Nick Molden, ustanovitelj okoljskega raziskovalnega podjetja Emissions Analytics, je pozval k novim ukrepom, da bi se izognili zmedi med potrošniki, piše Daily Mail. Trdi, da bi bila masa avtomobila, pomnožena z razdaljo, ki jo posamezen avtomobil letno prevozi, boljši način za izračun vpliva na okolje. Molden trdi, da bi lahko nadomestil obstoječe davčne metode in ga s preprosto implementacijo uporabil za vse vrste avtomobilov, saj bi bilo podatke enostavno pridobiti.
Molden je dejal, da mora britanska vlada ukrepati, ker z elektrifikacijo avtomobilov izgublja davčne prihodke. "Analizirali smo na desetine različnih onesnaževal iz vozil, vključno s CO2, hrupom, vplivom na infrastrukturo in varnostjo. Kar 83 odstotkov jih je povezanih z maso vozila. To je zelo preprosta pobuda, ki ne zahteva nove zakonodaje," meni Molden.
Povprečna masa novih avtomobilov v Evropski uniji je bila leta 2022 1.518 kilogramov, kar je v primerjavi z letom 2001 povečanje za celo 19 odstotkov. Delno je to posledica prehoda na električna vozila.
Eno od štirih novih vozil, prodanih v Veliki Britaniji, je električnih, in čeprav ti avtomobili ne oddajajo izpušnih plinov, še vedno prispevajo k onesnaževanju na druge načine. Škodljivi delci se sproščajo ob obrabi gum, zavornih ploščic in cestišča, ta proces pa je bolj izrazit pri težjih avtomobilih.
Masa avtomobila ima velik vpliv okolje
Baterijska električna vozila so v povprečju do 40 odstotkov težja od enakovrednih bencinskih in dizelskih avtomobilov, je pokazala raziskava v knjigi "Kritična masa: Kaj morate vedeti o zelenih avtomobilih", ki jo je Molden napisal v sodelovanju z avtorjem Felixom Leachem.
Molden meni, da so kupci zmedeni, kaj je najboljši način za varovanje okolja. Poudaril je, da popolnoma električni tesla cybertruck ustvari več emisij kot majhen avto z 1,2-litrskim bencinskim motorjem. "Celotna tema je postala strašno zapletena. Vsega, česar se ljudje lahko oklepajo, je 'kupujte električne avtomobile'. Vendar to ni dober sistem odločanja," meni Molden.
Avtomobili, ki so bili včasih lahki, so v zadnjih nekaj desetletjih postali težji. Na primer, volkswagen golf je leta 1974 tehtal 775 kilogramov, do danes pa se je njegova masa skoraj podvojila.
Norveška je januarja 2023 uvedla davek na množične avtomobile. Za vsak kilogram nad 500 kilogrami mase morajo lastniki avtomobilov na Norveškem ob prvi registraciji plačati 12,44 norveške krone (1,04 evra). Ta davek je bil poleg davka na CO2, ki velja le za vozila z motorji na notranje zgorevanje, uveden za vse avtomobile. Francija je uvedla enkratni davek na težke avtomobile z notranjim zgorevanjem, ki je od 10 do 30 evrov za vsak kilogram mase nad 1800 kilogrami.
Tudi debeli ljudje bi morali plačati davek na maso svojega telesa.
masa je najvecji generator emisij. davek na maso je smiseln. razen pri sportnikih. tam bi moral biti drugacen model obdavcitve
Zanimivi komentarji tistih , ki preberejo samo naslove. Pa še nerodno jim ni. Kar se pa tiče povečane mase, pa prvo zahtevajo v imenu varnosti ojačitve, razne sisteme...in posledica so tud težji avti.