X6 je bil v prvi generaciji avto, ki je močno vplival na avtomobilsko industrijo. Biti vodilni na trgu je vedno pomembno, saj se lahko s tem hvališ. Audi in Mercedes, tudi Porsche, so bili zaradi uspeha BMW z X6, ki ga označujejo kot SAC ('Sports Activity Coupe), športno terenski kupe, primorani kopirati svojega velikega tekmeca.
In ne le, da sta ga kopirala, Mercedes je na primer z GLE uspel celo zasenčiti original. BMW s tretjo generacijo X6 vrača udarec. Naredil je avto, ki bo na cesti več kot opazen in še naprej bo sprožal polemike. Delil bo mnenja. Ne le zaradi svoje velikosti, razvpite so predvsem ledvičke na maski motorja, zaradi katerih bi bil lahko brez dvoma glavna zvezda v kultnem filmu Pobesneli Max, v katerem divjaki lovijo ljudi. Sploh ponoči, ko so osvetljene. A ne gre le za ledvičke.
Ne gre spregledati žarometov z modrim odtenkom, ki opozarjajo na lasersko tehnologijo. Slednji so seveda prilagodljivi, svetijo vedno s polno močjo, a ponoči zasenčijo le druga vozila, vse okoli pa oddajajo belo svetlobo. Žarometi so zadaj poenoteni z manjšim X4, a se nam zdi, da je tak videz bolj namenjen nekim drugim trgom, ameriškemu in azijskemu, zato je naše mnenje, da bo v Evropi vseeno prvi X5 in ne X6.
Pogled na bok vozila je prav tako impozanten. Streha proti zadku pada, a je na zadnjih sedežih vseeno več kot dovolj prostora tudi za glavo treh potnikov. X6 že davno ni več štirisedežnik, zadaj je ogromno prostora v vse smeri, celo toliko, da bodo povsem udobno zadaj sedeli tudi trije odrasli. Pika na i so 22-palčna platišča, zaradi katerih je bilo premagovanje ležečih ovir sicer precej trše kot bi si želeli, a »za lepoto je treba potrpeti.« Če bi z eno besedo opisal zunanji videz avtomobila, bi bila ta beseda »brutalno«. Tako ga je dojemala tudi večina, s katerimi sem se pogovarjal. Če želiš izstopati, bo X6 prav gotovo zagotovilo za to.
Potovalna kabina je veliko bolj običajna, če lahko v tako prestižnem avtomobilu rečemo »običajna«. Voznik podatke o vožnji razbira bodisi na velikih digitalnih merilnikih ali veliki projekcijski površini z zrcaljenjem na vetrobranskem steklu. Pogled na okolico vozila se lahko ustavi na velikih ogledalih, slabši pogled nazaj skozi majhno zadnje steklo pa rešuje 360-stopinjski pogled, ki ga z odlično sliko v temi ali sočnem vremenu ustvarjajo štiri kamere okoli vozila. Hvalimo grafično podobo slike na osrednjem 12,3-palčnem zaslonu, s katerim upravljamo bodisi z gestami, glasom, na dotik ali z vrtljivim gumbom med sedeži. Usnje v X6 je že standardno, estetsko lepo in udobno. V testnem X6 sta bila prednja fotelja ogrevana, hlajena in ponujata tri različno zmogljive stopnje masaže. Tudi drugje po kabini so materiali vrhunski.
Možnosti shranjevanja različno velikih in oblikovanih predmetov je spredaj veliko. Nekateri predali so opremljeni z drsnimi pokrivali, naslon za roke med sedežema spredaj je velik, držala za plastenke oziroma šalice pa sta ogrevana in hlajena. Brezžično polnjenje telefona je hitro, hkrati pa so vsi priključki (USB-C, 12-voltna vtičnica) za telefon na dosegu roke. Zadnji sedeži so opremljeni z zložljivim sredinskim naslonom za roke, ki vsebuje držala za plastenke. Potniki na zadnjih sedežih si ločeno uravnavajo sistem klimatskega prezračevanja.
Skratka, zelo uporaben avto, tudi kar zadeva prtljažnik. Kupejevska streha bistveno ne vpliva na uporabnost prtljažnika. Osnovna prostornina je 580 litrov, dovolj, da vanj naložimo tri večje kovčke. Zadnji sedeži so deljivi v razmerju 40/20/40, tako, da lahko prtljažnik v hipu povečamo na zajetnih 1530 litrov. Opremljen je s sidrišči, izvlečnimi kljukicami na vsaki strani in ročaji za daljinsko spuščanje zadnjega sedeža. Avtomobilska prtljažna vrata se seveda odpirajo s pritiskom na stikalo ali migljajem stopala pod zadnjim delom avtomobila. Brez težav lahko s takim X6 vlečete tudi počitniško prikolico.
Mogoče niti ni presenetljivo, da je X6 v dobi, ko je trend, da so nova vozila prostornejša, a na zunaj manjša in lažja, nekoliko večji in težji. V dolžino meri skoraj pet metrov, v višino 1,7 metra. Da so nekatere različice serijsko opremljene z 22-palčnimi platišči - in da so ta ogromna platišča v sorazmerju s preostalim avtomobilom - nekako pove vse, kar morate vedeti o prednostnih nalogah tega vozila.
A X6 je dokaz, da so lahko tudi večja in težja vozila, bolj zmogljiva, a vseeno učinkovita in okretna. Štirivaljnega motorja ne boste našli v ponudbi, saj se ta začne šele z modelom 30d s trilitrskim šestvaljnim turbodizelskim motorjem s 195 kilovatov moči (265 KM), ki od 0 do 100 km/h pospeši v 6,5 sekunde. Samo za prestavo, vse ostale različice so le še bolj zmogljive. Testni primerek X6 M50d spada tik pod vrh, saj več dobite le še z X6 M s 4,4-litrskim osemvaljnikom. Mi smo torej preizkušali dizelski šestvaljnik, ki mu pri pospeševanju v različnih razmerah in vrtljajih pomagajo štiri turbine, tako, da kar najbolje izkoristi vso moč motorja, ki je 294 kilovatov ali okroglih 400 konjskih moči. Skoraj enako pomemben pa je tudi podatek o navoru, ki je 760 Nm.
Motorju torej pomagajo štiri različno velike turbine, vsaka od njih pa skrbi, da je motor odziven skoraj od začetnih vrtljajev, pa vse do vrtljajev, ki so na merilniku obarvani v rdeče številke. Občutek je skoraj tak kot pri električnih avtomobilih, ko se vse dogaja v hipu. Ko odločno pohodimo stopalko za plin, potniki »ostanejo brez sape«. Sedeža spredaj na srečo učinkovito oprijemata celotno telo, zadaj pa so potniki prepuščeni usmiljenju voznika. Na naših avtocestah vsekakor ne boste mogli niti približno preizkusiti vsega, kar zmore tak stroj, ki stotico iz mirovanja doseže v 5,2 sekunde. Kot „bi rekel keks“ pa pospeši tudi do elektronsko omejenih 250 km/h.
Hvalevredno je, da voznik ali pa drugi tehnično izobraženi potniki v nobenem trenutku ne bodo posumili ali imeli občutek, da je pod motornim pokrovom dizelski motor. Motor se obnaša zelo bencinsko, kar zadeva porabo in trušč. Je neverjetno uglajen, ko vozimo v načinu eco, pa je poraba goriva na avtocesti pri 130 km/h celo pod sedmimi litri. Ko potrebujemo več moči, jo s pritiskom na stikalo in izbiro načina sport v hipu dobimo. Takrat je poraba goriva tudi 15 litrov, v povprečju pa smo na testu porabo plinskega olja brzdali nekje v mejah devetih litrov na 100 prevoženih kilometrov.
V načinu sport + lahko izklopimo tudi sistem ESP, volan otrdi, menjalnik dovoljuje vrtenje v višje vrtljaje, s pritiskom na stopalko na plin pa v trenutku občutimo vso „brutalno moč,“ ki avto z maso 2,2 tone izstreli mimo drugih avtomobilov. Tudi osemstopenjski samodejni menjalnik je poslastica. Ne glede na to, kako vozite, deluje brezhibno, hitro in nemoteče. Konfiguracija programske opreme je preprosto odlična za vse načine vožnje. Ni treba posebej poudarjati, da je pogon speljan na vsa štiri kolesa, oprijem pa je odličen, kljub večji oddaljenosti karoserije od tal. Vodljivost vseeno ni na ravni karavanov ali limuzin znamke BMW, nagibanju ob visoki masi se ni moč izogniti, tudi volanski mehanizem ne sodi v isto kategorijo kot pri limuzinskih BMW-jih. Davek štirikolesnega krmiljenja boste plačali med ovinki pri zelo športni vožnji, boste pa zato toliko bolj zadovoljni nad okretnostjo 2,3 tone težkega orjaka v mestu.
Pod črto, X6 ostaja izjemno impresivno vozilo. Mogoče ne bo prepričal nasprotnikov, morda se bo kdo še vedo zgražal nad obliko, vendar pa po novem ponuja še več razkošja in več tehnologije kot kdajkoli prej. To se seveda pozna tudi na končni ceni.
Podatki o vozilu: (BMW X6 M50d)
Prostornina motorja: 2993 ccm
Moč motorja: 294 (400) pri 4.400 vrt./min
Navor: 760 Nm od 2.000 do 3.000 vrt./min
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 9,1 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4935 x 2004 x 1696 medosna razdalja 2.975
Prostornina prtljažnika (v litrih): 580 – 1535
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 216 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 85.550 (osnovni) / 109.000 (testni) / 143.844 (testni z dodatki)
Plusi: Moč in navor motorja, vozne lastnosti, delovanje asistenčnih sistemov, menjalnik;
Minusi: Cena, cena dodatkov, volan;