Tudi to je danes povsem mogoče, uporaben pa je lahko povsem običajen potniški avto, kot je citroën berlingo. Nobenega pretiravanja s "kombi" ali celo "kemper" velikostjo, ki omejuje dostop do odmaknjenih parkirišč in koščkov narave. In pravi potovalnik seveda pomeni precejšnje dodatne stroške, medtem ko je tako vozilo le slabo uporabno za vsakdanjo rabo.
Je res, številni za zasilno prenočevanje potrebujejo le dovolj velik prtljažnik v svojem čisto običajnem avtu, način, kako iz njega ustvariti nočno bivališče, pa je stvar njihove domišljije. Spet drugi prisegajo na strešni šotor, ki je gotovo tudi zelo zanimiva rešitev za podaljšanje trekingov na več dni.
Zame pa se zdi odlična še tretja možnost, ki vsebuje tudi precej dodatnega udobja. Da si lahko na hitro skuham krepčilno večerjo ali jutranjo kavo na izvlečni polici s plinskim kuhalnikom, ter ekspresno vse pomijem v koritu s čisto pravo tekočo vodo (13 litrov zalogovnika in prav toliko velika posoda za odpadno vodo), vse skupaj pa nato pospravim nazaj v številne predale. Da si udobno posteljo za dva pripravim z nekaj potezami. In si ob gledanju v jasno nebo brez umetne svetlobe privoščim še mrzlo pivo iz hladilnika. Velikanska zadnja vrata mi v dežju lahko služijo kot zasilna streha, za prevoz prtljage ali koles pa lahko izkoristim prazne strešne nosilce ali opcijsko vlečno kljuko.
In smo ga preizkusili
Na vroč poznopoletni večer med tednom, ko so bile gore že manj obljudene, smo se z berlingom in njegovim prtljažnikom, predelanim s Siprasovo modularno flip camping box opremo, odpravili na Jezersko. Že v temni noči smo na parkirišču skuhali še okrepčilni obrok in se prepustili spancu v dvoje na dva metra dolgem ležišču, dobro vedoč, da smo v notranjosti avta varni pred vsakimi vremenskimi ali živalskimi vplivi. Ob svitu pa jajčka na oko, kavica in hajdi v slikoviti svet Grintavcev. Prvi dan je bil namenjen klasičnemu vzponu. Cilj je bil prav očak Kamniško-Savinjskih Alp in po več urah slikovitega vzpona, ki mestoma terja preudaren korak, smo že uživali ob pogledu na svet pod seboj z 2.558 metrov visokega Grintovca.
Čeprav je bila najprej ideja, da se bomo po sestopu vrnili prespat v domačo posteljo, je bilo moči še vedno dovolj, da je ob namakanju nog v Planšarsko jezero in pogledu na ugodno vremensko prognozo dozorela misel o jutranji ferati. In res, bivak na kolesih s pripadajočo kuhinjo in shrambo se je nenadejano izkazal že drugi večer zapored.
Večer pod slikovitimi vršaci je hitro minil, tudi ob igranju družabne igre, saj prostora v XL različici berlinga ne manjka niti za manj običajne pripomočke. Tako spredaj kot v drugi vrsti ima avto ogromno odlagališč, tudi takšnih bolj skritih, kamor nepovabljen pogled izza stekla ne seže. Poleg tega pa Siprasova razporeditev omar in pregrad v prtljažniku omogoča nekakšno potovalno shrambo vsega tistega, kar pride prav pri potovanju v dvoje.
Po še eni udobni in varni noči ter zajtrku je bil čas za preizkus plezalnih zmogljivosti po ferati do Češke koče, ki velja za eno daljših v naših gorah, vsekakor pa je tudi precej zahtevna. Odločnost in pogum sta poleg zadostne moči nujna pogoja za spopad s steno, ves trud in znoj pa sta poplačana na platoju pri Češki koči ob pogledu v dolino. Tokrat je naš števec energije že zelo uplahnel, zato je bilo malicanje kranjske klobase pred povratkom v dolino Ravenske Kočne nujno opravilo.
Mehki in udobni sedeži v "berlobivaku" so se po dveh dneh naporov še kako prilegli. Brbot zmogljivega 1,5-litrskega dizla je na poti z Jezerskega deloval prav uspavalno, a k sreči je kopica asistenčnih sistemov vključno z opozorilom na utrujenost voznika in nehoteno menjavo voznega pasu bdelo, da po poti skozi dolino Kokre in naprej na avtocesti ni bilo neumnosti.
Dva prosta dneva v kraljestvu vršacev sta hitro minila, naslednje dni je berlingo že opravljal povsem običajne vloge dnevnega prevoznika. Do naslednje priložnosti. Tokrat pa z oprtanimi kolesi med vijuge sosednjih Dolomitov.
Podatki o vozilu (citroën beringo feel XL blue HDi 130 S&S BVM6, predelava Sipras Flip)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.499 ccm
Največja moč: 96 kW (131 KM) pri 3.750 vrtljajih
Največji navor: 300 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 184 km/h, 10,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.753 x 1.848 x 1.849, medosna razdalja 2.975
Prtljažnik (v litrih): 850 – 2.693
Poraba: 4,5 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 118 g/km
Cena za avto: 24.860 € (20.875 € s financiranjem)
Cena predelave Sipras: 2.800 € (Flip)
Zasebno posojilo Lahko vam pomagam dobiti posojilo, financiranje ali naložbo. če vas zanima, prosimo, odgovorite za več podrobnosti. E-naslov: posojila386@gmail.com Hvala vam
Če ne zagrabi za glavo, za rep naj nikar ...
Katastrofa od slik, če bi radi prikazali lastnosti vozila.