Analitiki ugotavljajo, da se kontejnerski ladijski promet se vsako leto skoraj podvoji, zato je začelo primanjkovati kontejnerjev in ladij in blago lahko v pristaniščih čaka tudi več mesecev. V losangeleškem pristanišču Long Beach denimo čakalna doba za natovarjanje ali raztovarjanje kontejnerjev na ladje znaša od 38 do 45 dni.
Pri slovaškem portalu Pravda so ugotovili, da je prevoz kontejnerja med Kitajsko in Češko republiko še pred enim letom stal dobrih 12.000 ameriških dolarjev, zdaj pa je za enako storitev treba plačati že več kot 20.000 dolarjev. Obseg kontejnerskih prevozov z ladjami se namreč vsako leto podvoji, cene ladijskega prometa pa so že začele dosegati cene prevozov po cestah. Cene pa še naprej rastejo, saj se ladijskim prevozom preprosto ni mogoče izogniti.
Težave prizadevajo tudi avtomobile. Za zamude pri njihovi dobavi namreč nista kriva le kovidna kriza in pomanjkanje polprevodnikov, ampak tudi zaradi akutnega pomanjkanja kontejnerjev, povečanja cen ladijskih prevozov ter pomanjkanja tovornjakov, ki bi kontejnerje odpeljali do končne destinacije. Tudi zato so avtomobili dražji.
Težave s prevozi so namreč širše od zgolj pomanjkanja kontejnerjev. Pred pristanišči namreč na raztovarjanje in natovarjanje čakajo stotine ladij, ki jih pristanišča preprosto ne morejo pravočasno oskrbeti. Primanjkuje namreč tudi tovornjakov in voznikov, kar še dodatno zaplete prevoze, jih podraži in podaljša dobavne roke. In v prihodnjih mesecih se težave te vrste gotovo ne bodo končale, kvečjemu povečale.
Tudi danski ladjar A.P. Moller-Maersk, ki ima v lasti največjo floto ladij za prevoz kontejnerjev na svetu, svoje stranke opozarja, da ima težave z dostavo dobrin po vsem svetu, saj se zastoji v pristaniščih povečujejo in so daljši kot pa so pri podjetju upali. Najdlje se sicer čaka na zahodni obali ZDA, najhitreje pa se položaj normalizira v severni Evropi. V Antwerpnu se je tako čakalna doba za raztovarjanje ladje z desetih dni v zadnjem tednu zmanjšala na dva dni.
Avtomobilska industrija se je zaklala kar sama z just in time zalogami. Ko so proizvajalci cipov se delali te predpotopne cipe, so jim zarafi covid obrnili hrbet. Ciparji so sli v drugo proizvodnjo, zdej pa proizvajalci avtov jamrajo. Pa se… ...prikaži več nas kupce nategujejo