Renault je svoje bogate, 115-letne izkušnje iz sveta dirkanja, tudi iz formule 1, prenesel na četrto generacijo clia in ponudil popoprano izvedenko RS, ki jo proizvajajo v francoskem mestu Dieppe, specializiranem za proizvodnjo športnih Renaultovih model z oznako RS.
Spojlerji, difuzorji, barvne kombinacije
Čeprav so oblikovalci pri novem cliu, tako pri klasični petvratni izvedenki, kot karavanu že v osnovi poskrbeli za dinamični videz, pa so dodatne aerodinamične rešitve in športne detajle privarčevali tudi za model RS. Na voljo je v petih barvah karoserije, ki so kombinirane z rdečo barvo, ki se pojavlja na zavorah in na detajlih (sedežih, menjalniku, volanu) v notranjosti vozila. Zadek krasita dve štirikotni izpušni cevi, vsaka na svoji strani, zadnji difuzor in podaljšani spojler zagotavljata več podtlaka pri višjih hitrostih. Spredaj so LED-luči zdaj prestavljene na spodnji del maske, veliko je barvnih kontrastov, skupaj z osnovnim podvozjem so na voljo 17-palčna platišča.
Telemetrija za voznika
Za dirkaške užitke znotraj poskrbijo športni sedeži in raznobarvni detajli, ter logotipi z oznako Renault Sport. Posebnost je RS monitor (v povezavi s sistemom R-link) s pomočjo katerega lahko voznik med vožnjo s pomočjo diagramov ali številk na ekranu spremlja obsežen nabor podatkov, od trenutnega navora, moči motorja, pospeškov, časa zaviranja, … Posebnost je zbir vseh pomembnejših dirkališč na svetu, ki v primeru, da zapeljemo na eno od omenjenih dirkališč, meri rezultat vožnje in način vožnje v posameznem krogu, analizo svoje vožnje pa lahko voznik prenese na USB-ključek in si jo podrobno pogleda na domačem računalniku.
Zdaj motorju pomaga turbina
2,0-litrski atmosferski motor in ročni menjalnik sta pri novi generaciji clia RS zamenjala novi 1,6-litrski štirivaljni turbobencinski agregat s 16 ventili, kar pomeni, da je enako prostoren, kot bodo morali biti od leta 2014 naprej agregati v dirkalnikih formule 1.
147 kilovatov moči (200 KM) se na cesto prenaša s pomočjo šeststopenjskega menjalnika z dvojno sklopko (EDC), ki omogoča pretikanje s pomočjo obvolanskih naperk, voznik pa ima v načinu Race možnost prilagajati odzivnost menjalnika in ga s klasičnih 200 milisekund skrajšati na 150 milisekund.
Primerjava |
Novi clio R.S. 200 EDC |
Clio 3 R.S. |
Najvišja hitrost |
225 km/h |
225 km/h |
Moč (KM) |
200 |
200 |
Pospešek (0 do 100 km/h) |
6,7 |
6,9 |
Pospešek (80 do 120 km/h) |
4,5 |
6,4 |
Emisije CO2 (g/km) |
144 |
190 |
Kombinirana poraba (l/100 km) |
6,3 |
8,3 |
Masa (kg) |
1204 |
1240 |
Boljše vozne lastnosti v primerjavi s predhodnikom so dosegli s številnimi novimi tehnološkimi rešitvami. Med drugim bolj zmogljivimi zavorami, na katere se ne podpisuje več znani proizvajalec Brembo, pač pa so jih razvili in izdelali kar pri Renaultu. Podvozje je trše kot pri drugih izvedenkah clia, a po zagotovilih Renaultovih strokovnjakov najbolj vsestransko do zdaj, saj omogoča najbolj dinamično vožnjo do zdaj, hkrati pa bolje kot pri predhodniku amortizira udarce lukenj ali neravnin na cesti. Za doplačilo je na voljo podvozje CUP, ki je še za tri milimetre približano k tlom, za 15 odstotkov bolj togo, volanski mehanizem pa še bolj neposreden.
Po ceniku clio RS stane 21.990 evrov, pri čemer ni upoštevan popust v višini 1.400 evrov, kupec pa je med drugim deležen tudi ugodnosti v obliki petletnega jamstva (ali 100.000 kilometrov), petletnega vzdrževanja vozila, prvo leto ima plačano tudi obvezno in kasko zavarovanje.
zadnje cajte so vsi avti po nekaj letih uporabe isti shit ne le reno.
Za ta denar si že kupiš avto in ne Renault-a....shit.