Pa imam na testih najrazličnejše atraktivne štirikolesne primerke vseh znamk in cenovnih razredov. Upam si trditi, da bi se francoski oblikovalci brez težav potegovali za olimpijsko kolajno, če bi imeli disciplino avtomobilsko oblikovanje in bi nagrade razdeljevali glede na odziv publike med testiranjem avtomobila.
Podobno kot Volkswagen z arteonom, je petvratna limuzina peugeot 508 dizajnersko izrazito dodelana, tako na zunaj kot znotraj. S tem so oblikovalci vrgli rokavico popularnim SUV vozilom, ki so vzrok za izumiranje klasičnih avtomobilskih karoserij, ki so prevladovale v preteklosti. Prav »brca v rit« oblikovalcem je bila dovolj, da limuzine doživljajo novo pomlad in so oblikovalsko zanimive in poželjive bolj kot kadarkoli do zdaj.
Limuzine D razred so bile v preteklosti velike, njihovo poslanstvo je bilo udobno potovanje in nabiranje kilometrov, manj uporabnost prtljažnika. To so bili poslovni modeli, karavani pa poslovno-družinski modeli.
Novi peugeot 508, ki smo ga na testu preizkusili v atraktivni GT line različici, je limuzina novega obdobja. Oblikovno izrazito športna, z nizko strešno linijo, kar se pozna tudi v prostornosti za glavo na zadnji klopi (prostor je zelo omejen, že ko smo na zadnjo klop vstavljali otroške sedeže), je tudi precej krajša od nekaterih tipičnih predstavnikov stare šole, kot sta škoda super ali ford mondeo. 508 v dolžino meri »le« 4,75 metra, torej 15 centimetrov manj od omenjenih konkurenčnih modelov. Avto je ekstremno nizek, saj v višino meri le 1,4 metra, to pa se ob različnih aerodinamičnih prijemih, saj je avto videti kot športni avtomobil, pozna tudi pri dinamiki vožnje. Gre namreč za izredno okreten in zabaven avtomobil.
Vrnimo se še za trenutek k obliki. Ta bo zagotovo prvi prodajni adut 508. Toliko glav, kot se je obrnilo za modrim »levom« se na testih novinarskih vozil zgodi redko. Še več, toliko očitnega »buljenja« v pleh, sploh ne vem, ali sem že videl.
Peugeot je že z mestnima terenskima voziloma 3008 in 5008 zadel žebljico na glavico. Peugeot je šel s 508 še korak naprej. Gre za zelo moderno vozilo z, v našem primeru, sloko oblikovanimi polnimi led žarometi, ki ponoči pred vozilom ustvarijo dolg snop bele svetlobe, ki učinkovito pomaga pri nočni vožnji, hkrati pa nas ob vsakem odklepanju vozila atraktivno pozdravijo, tako spredaj, kot grafično dodelane 3D led luči zadaj. Všeč mi je, da so s 508 vrnili tudi retro videz. Predvsem z izklesanimi linijami. Poudariti velja motorno masko, ki je sicer značilna za francoske proizvajalce vozil, podobno uporablja tudi Renault, in dve izraziti izpušni cevi ter strešno linijo in velika bočna vrata, s katerimi spominja na "fastback" vozila.
Če je zunanjost zmes futurizma in retro stila, je notranjost predvsem futuristična, s poudarkom na športnem udobju. Peugeot je 508-ci namenil novo generacijo i-cockpita, kar najbolj opazimo po umestitvi osrednjega zaslona na dotik, ki je sicer postavljen prenizko, zato mora voznik odmikati pogled stran od ceste, zato pa so pod njim lične tipke, ki spominjajo na tiste v letalih, s katerimi hitro dostopamo do glavnim menijem multimedijskega sistema. Z opremo GT line dobimo prijeten majhen in športno odebeljen v perforirano usnje oblečen volan in odlične sedeže, ki spominjajo na tiste v športnih avtomobilih. Ponujajo veliko bočnega oprijema, hrkati pa so se izkazali za zelo udobne tudi na daljših poteh. Nasploh je počutje v vozili izredno dobro. Tudi na račun lično vgrajenih kakovostnih materialov, ki so odlični tudi na otip. In ponujajo dodatno udobje, tako kot ambientalna osvetlitev, ki je pika na i pri nočni vožnji.
Peugeot je velik korak naprej naredil tudi pri uporabnosti, saj 508 v primerjavi s starim ponuja veliko priročnih odlagališč za vse vrste drobnarij ali plastenk, tudi predal pod naslonjalom za voznikovo roko ali predal pred sopotnikov je dovolj zajeten. Eni najbolj privlačnih, tudi, če v račun vštejemo premijska vozila, so digitalni merilniki pred voznikom. Spreminjamo lahko prikaze, izpostavljamo podatke, ki jih želimo videti pred očmi, vse s pritiskom na obvolansko tipko. V slabem vremenu ali v mraku nam drseči gumb na volanu ponuja tudi izbiro IR infrardeče kamere, ki opazi pešce, kolesarje ali pa živali, tudi v najbolj temnem gozdu. Zadeva deluje odlično, opisali pa smo jo v ločenem testu.
Tudi sedenje na zadnjih sedežih ponuja dovolj prostora za kolena dveh odraslih potnikov, a ne toliko kot klasični predstavniki D segmenta, kot omenjeno je prostor omejen tudi v višino.
Kaj pa pomanjkljivosti? Tudi teh je nekaj. Prva je preglednost ob vožnji nazaj. Testni avtomobil je ponudil zgolj senzorje spredaj in zadaj, ne pa tudi kamere za pomoč pri vzvratni vožnji, ki pa glede na teste 3008 in 5008 po kakovosti slike in hitrosti delovanja ni najboljša. Tudi ergonomsko bi ga lahko še dodatno dodelali, saj je veliko stikal skritih ob volanu in ne na volanu. Na primer stikalo za vklop pametnega radarskega tempomata, ki ob kameri na vetrobranskem steklu omogoča, da vozilo sledi vozilu spredaj, tudi ustavi vozilo in ponovno spelje, sledi tudi v ovinek. Aktivni tempomat samodejno uravnava oddaljenost do vozila spredaj, vozilo pa v koloni povsem zaustavi in ko se promet sprosti spet samodejno spelje z mesta. Deluje v kombinaciji s samodejnim menjalnikom, in sicer od 0 do 180 km/h.
Tudi delovanje multimedije bi bilo lahko hitrejše, pri Peugeotu bi se lahko zgledovali tudi po francoskem konkurentu Renaultu in ponudili slovenske menije.
Limuzinski peugeot 508 ponuja uporabnih pet vrat. Kar pomeni, da se velika, dolga in težka vrata prtljažnika (odpirali smo jih ročno), odpirajo visoko v zrak, s tem pa ustvarijo ogromno odprtino za nalaganje tudi velikih predmetov. Zelo uporabno, zato pa je volumensko prtljažnik s 467 litri veliko manjši kot pri mondeu ali superbu in je bolj primerljiv s tistim pri Audiju A5. A povsem dovolj velik tudi za družinsko uporabo, če ravno ne kampirate. Z deljivo zadnjo klopjo v razmerju (1/3, 2/3) se prostornina poveča na 1537 litrov. No, pa saj Peugeot ponuja tudi nič manj atraktivni karavanski 508.
Med vožnjo zna 508 pokazati zelo umirjen in potovalni značaj, zna pa tudi malo »zarenčati«. Dvolitrski turbodizel namreč zmore 130 kilovatov moči (180 KM) in veliko, 400 Nm navora, ki se prenašajo na prednji kolesi. Maksimalen navor je na voljo že dovolj zgodaj, da je pospešek dovolj eksploziven, ni pa brutalen. To pokaže tudi štoparica, od 0 do 100 km/h je 8,3 sekunde, največja hitro pa je visoko nad zakonsko omejitvijo – 235 km/h.
S pritiskom na stikalo na konzoli med prednjima sedežema je možno izbirati med tremi načini vožnje (Normal, Eco, Sport). Pri načinu Sport se amortizerji utrdijo, v funkciji comfort pa opazno zmehčajo.
Volan deluje zelo lahkotno, a prijetno otrdi, ko si želimo bolj športnih in hitrejših užitkov. Zdi se, da želi Peugeot tudi na področju vozne dinamike spet nazaj v vrh, kot se spominjajo z njihovimi GTi modeli iz preteklosti. Nagibanja karoserije skoraj ni, zadek dobro sledi ovinkom. Predvsem se pozna, da je veliko bolj kompakten od večjega passata, insignie in tudi mondea, zato je zelo lahko vodljiv in igriv. Le ob pritisku na tipko sport bi si želeli večje spremembe pri odzivnosti stopalke za plin, tudi sicer zelo dobrega osemstopenjskega samodejnega menjalnika, v korist dinamike, seveda. Izrazit športnik ni, zna pa biti zelo varčen z gorivom. Tam, nekaj nad šestimi litri plinskega olja na 100 kilometrov poti se je vrtela poraba goriva, kar je za tako velik in zmogljiv avto celo navdušujoče.
Če k vsemu dodamo še dobro razmerjem med dobljenim in kupljenim …
Podatki o vozilu: (Peugeot 508 GT line 2.0 Blue HDI 180 EAT8)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.997 ccm
Največja moč: 130 kW (180 KM) pri 3.750 vrtljajih
Najvišji navor: 400 Nm pri 2.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 235 km/h, 8,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4750 x 1859 x 1404, medosna razdalja 2.993
Prtljažnik (v litrih): 487-1537
Poraba: 6,4 litra/100 km (kombinirani cikel)
Izpusti CO2: 123 g/km
Cena: 33.600 evrov / 36.780 / 35.780 evrov (osnovi testni / testni z dodatno opremo/ testni ob nakupu s financiranjem)
Plusi: Videz, LED žarometi, IR kamera, materiali, sedeži, digitalni merilniki, povezava motor-menjalnik, videz zunanjosti in armaturne plošče;
Minusi: Hitrost delovanja multimedije, brez kamere za vzvratno vožnjo v tej opremi, prostor za glavo na zadnji klopi, navigacijska naprava, večina stikal je ob volanu, ne na volanu;
Neverjetno kakšen šok za slovence,ki pomenijo za francoze (posebno Peugeot) pomemben delež kupcev,lepo vas prosim....