Citroën C3 zdajšnje generacije je ljubljenec slovenskih kupcev, še posebej ženskega spola. Po prodaji fizičnim kupcem se količinsko uvršča kar na drugo mesto in z dvomestnim tržnim deležem zaostaja le za nedosegljivim renault cliom. Z njim je Citroënu uspelo tudi nekoliko pomladiti povprečno starost kupcev, kar je še eden od zelo pomembnih strateških ciljev sleherne znamke.
Vročega železa med kovanjem ne gre bistveno spreminjati, lahko pa se mu po štirih letih, odkar je na trgu, doda kakšen dodatek ali dva, da bo ostalo še naprej tako vroče. Zunanji videz, ki je v tem velikostnem segmentu še kako pomemben, je bil pomlajen s kombinacijo izgleda luči in maske v tako imenovanem V-vzorcu. Zelo pomembna lastnost je tudi, da je C3 zdaj serijsko opremljen s polnimi LED žarometi, kar je še vedno redkost v razredu. Dodali so še rahlo drugačno teksturo na airbumpsih, kot sami pravijo gumijasti zaščiti na spodnjem delu vrat, ter novo grafiko zadnjih svetil.
Bistveno pa so povečali možnost barvnih kombinacij, streho si je zdaj moč omisliti v kar štirih različnih barvah in še dodatno s tremi različnimi grafičnimi dekoracijami. Če vštejemo še štiri barvne pakete kontrastnih poudarkov zunanjosti, pridemo do kar 97 možnih kombinacij samo pri zunanjosti, kar je skoraj trikrat več kot doslej. Težka izbira.
Bolj poenostavljeno je izbiranje notranjosti po lastnem okusu. Dodani sta dve novi barvni shemi, ena modra, druga rjava z imitiranjem lesnih tekstur. Novost v notranjosti kot prispevek boljšemu udobju so sedeži z bolj debelo peno, kot smo jih že vajeni pri nekaterih drugih modelih znamke. Drugih posebnih novosti pri razporeditvi v notranjosti ni, serijski je sedempalčni zaslon, prek katerega se upravlja tako z infozabavnim sistemom kot klimatsko napravo.
Za AEB je treba vedno doplačati
Seznam asistenčnih sistemov je bil blago posodobljen, zdaj je mogoče naročiti tudi prednje parkirne senzorje, kar se mestnemu vozilu gotovo pritiče. Sistem samodejnega zaviranja AEB prepoznava pešce, vendar pa začuda ni del serijske opreme niti pri najdražjih izpeljankah, marveč je treba zanj vedno doplačati, odvisno od stopnje opreme in izbranega tehničnega paketa.
So pa kot serijsko v C3 že vgrajeni tempomat, sistem za prepoznavo utrujenosti, kamera za znake in opozorilo na nehoteno menjavo voznega pasu. Med novostmi v avtu je tudi eklic v sili, ostaja pa tudi opcija kamere za snemanje vožnje (in delanje sebkov na motornem pokrovu).
3,99-metrski avto lahko poganjata dve izpeljanki trivaljnega 1,2-litrskega motorja. 61-kilovatni motor (83 KM) je bil že doslej daleč najbolj priljubljena izbira slovenskih kupcev, le okoli desetina se odloči tudi za njegovo močnejšo turbo različico z 81 kW (110 KM). Ta ima tudi šeststopenjski menjalnik in je na voljo z robotiziranim menjalnikom. Dizelski 1,5-litrski 73-kilovatni motor (100 KM) zaseda le neznaten del prodaje, a ostaja v ponudbi. Konec leta bodo začeli vgrajevati njegovo posodobljeno različico, ki bo imela šeststopenjski menjalnik, a bo tudi nekoliko dražja.
Z gotovino je dražji
Koliko stane C3, je odvisno od tega, kako bo kupec financiral nakup. Če bo prišel v salon z gotovino, potem vstopna različica feel pure z najbolj običajnim motorjem in brez (zagarantiranega) popusta stane 13.050 evrov, feel pack 13.880 evrov, oprema shine pa 14.930 evrov. Če pa pristane na Citroënovo financiranje, je opremo feel pack mogoče dobiti že za 11.520 evrov, najbolje prodajano opremo shine za 12.340 evrov, shine pack pa za 13.510 evrov.
Pri uvozniku so prepričani, da bodo že doslej dobre prodajne rezultate v prihodnjem letu še izboljšali.
avtomatika EAT6 je prava Aisinova, ni robot.