Citroën je tudi v Sloveniji predstavil novi C4. C4 cactus se je zato poslovil iz proizvodnje. Novinec v novi podobi vstopa v neki povsem nov razred. A pravila v avtomobilski industriji so jasna že desetletja – avtomobili se kupujejo predvsem z očmi, in oblikovanje je veja avtomobilizma, ki gre Francozom precej dobro od rok – samo poglejmo v Citroënovo zgodovino: ami, DS, 2 CV, GS.
Prav zato nas je zanimalo ozadje nastanka novega citroëna C4. Za sogovornika smo dobili vodjo oblikovanja za novi C4 Marca Pinsona, ki nam je opisal, kako so se iz nepopisanega lista papirja lotili oblikovanja vozila, ki bo na trgu konkuriralo tako v razširjenem razredu kombilimuzin kot križancev.
»Vsi Citroënovi avtomobili, ki jih omenjate, so ikonični zaradi svoje edinstvene silhuete in tudi, ker so oblikovalci in inženirji našli pravi odgovor na način življenja kupcev v tistem času. Novi citroën C4 ima prav tako edinstveno silhueto. Avto izžareva trdno držo in hkrati povsem nov pristop v C razredu vozil,« pravi sogovornik.
Kot je značilno za križance, je pokrov motornega prostora visok in v primeru C4 horizontalen, s čimer nekoliko spominja na večji SUV C5 aircross. Prednji odbijač s spodnjim spojlerjem je bil izdelan tudi za primer nesilovitih trkov. Tudi rešetke za dovod zraka z vzorcem makro dvojnih puščic so bile povzete po konceptnih vozilih ami one in 19_19.
Nagnjena streha kot pri kupejih je trend
Na vozilu izstopajo velika kolesa, ki dopolnjujejo robusten videz križanca in so nameščena na skrajnih štirih vogalih. Kot nam je pojasnil sogovornik je posebna streha z nagnjenim zadnjim steklom, s čimer so se poklonili legendarnemu modelu GS. Tudi zadek je robusten, v prtljažni del pa se dostopa preko širokih prtljažnih vrat, za katerimi je za 380 litrov odlagalnega prostora. Zadnje luči medsebojno povezuje svetleče črna okrasna letev, Citroën pa uvaja novo osvetlitev zadnjega dela na diode V razporejene v oliki črke V.
»Želeli smo, da je C4 sodobni predstavnik C razreda. Želeli smo narediti dinamičen avtomobil, fastbacka z velikimi kolesi, ki je zahvaljujoč zaščiti karoserije in velikim kolesom tudi trendovski dinamični križanec,« pravi Pinson, ki je s tem nakazal, v katero smer gredo popularni križanci. Čeprav konkurenca ponuja tudi karavane v C razredu pa je Piston glede tega skrivnosten, se je pa navezal tudi na kabino, kjer so bili poudarki predvsem na udobju.
Uporabili so nove materiale
V kabini prevladujejo prečiščene linije s številnimi odlagalnimi mesti in še nekaterimi pametnimi rešitvami, kot je predal v armaturni plošči, poseben nosilec za mobilne naprave in premično odlagalno mesto na konzoli. Piston poudarja, da je bila za povečanje občutka udobja pomembna umestitev armaturne plošče, ko tudi dobro organiziran HMI s sistemom HUD ter uporaba novih materialov.
Oblikovalci so se osredotočili na na otip mehke materiale - zgornji del armaturne plošče je na primer iz materiala slush (penasta obloga), okrasne letve prednjih vratnih plošč v tkanini, mehko oblazinjenje najdemo tudi na naslonih za roke. Pred voznikom pa je umeščen multifunkcijskih volan s širokim spodnjim krakom.
Nasproti voznika je umeščena digitalna visoko resolucijska instrumentna plošča, ki jo dopolnjuje velik barvni prosojni zaslon v višini oči, s katerega lahko voznik odčitava podatke in hkrati ostane osredotočen na cesto. Na sredini zgornjega dela armaturne plošče je povezano s sredinskimi zračniki umeščen tanek 10-palčni zaslon na dotik brez okvirja, ki deluje kot živčni center vseh upravljalnih sklopov vozila. Upravljalna stikala samodejne klimatske naprave z dvopodročno regulacijo so fizično prisotna. Za boljše vzdušje skrbi ambientalna osvetlitev.
Ogrevano je vetrobransko steklo in volan, kar je novost v prodajnem programu znamke Citroën, sedeži so ogrevani tako spredaj kot zadaj. Nova je prestavna ročica samodejnega menjalnika.
Ali so software že poslovenili, ali smo še vedno siva lisa v evropi?