Pogovarjali smo se z Aurélie Estrabaud Lucas, ki je pri Citroënu produktna specialistka za barve. Prav barve so eno poglavitnih dejavnikov za nakup avtomobila. Pri francoskem proizvajalcu avtomobilov v svoji paletni mestnih, kompaktnih razredov stavijo prav na barve, barven odtenke, kontraste. Strokovnjakinja nam je razložila, zakaj je bela barva med kupci tako priljubljena in zakaj so svetle barve tako priljubljene pri manjših avtomobilih in zakaj bosta prav posebni izvedenki modre in rdeč hit pri prenovljenem C3, ki je pred kratkim zapeljal tudi na slovenske ceste.
Vsako leto so narejene raziskave glede priljubljenosti različnih barv avtomobilov. Tradicionalno so to bela, črno siva in srebrna. Kaj pa pri Citroënu, katera barva velja za najbolj priljubljeno glede na to, da ste nekoliko drugačna znamka, ki daje poudarek na mladostnosti?
Pri Citroënu smo se odločili za pristop, da omogočimo prilagajanje naših avtomobilov z dodajanjem barvnih nians k sicer že uveljavljenim barvam.
Kako si vi razlagate, da je bela barva avtomobilov že vrsto let tako priljubljena?
Gre za brezčasno in živahno barvo, ne glede na to, kakšno vreme je zunaj. Hkrati je uporabniku prijazna, saj se umazanija vidi manj. Belo barvo je tudi zelo hvaležna za nadgrajevanje z raznimi kontrastno obarvanimi drugimi deli avta.
Katere so sicer najpogostejše barve pri Citroënu in kako se glede na tip vozila razlikujejo?
Obstajajo razlike glede na razred vozil. Tako paleta najbolj priljubljenih barv ni enaka na primer pri C1 in pri modelu C5 Aircross. Izbira barv je odvisna od statusa in podobe avtomobila, pa tudi od družbenega oziroma gmotnega položaja strank. Nimamo pa kakšnih posebnih zbranih podatkov o tem, kako eden ali drugi spol dojema neko barvo, saj naše vedenje temelji na podatkih o lastnikih, kjer pa vemo, da je po navadi lastnik avta moški. Velja pa neko pravilo, da višje ko gremo skozi segmente, bolj prevladujejo klasične barve.
Ali so svetle barve v segmentu kompaktnih avtomobilov bolj pogoste?
Seveda, vendar je treba tudi vedeti, da svetle niso tako množično prisotne v višjem segmentu vozil, predvsem zaradi statusnih želja kupcev. Kupci v segmentu B, kjer je C3, pa avto pogosteje uporabljajo za mestno vožnjo, zato je ta razred bolj dovzeten za svetlejše barve.
Katera barva bo pri prenovljenem citroënu C3 po vašem najbolj priljubljena?
Mislim, da bosta to spring modra in elixir rdeča, ki sta obe novi in zelo izrazni barvi in bosta privlačni za veliko ljudi. Spring modra deluje zabavno in sveže, elixir rdeča pa je bolj dinamična in športna.
Kako pomembne pa so postale barve v notranjosti?
Pri Citroënu že dolgo vemo, da si kupci želijo možnosti barvnih prilagoditev tako zunaj kot znotraj. Zato za vsak model ponujamo več barvnih možnosti notranjosti, vključno z rdečo, modro, oranžno, zeleno … Odvisno je od segmenta. To je prav zares ena od naših strateških usmeritev. Pri novem C3 smo se pri Citroënu odločili ustvariti dve novi notranjosti, ki uvajata nove materiale in navdihe oziroma inspiracije. Pri prvi, imenovani emerald, smo uporabili trendovski eloksiran smaragdni dekor, pri drugi techwood pa topel skandinavski efekt lesa.
Zelo so postali priljubljeni različni barvni miksi, recimo kontrastno obarvane strehe. Kako pomembno je to za vas?
Gre za nekaj, kar je del Citroënovega DNK in je na voljo v mnogih naših avtomobilih, bodisi z uporabo kontrastno obarvane strehe ali uporabo barvnih paketov, ki vključujejo razne obarvane detajle po vsem avtu. Ali pa oboje! Kontrastna barva strehe je zelo cenjena, na primer pri novem C3, kjer nudimo štiri različne kontrastne barve. Pri višjih segmentih je ponudba bolj subtilna, saj imajo tisti kupci raje klasične barve: to velja za C5 aircross, kjer imamo v ponudbi le črno streho.
Od kod izbira barv, ki so na voljo? Kdo odloča o tem, katere barve so na voljo?
Vse se začne s preučevanjem potreb kupcev, seveda odvisno od projekta. Po prvem krajšem povzetku, kaj želimo doseči, delo prevzamejo strokovnjaki za barve. Sledi proces, v katerega so vključene različne ekipe skupaj s tistimi, ki so odgovorni za industrijski proces. Predlagane barve nato razvijejo naši oddelki za raziskave in razvoj. Čisto na koncu pa glede na pričakovanja tako fizičnih kot poslovnih kupcev produktne in oblikovalske ekipe skupaj določijo končno ponudbo barv.
V kolikšni meri je podoba blagovne znamke pri nekem modelu povezana z barvami, ki jih ponuja?
Izbira barv je resnično pomembna za podobo blagovne znamke. Ko blagovna znamka izbere določeno barvo za lansiranje izdelka, dajejo prav barve orodje, kako avto pripeljati na trg in privabiti kupca. Nov C3 je dober primer tega, saj celotna oglaševalska in komunikacijska vsebina poudarja njegove barvne kombinacije, ki jih je skupaj kar 97.
Kako pogosto se skozi življenjsko obdobje nekega modela posodobi razpoložljive barve zanj?
Jasnega pravila ni, odvisno je od avtomobila, segmenta, znamke, morebitnih posebnih izvedenk ali partnerstev … Vpeljava novega modela ali pa njegova prenova pa je pravi trenutek, da pripravite tudi nove barve zanj.
Kaj bo naslednja velika stvar pri barvi avtomobilov? Ali morda že obstaja določena tehnologija ali trend, ki ga bomo lahko v bližnji prihodnosti videli na avtih?
Lahko rečem le, da počakajte, pa boste videli!
meni je všeč turkizno modra
vedno kupim bel ali srebrn avto zaradi poletnega sonca ! Se avto najhitreje ohladi ! Barvnega ne bi marala , pa če mi ponujajo 4000 evrov popusta !
Bela je zato tako priljubljena, ker je to osnovna barva. Vse druge je potrebno doplačati.