Številka 28 v nomenklaturi bavarskih avtomobilov poslej ne bo več avtomatično pomenila trilitrskega vrstnega šestvaljnika. Vsaj pri manjših modelih, začenši z X1, bo oznaka namigovala, da se pod pokrovom skriva zmogljivi dvolitrski štirivaljnik in ne več večji atmosferski stroj kot doslej.
Tehnologija TwinPower Turbo, kot pri izdelovalcu imenujejo skupek rešitev pri svojih najmodernejših motorjih, se je že dokazala pri motorju V8 in pri nekaterih šestvaljnikih, prvič doslej pa so jo uporabili pri štirivaljniku.
S tem vsaj v določeni meri hišni atmosferski trilitrski šestvaljniki začenjajo jemati slovo, na njihovo mesto pa vstopa tehnologija manjše prostornine z naprednim turbo polnjenjem.
Teorija glede tehnologije TwinPower Turbo pravi takole: gre za kombinacijo lahke, v največji meri aluminijaste izgradnje, neposrednega vbrizga goriva in izvirnih solenoidnih injektorjev, ki omogočajo višje pritiske polnjenja, in napredni spremenljivi hod ventilov. Krona vsega je tehnologija dveh turbin, od katerih vsaka ločeno skrbi zgolj za dva valja, s tem pa omogočata zelo dober in karseda neodvisen izkoristek izpušnih plinov že pri zelo nizkih vrtljajih motorja.
V praksi pa: iz 1.997 kubičnih centimetrov delovne površine je mogoče na cesto spraviti do 180 kW (245 KM) moči oziroma 45 kW več od doslej najzmogljivejšega hišnega dvolitraša, res pa je to 10 kW manj od dosedanjega xDrive28i s tremi litri prostornine.
A je tukaj na voljo zajetnih 350 Nm navora (predhodnik le 310 Nm), pri čemer je zelo pomemben podatek, da je maksimalni navor na voljo že pri 1.250 vrtljajih na minuto (pri predhodniku od 2.600 vrtljajev dalje), kar praktično izniči turbo luknjo.
Tovarna v kombinaciji motorja in modela X1 obljublja kombinirano porabo 7,9 litra in 183 g CO2/km, med preizkusno vožnjo nam je potovalni računalnik računal bolj realnih 10 ali nekaj čez litrov porabljenega bencina. Se pa motor dejansko izkaže z odzivnostjo v širokem razponu obratov, kar omogoča redko poseganje po prestavni ročici, če pa ga dregnemo pod rebra, avtomobil skoči kot pravi dirkač. V Münchnu so pri ročnem menjalniku izmerili pospešek 6,1 sekunde (6,5 za vedno osemstopenjsko avtomatiko), kar je 0,7 (0,3) sekunde hitreje od dosedanjega modela s šestvaljnim motorjem, ki je bil na voljo le z avtomatiko. Najvišja hitrost je 240 km/h, že omenjena poraba pa je v primerjavi s šestvaljnikom manjša za 16 odstotkov. Kot pove že oznaka, je štirikolesni pogon serijski.
V primeru X1 kombinacija sicer ni niti najmanj poceni, saj se cena za xDrive28i brez dodatne opreme na nemškem trgu začne pri 40.400 evrih, kar je slabe tri tisočake več kot najzmogljivejša dizelska različica xDrive23d s 150 kW (204 KM). Se bo pa motor dobro podal paketu M, ki bo za X1 na voljo od pomladi.