Preskusne tablice so skupaj z dovoljenjem za preskusno vožnjo javni listini in kot takšne "zaresen" dokument, s katerim je treba delati odgovorno. Osnovni namen preskusnih tablic je, da uporabniku dovoljujejo začasno uporabo neregistriranega vozila za čas, ki je potreben, da se vozilo registrira ali prepelje čez območje Republike Slovenije.
Brez registrske označbe in ustrezno sklenjenega zavarovanja se motorno vozilo ne more zakonito uporabljati v prometu.
Kdaj potrebujete preskusno tablico?
Preskusno tablico lahko prejme tehnično brezhibno vozilo za obdobje največ petih dni. Namenjena so za nova, predelana ali popravljena neregistrirana vozila, s katerimi se na javni cesti opravlja preizkus ali prikaz lastnosti oziroma prevoz na poti od podjetja izdelave do skladišča.
Uporabljati jih smejo tudi neregistrirana vozila, ki so na poti na tehnični oziroma strokovni pregled, na kraj prevzema stalne registrske označbe ali pa na sejem zaradi prodaje, pojasnjujejo pri AMZS.
Kaj je na preskusni tablici?
Preskusna tablica je bele barve, na njej pa kombinaciji dveh črk namesto grba sledi vertikalna kombinacija PR na rdeči podlagi. Temu sledi še unikatna kombinacija črk in številk.
K vlogi za izdajo preskusnih tablic mora stranka pri pooblaščeni organizaciji predložiti dokaz o lastništvu, odjavljeno prometno dovoljenje v primeru rabljenega vozila in dokazilo o sklenjenem zavarovanju za preskusne tablice za primer prometne nesreče med uporabo teh tablic.
Poleg tega pa tudi izjavo o sposobnosti vozila za varno udeležbo v prometu (potrdilo o tehnični brezhibnosti, izjavo serviserja ali pisno izjavo stranke).
Zakaj so nekatere preskusne tablice iz folije, druge pa so kovinske?
Večina izdanih preskusnih tablic je v obliki samolepilne folije. Odvisno od časa uporabe stanejo do 60 evrov.
Zakon pa omogoča še tako imenovane trajne preskusne tablice, ki so kovinske in po videzu podobne klasičnim tablicam z izjemo vertikalne zveze PR na rdeči podlagi.
Pri trajnih preskusnih tablicah je namen nekoliko drugačen. Dovoljenje za daljšo dobo uporabe preskusnih registrskih tablic lahko izda le upravna enota. Pa še to ne zasebnikom, temveč samo pravni osebi ali samostojnemu podjetniku posamezniku, ki je registriran za prodajo vozil in ima ustrezne poslovne prostore, proizvajalcu vozil za preskušanje prototipov ali organizaciji, ki preskuša vozila.
Dovoljenje za daljšo dobo uporabe trajnih preskusnih tablic se izda za eno leto, z možnostjo za ponovno izdajo dovoljenja in velja samo za udeležbo vozil imetnika v prometu na območju Slovenije. Če dovoljenje ni podaljšano, mora imetnik trajne preskusne tablice vrniti upravni enoti v 15 dneh.
Po podatkih Ministrstva za infrastrukturo število izdanih trajnih preskusnih tablic v zadnjih letih narašča, lani v vsem letu je bilo tako v obtoku že okoli 2.150 takšnih "začasnih" trajnih oznak. Letos so samo v prvih osmih mesecih upravne enote izdale dovoljenja za 1.500 kompletov.
"Trajne preskusne tablice se uporabljajo za prevoz tehnično brezhibnih neregistriranih vozil za potrebe prodajalca vozil, za preskusne vožnje morebitnih kupcev in za preskušanja vozil," navaja zakon o motornih vozilih.
Pri uporabi trajnih preskusnih tablic obstaja sicer stroga dodatna obveza. Zakon zahteva, da mora "imetnik dovoljenja za vsako preskusno vožnjo izdati posebno dovoljenje za preskusno vožnjo."
Kazen za neupoštevanje te obveze je 1.000 evrov, ob ponovljenih treh kršitvah znotraj enega leta pa imetniku prekličejo tablice.
Se dogaja ... tablice kot obvoz
Čeprav so v primeru zlorabe teh tablic predpisane visoke globe, pa so trajne preskusne tablice v praksi lahko tudi obvoz, kako določene avtomobile oziroma vozila legalno uporabljati na javnih cestah.
Gre za primere, ko uporabniki zaradi različnih vzrokov, predvsem pri težavah z dokumentacijo, ne morejo dobiti dovoljenja za klasično registracijo.
"lani v vsem letu je bilo tako v obtoku že okoli 2.150 takšnih "začasnih" trajnih oznak. Letos so samo v prvih osmih mesecih upravne enote izdale dovoljenja za 1.500 kompletov." Konfuzno, ker je letos komaj Februar.
A premožni še plačujejo registracije v tujini,sam vprašam
Zakaj?