Slovenska vojska (SV) je poleg vseh obrambnih nalog, ki jih izvaja za varovanje države, pooblaščena tudi za izvajalko izpitov za motorna vozila. Osnovno poslanstvo vojaške avtošole je usposabljanje voznikov za kategoriji vozniškega izpita C in CE (vozila s skupno maso nad 3.500 kilogramov in do 8 sedežev ter skupine vozil iz vlečnega iz priklopnega vozila, pri čemer največja dovoljena masa priklopnega vozila presega 750 kg in ne presega 12.000 kg).
"Šola izvaja usposabljanje skladno s potrebami in prioritetami enot Slovenske vojske," so pojasnili pri SV za Žurnal24. Obenem z izobraževanjem v skladu s civilnim programom šol vožnje, ki veljajo za ti dve kategoriji vozniških izpitov, pa se kandidati usposabljajo tudi za vojaško evidenčno dolžnost, ki je eden izmed pogojev za nadaljnjo razporeditev na določene formacijske dolžnosti po posameznih enotah. To je tudi eden bistvenih razlogov, da programa ne bi mogla izvajati ena od civilnih šol voženj.
Kot prikazuje predstavitveni video za vojaško avtošolo, gredo za razliko od klasičnih civilnih programov kandidati skozi dodaten program usposabljanja na različnih tipih tovornih vozil, pri čemer velik poudarek dajejo na vožnji po terenu in skrbi za delovanje vozil. Tako je med drugim predpisana celo vožnja s starimi tovornjaki nekdanje znamke TAM.
Program za šolo vožnje ni nujno omejen le na pripadnike Slovenske vojske, saj se za potrebe tovornih policijskih vozil lahko v vojaški avtošoli izobražujejo tudi policijski kadri, izpit pa bi lahko opravili tudi vojaški rezervisti, pojasnjujejo pri SV.
Sam teoretični in praktični del vozniškega izpita se sicer izvajata skladno z veljavno (civilno) zakonodajo. Kandidati opravljajo vozniški izpit na izpitnem centru Maribor, torej pod nadzorstvom Agencije za varnost prometa. Kot še pojasnjujejo pri SV, imajo za potrebe avtošole na voljo štiri prilagojene tovornjake (C) in še dve priklopni vozili (CE), ki jih po potrebi lahko uporabljajo tudi za vojaške potrebe.
Na vprašanje, ali je vojaška avtošola stroškovno upravičen del Slovenske vojske, pri slednji odgovarjajo takole: "Šola vožnje SV poslovnih uspehov ne izkazuje z ekonomsko upravičenostjo, metodologija obračunavanja pa izkazuje rentabilnost, česar pomemben pokazatelj je tudi nadpovprečna uspešnost kandidatov."
Tako na teoretičnem preverjanju kandidati dosegajo 85-odstotno uspešnost, pri praktičnem pa 80-odstotnega. Povprečje za klasične šole vožnje v Sloveniji je le okoli polovična uspešnost tako za teoretični kot praktični del izpita.
Vojska ima sicer organizirano tudi usposabljanje za voznike ostalih vojaških vozil (bojna, goseničarji, delovni stroji).
andrej.leban@zurnal24.si
"Ne morete pasti izpita" . Od kdaj pa ti paseš izpit. Pojdi past ovce.
Lahko bi uporabili slovenščino in pravopis za naslov?