Avto
6927 ogledov

BMW pripravlja presenečenje na področju termičnih motorjev

BMW motor BMW
Pri BMW-ju očitno še niso povsem zaključili poglavja motorjev z notranjim zgorevanjem, saj pripravljajo celo novo generacijo avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.

Leta 2026 bo tako na ceste predvidoma zapeljala nova generacija BMW-ja X5 G65, ki ji bo leta 2028 sledil novi BMW X6 G66. Oba bosta zasnovana na novi univerzalni platformi CLAR, na kateri bo mogoče zgraditi tako avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem kot tudi električne avtomobile.

Obuditev predkomor

BMW bo v nove avtomobile sicer še naprej vgrajeval obstoječe motorje, kakršna sta vrstni šestvaljnik B58 in motor V8 S68, vendar pa naj bi razvijali tudi povsem novi bencinski motor. Auto Motor und Sport namreč poroča, da je BMW patentiral novo tehnologijo zgorevanja, s katero bodo močno izboljšali učinkovitost bencinskega motorja, vključuje pa uporabo zgorevalnih predkomor.

Zgorevanje v predkomorah je bilo vse do osemdesetih let prejšnjega stoletja v uporabi na dizelskih motorjih, kjer je služilo predvsem povečanju učinkovitosti motorjev pri nizkih vrtljajih, zmanjšanju hrupa in bolj tekočemu delovanju motorja. BMW je ta koncept uporabil na novem bencinskem motorju in ga prilagodil sodobnim zahtevam.

Tehnologija, ki so jo ta mesec zaščitili tudi pri evropskem patentnem uradu, vključuje predkomore s pretočnimi odprtinami, ki jih povezujejo z glavnimi zgorevalnimi komorami. Zmes zraka in goriva se najprej vodi v predkomoro, kjer jo vžge posebna vžigna svečka. V nasprotju s tradicionalnimi svečkami ima namreč ločeni elektrodi, s čimer zagotavlja boljše toplotno upravljanje in preprečevanje nezaželenih vžigov.

Prilagodljivost

Nova tehnologija vžiga je zelo prilagodljiva in jo lahko uporabijo na motorjih zelo različnih velikosti od majhnih trivaljnikov do velikih motorjev V8. To pomeni, da bi jo pri BMW-ju lahko uporabili za širok razpon njihovih motorjev ter ob boljših zmogljivostih dosegli tudi vse bolj stroge okoljske standarde.

BMW sicer še ni objavil kdaj in če bodo novo tehnologijo sploh uporabili, vendar pa kaže, da očitno še niso obupali nad razvojem motorjev z notranjim zgorevanjem.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • matevz423 10:15 16.avgust 2024.

    Partetičen članek promoviran od naftnih lobijev. Izkoristek motorja na notanje izgorevanje nikoli ni bil in ne bo boljši od cca 30%. Pomislite poraba goriva 5l/100km (se smatra za nizko) = 50kWh/100km (ker 1l dizla ali bencina je 10kWh). Normalen električen ...prikaži večn avto troši 13kWh/100 ali 1.3l/100km. Torej je nekje 4x učinkovitejši (izkoristek energije je okrog 90%), ne greje in ne kadi. Ampak to ni dovolj da bi utišali take članke in dezinformacije.

  • Ender3 10:06 16.avgust 2024.

    Za Nemce postaja vse, misija nemogoče. Japonci in Kitajci so jim odvzeli primat inovativnosti motorjev.

  • Avatar NickMason
    NickMason 09:54 16.avgust 2024.

    BMW zna narediti odličen motor,kar se tiče porabe ,nimajo pojma,dimnost pa še manj,tu jih scat pelje Renault.Sami sploh ne komentirajo zakaj,ker so naduti do amena,pa jim zdaj novi zakoni delajo preglavice.Vse kar mora danes avto imeti vezi čistoče in porabe ...prikaži veče je Renault na mestu.Še pri formula 1 jih skoraj ne dosegajo.