Avto
195 ogledov

Boste več dali za čevlje ali gume?

Pnevmatike Anže Petkovšek
Če kje, potem nikar ne varčujte pri pnevmatikah, še posebej za mrzli del leta, stalno opozarjajo strokovnjaki. Razlika med zavorno potjo najboljše in najslabše je kar 18 metrov, kaže letošnji test zimskih pnevmatik.

Dober zimski čevelj v trgovini zlahka preseže ceno 100 evrov. Za ta denar pričakujemo, da naša noga ostane tudi v mokrem vremenu suha, oprijem v snegu in na ledu pa zanesljiv. Če tudi pri čevljih gledamo predvsem skozi denar, potem se hitro zgodi, da staknemu prehlad že ob prvem spopadu z močo ali da hitro pristanemo na zadnji plati. 

Posledice pri slabi izbiri pnevmatik pa so lahko veliko hujše in tudi usodne. Morda se bomo sosedu res lahko pohvalili, da smo jih v bližnjem trgovskem središču s pomočjo kuponov, točk ali pik dobili po zares nizki ceni, a dejstvo je, da se takšna pnevmatika ne more resno spopasti z razmerami, ki bodo vladale na cestah v naslednjih šestih mesecih.

Če smo torej pripravljeni za naše suhe noge plačati veliko, potem bi morali biti za varnost sebe in naših bližnjih na cesti pripraljeni plačati še toliko več. 

Testirani trije tipi

Evropski avtomobilski klubi, med njimi tudi slovenski AMZS, so pred prihajajočo zimsko sezono objavili test 28 najnovejših tipov pnevmatik na trgu. Tokrat so se posvetili "obutvi" za manjše avtomobilske modele, saj so testirali v kategorijah 175/65 R14 T in 195/65 R15 T, v slednji velikosti so izdatno testirali še štiri celoletne pnevmatike.

Skupna ugotovitev je, da bodo vozniki med vožnjo jeseni in pozimi veliko varnejši na sezonskih pnevmatikah, saj so celoletne v vsakem primeru zgolj kompromis, ki zahtevnim razmeram često niso kos. Druga ugotovitev je, da dobra pnevmatika praviloma spada v zgornji cenovni razred, vseeno pa je mogoče tudi med nekoliko cenejšimi najti zelo dober kompromis za zanesljivo vožnjo.

18 metrov je ločnica med "varna zaustavitev" in "hude poškodbe"

Strokovnjaki so še posebno pozornost namenili oprijemu in zaviranju v mokrem ter vožnji po izredno spolzki podlagi (led), pri čemer so ugotovili velikanske razlike med najboljšimi in najslabšimi tipi. Tako se je avtomobil s hitrostjo 80 km/h z najboljšimi pnevmatiki ustavil že po 51 metrih, z najslabšim tipom pa po kar 69 metrih. Verjetno ni potrebno omenjati, kaj razlika 18 metrov lahko pomeni v realni situaciji. 

Med najboljšimi tudi zelo dobri kompromisi

V manjši kategoriji, ki je nameščena na avte tipa ford fiesta, renault clio, VW up in druge, so si oznako "zelo dobro" prislužili modeli štirih proizvajalcev, Continental, Dunlop, Michelin in Firestone. Komplet štirih pnevmatik tega tipa stane med 290 in 330 evrov, ugotavljajo pri Adacu.

Med ostalimi 10 modeli jih je osem dobilo oznako "dobro." Med njimi je tudi model sava eskimo S3+, ki je med slovenskimi vozniki zelo popularen. Pnevmatika se je med vsemi testiranimi izkazala za najboljšo na snegu iz z zelo ugodnim vplivom na porabo goriva, medtem ko je bila manj prepričljiva v kategorijah obnašanja na suhi in mokri cesti.

Rdečo oznako "ni priporočljivo" nosita modela znamk Cooper in Star Performer.

Celoletne? Testi dokazujejo, da ne.

V kategoriji 195/65 se je zgodba glede najboljših ponovila, najboljše so bile pnevmatike Continentala, Bridgestonea, Dunlopa, pa tudi Semperita, ki po ceni sodi v srednji razred. Za komplet štirih najboljših pnevmatik v tej kategoriji je sicer potrebno odšteti med 310 in 350 evri, kaže poizvedovanje po spletnih in klasičnih trgovinah. Sedem modelov si je zaslužilo oznako dobro, model Matadorja je priporočljiv le pogojno, modela znamk Infinity in Achilles pa ne sodita na avto, čeprav sta med najcenejšimi, so si edini strokovnjaki. 

Med celoletnimi modeli sta dva dobila oznako "priporočljiv le pogojno" (Falken in Vredestein), dveh pa strokovnjaki nikakor ne priporočajo (Kumho, Uniroyal). Še posebej slabo se odrežejo na snegu in tudi v mokrem. Celoletne pnevmatike glede Slovenije pridejo prav kvečjemu na območjih, kjer so tudi pozimi vozne razmere ugodnejše (Primorska).

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.