Slovenska policija je za Žurnal24 v napovedi za leto 2025 pojasnila, da bo še letos izvedla razpis in v uporabo enotam za nadzor prometa predala mobilni dopplerski merilnik hitrosti.
Gre za napravo, ki lahko hitrost drugih vozil izmeri kar med vožnjo in je zaradi razmeroma kompaktne izdelave lahko vgrajena praktično v katerikoli avtomobil.
Zdaj je ministrstvo za notranje zadeve v imenu policije že stopilo v akcijo in objavilo javno naročilo za "nakup opreme za nadzor prometa in izvedbo usposabljanj". Dokumentacija razkriva, da iščejo radarski (Dopplerski) merilnik hitrosti, ki bo sposoben merjenja iz premične in nepremične točke, torej tudi merjenje vozil med vožnjo, v vseh vremenskih okoliščinah.
Merilnik mora biti sposoben izmeriti hitrosti najmanj do 300 km/h in zaznane kršitve skupaj s fotografijo sproti beležiti za nadaljnjo obdelavo. Zahtevana tehnologija bo morala omogočiti merjenje tako v smeri vožnje kot tudi tistih vozil, ki prihajajo iz nasprotne smeri, obenem pa tudi klasificirati različne tipe vozil ter hitrosti, ki veljajo zanje (avto, tovornjak ...).
Rok dobave naprave in pripadajoče programske opreme so trije meseci od podpisa pogodbe. Do takrat mora imeti izbrana naprava že tudi odobritev tipa za uporabo v Sloveniji.

Zakaj gre policija v takšen nakup?
Prevelika hitrost je eden ključnih dejavnikov za nastanek prometnih nesreč s težjimi posledicami, po drugi strani pa študije kažejo, da se začnejo vozniki obnašati precej bolj odgovorno v prometu, če se poveča možnost, da jih med vožnjo lahko nekdo opazuje.
Analize kažejo, da stacionarne meritve (merilniki na drogovih) sicer vplivajo na zmanjšanje hitrosti, a praviloma le tik pred lokacijo postavljene radarske škatle. Zato so paradoksalno takšna mesta lahko celo nevarne zaradi pretiranega zaviranja nekaterih in možnosti naleta.
Še ena možnost avtomatiziranih meritev je tehnologija P2P (sekcijsko merjenje), ki pa je tudi vezana zgolj na izbrane lokacije, v Sloveniji se z vzpostavitvijo teh naprav še trudijo.
Policija sicer uporablja tudi premično različico stacionarnih radarjev, ki so vgrajeni v zadnji del vozila. To mora biti ustavljeno in postavljeno ob cesti. Praviloma so te lokacije voznikom že dobro znane.
Številne druge evropske policije podobne radarske sisteme mobilnega merjenja že uporabljajo, medtem ko je slovenska policija za mobilno spremljanje hitrosti doslej vztrajala pri uporabi naprav provida, ki pa delujejo po principu videozapisa.
Te naprave so vezane zgolj na eno in isto vozilo. Zaradi zahteve po fiksnem priklopu na vozilo lahko na verodostojno odčitavanja hitrosti pri providah vpliva veliko dejavnikov, vključno stopnja obrabljenosti pnevmatik policijskega vozila.
Poleg tega mora biti meritev opravljena na daljši razdalji, kar velikokrat pomeni sledenje kršitelju z veliko hitrostjo.
Zaradi zastarele tehnologije, ki izvira še iz prejšnjega stoletja, so naprave provide vmes postale nedobavljive, medtem ko je policija kljub pomanjkanju kadra v zadnjih letih zelo malo vlagala v sodobnejše avtomatizirane sisteme spremljanja prometa.
več radarjev po mestih.
@avtor Pred katerim radarjem se pa lahko skriješ? Povej nam recept, prosim razsvetli nas.
Itak je to samo filanje proračuna nič drugega! Ceste in avtomobili zmorejo 180kmh brez problema in varno. Problem so polži na levem pasu! Tem je treba pisati kazni in jim dati vzgojno! Potem se pa lahko pogovarjamo da bom dal… ...prikaži več tempomat na 135 in prišel na cilj isto hitro kot pri 180