Citroën svojo preobrazbo, ki temelji v duhu drugačnosti, po C4 cactusu in C3 nadaljuje s kompaktnim križancem C3 aircross, ki mu bo kmalu tudi pri nas sledil še večji C4 aircross.
Drugačen ni le zaradi svežega, precej nenavadnega videza z zračnimi mehurčki na vratih, ki smo ga spoznali že z naštetima začetnikoma novega oblikovalskega sloga, pač pa tudi zaradi imena Aircross - torej zloženke iz besed Air (zrak) in cross (križanec).
Večina konkurentov svoje križance oziroma športne terence označuje bodisi s črko X ali besedo sport (športni terenec), Citroënov pomen obeh besed pa je zračnost (air), ki namiguje na prostorno notranjost in (cross) kot križanec oziroma mestni terenec.
Ni terenec
Če se s prvim delom imena (Air) še kako strinjamo, saj gre za zelo prilagodljivega in prostornega križanca, pa to terenec, razen robustne oblike in 17,5 centimetrske oddaljenosti od tal, ni. Ne ponuja štirikolesnega pogona, ampak elektronski sistem za izboljšanje oprijema pod kolesi, ki prilagaja navor na posamezno kolo spredaj odvisno od podlage, ali gre za blato, sneg, makadam, asfalt ... V snegu je prišel prav, ko smo morali v sneženju premagati kakšen ne preveč strm klanec v naselju, v najbolj zahtevnih razmerah, ko sneg prekrije cesto, pa bi si želeli razporejanje navora na vsa štiri kolesa. Zato pa ima sistem, ki po strmih klancih sam nadzoruje spust vozila tako, da je lahko voznik osredotočen le na vrtenje volana.
Čeprav pri Citroënu vseskozi poudarjajo, da to ni naslednik enoprostorca C3 picassoja, pa ga v modelni paleti nadomešča. In to več kot dostojno. Nasploh so v skupini PSA odlično prešli iz klasičnih enoprostorcev na mestne terence, ki so prilagojeni družinski uporabnosti. Nič drugačen vtis nisem dobil pri C3 aircrossu, ki ponuja še več notranjega prostora za glavo, noge, ramena in prtljago, kot smo bili to vajeni s klasično enoprostorsko zasnovanim C3 picassojem. Citroën verjetno ne želi izgubiti zvestih voznikov picassoja, ko bodo menjavali star avtomobil za novega.
Prtljažnik med aduti
Prehod iz enoprostorca na križanca je povsem tržna poteza, saj danes živimo v časih SUV vozil, ki so atraktivnejša, bolj vpadljiva in dajejo večji občutek varnosti in preglednosti. Čeprav se pretvarja, da je off road vozilo, pa je atraktiven z velikimi kolesi, razširjenimi koloteki in dvobarvno zunanjostjo (možno je sestaviti kar 85 barvnih kombinacij zunanjosti, v notranjosti pa lahko izbirate med štirimi. Ena prinaša celo dvobarvni volan!). Znotraj je, kot smo zapisali še prostornejši in ohranja modularno prilagodljivost. Na primer, zadnja klop je vzdolžno pomična in omogoča povečanje prostornosti prtljažnega dela iz 410 na družinsko uporabnejših 520 litrov, naslonjalo sopotnikovega sedeža se preklopi, kar omogoča prevoz daljših predmetov do dolžine 2,4 metra. Naslonjala sedežev je možno tudi nagibati (pet različnih nastavitev naklona). Prtljažnik ima dvojno dno, če podremo sedeže v drugi vrsti dobimo ravno dno. Drsna klop je na žalost na voljo v višjih paketih opreme, opcijsko pa tudi očem prijetnejša dvobarvna notranjost, ki prikrije slabši vtis, ki ga pusti večino trda plastika.
Tako kot vsi novejši citroëni bo tudi C3 aircross všeč tistim, ki imajo radi dizajnerske dodatke, ki izstopajo in so drugačni, kot smo jih vajeni v tovrstnih vozilih. Na primer velika ročica za ročno zavoro, ki sicer krati prostor med sedežema, oblikovno pa je zanimiva. Kljub temu, da bi imel raje več prostora kot tako veliko ročno zavoro, je odlagalnih površin po vsem avtomobilu dovolj, pod osrednjo konzolo lahko brezžično polnimo pameten telefon.
Če-ji
Še vedno pa ostaja nekaj če-jev. Vozniški položaj je še vedno nekoliko pomanjkljiv. Pedalke so nameščene preveč skupaj, volan je velik, sedeži so sicer udobni in veliki, zato pa ponujajo premalo stranske opore. Zaslon na dotik ni najbolj odziven (hiter) in uporabniku prijazen v razredu križancev, enako velja za kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, ki je sicer moderna s 180 stopinjskim pogledom na okolico, vendar med premikanjem deluje počasi, v temi pa premalo osvetli prostor za vozilom. Vožnja bo bolj kot ljubiteljem bolj dinamičnih vozil všeč tistim, ki prisegajo na mehkobo in udobje, med ovinki pa pričakujte kar nekaj nagibanja karoserije.
Vendar pa je C3 aircross z obliko zabaven, tudi motorna paleta je zelo dobra. Za premikanje testnega vozila je skrbel 1,6-litrski štirivaljni BlueHDI dizelski motor z 73 kilovatov moči (99 KM), ki poskrbi, da je križanec živahen v mestu, nekaj več podatkov izpod koles bi si želeli od volana. Tudi poraba goriva ni bila problematična – v povprečju smo porabili nekaj manj kot šest litrov plinskega olja na 100 kilometrov poti.
Vstopni model ponuja tudi nakupno zanimivo ceno, nekaj nad 14 tisočaki, a za to ni visokotehnološki model. Ima jeklena platišča, črno notranjost, stekla zadaj niso pomična. Testni C3 Aircross je imel kar nekaj naprednih sistemov za pomoč vozilu, ki pa jih je treba izbrati iz seznama doplačil, ki so zbrana v paketih. Tako na primer tehno paket ponuja tudi sistem za samodejno zavranje v sili, preklop med dolgimi in kratkim lučmi, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu … Cena testnega avtomobila je tako krepko presegla 20 tisočakov.
C3 Aircross bo mnoge prepričal že s svojim nenavadno izstopajočim videzom, na svojo stran utegne pridobiti tudi lastnike enoprostorcev, ki počasi izginjajo, manj pa je primeren za tiste, ki se radi vozijo dinamično - torej prisegajo na natančno krmiljenje in zmogljivo podvozje in tiste, ki potrebujejo vozilo s štirikolesnim pogonom.
Podatki o vozilu: Citroën C3 aircross BlueHDI100 Shine
Motor: 1.560 cm3, štirivaljni, turbo dizelski
Največja moč: 73 kW (99 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 254 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.154 × 1.756 × 1.637, medosna razdalja 2.604.
Prtljažnik (v litrih): 410/520/1289
Poraba na testu: 5,9 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 104 g CO2/km.
Zmogljivosti: 175 km/h, 11,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 14.090 € / 19.370 € / 23.990 € / 22.030 € (osnovni/testni/ testni z dodatki/ testni z dodatki v primeru financiranja)
Plusi: Oprema, prostornost, prtljažnik, odlagalna mesta;
Minusi: Trda plastika, kamera za vzvratno vožnjo, napredni asistenčni sistemi na seznamu doplačil;