem na relaciji Kamnik – Ljubljana v povprečju porabili dobrih pet litrov plinskega olja na 100 kilometrov, ko sem ga „“zapodil“ med ovinke, se je poraba povečala za dober liter.

Podatki o vozilu: (Mini countryman cooper SD ALL4)
Motor: turbodizelski, 1.995 ccm
Največja moč: 105 kW (143 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 305 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 197 km/h, 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,2 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: od 23.550 evrov / 37.490 evrov (osnovni / testni z doplačili)

Plusi: vozne lastnosti, lega, okretnost;
Minusi: cena, udobje;

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.