Romunska Dacia v lastništvu Renaulta s širjenjem palete postaja vse pomembnejši in prepoznavnejši igralec na avtomobilskem trgu. Osmi in deveti model v paleti sta potovalni in dostavni različici dokkerja, obe z začetno ceno krepko pod desetimi tisočaki.
Daciina zgodba z Renaultom se je začela leta 2004 z modelom logan. V pičlih osmih letih se je paleta razširila že na devet modelov, ki zapolnjujejo večino potreb voznikov, prodaja pa je danes 15-krat večja kot na začetku in je že dosegla številko dva milijona prodanih vozil.
Ponuja več kot le osnovne stvari
Tudi dokker ostaja zvest zavezi kupcu ponuditi tisto, kar potrebuje – preprosto vozilo za malo denarja. Dokker, ki je narejen na modernizirani platformi logana, kar pomeni za 11 centimetrov daljšo medosno razdaljo v primerjavi s kangoojem, s katerim si deli zadnje vpetje. Z notranjostjo, ki spominja na sedemsedežni enoprostorec lodgy, ponuja dovolj, da bo prepričal kupce, ki želijo imeti več kot le osnovno udobje v vozilu, hkrati pa naj zaradi preprostosti ne bi kradel kupcev Renaultovemu kangooju, ki ponuja bistveno več prilagajanja glede individualizacije in stopnje opremljenosti.
Prtljažnik pogoltne 3.000 litrov
Gregor Prebil
Dokker bo lovil kupce, ki potrebujejo veliko prostora in veliko prilagodljivosti. Oblikovno se nos 4,36 metra dolgega vozila z obliko žarometov navezuje na nedavno predstavljeni lodgy. S strani je kopija kangooja, robustne in oglate linije pa prinašajo kar 800 litrov osnovnega prtljažnika, ki ga je moč s preklapljanjem deljive klopi zadaj v primeru potniške različice povečati na zajetnih tri tisoč litrov. Širina prtljažnika 1,4 metra in višina 1,226 metra, skupaj z veliko 703 milimetre veliko odprtino pri stranskih drsnih vratih omogočajo lahkoten prevoz velikih predmetov, kot so omare in drugo veliko pohištvo. Po prvi vožnji eden redkih minusov leti zgolj na premajhna vzvratna ogledala, ki bi prav prišla predvsem pri tovorni različici, ki ima steklene površine le spredaj.
Prilagodljivi dostavnik
V primeru dostavnika, namenjenega podjetnikom različnih branž, se skozi deljiva zadnja vrata, ki jih je moč odpreti pod kotom 180 stopinj, in preklopljiv sprednji sedež, ki ga je moč tudi odstraniti, naloži največ 3.900 litrov tovora. Če odstranimo sprednji sedež, lahko prevažamo tudi predmete, ki so daljši od treh metrov. Dostavnik ponuja tri tipe kabine, tudi s steklenim oknom in mrežo za zaščito voznika. Dodatno uporabnost zagotavlja nosilnost, saj lahko v zadku prevažamo do 750 kilogramov tovora.
Tudi zaslon na dotik in navigacija
Gregor Prebil
Notranjost temelji na modelu lodgy, med drugim pa ponuja več tehnologij, kot smo jih bili še pred letom dni vajeni od znamke Dacia. Za varnost poleg sistemov ABS, ESC in ASR skrbijo še štiri zračne blazine in robustna karoserija. Zadaj so za namestitev otroških sedežev trije isofix priključki. Vozniku je na voljo potovalni računalnik, omejevalnik hitrosti, ki deluje dobro in se pohvalno deaktivira šele takrat, ko do konca pohodimo stopalko za plin, klimatska naprava in senzorji za pomoč pri parkiranju zadaj in celo ogrevana sedeža spredaj. Z avdio naprave, ki podpira tudi mp3 in druge priključke za glasbene naprave, se lahko preko bluetootha po telefonu pogovarjamo prostoročno, med radijskimi programi pa se pomikamo s pomočjo stikal ob volanu. Za nameček ima velik sedempalčni ekran na dotik, ki je ergonomsko sicer postavljen prenizko, podpira pa tudi dobro navigacijsko napravo, ki je enostavna za uporabo. Še vedno smo pogrešali vsaj tempomat in naslon za roko voznika.
Tudi turbobencinski motor
Na izbiro so trije 1,5-litrski dizelski motorji. Euro4 motor dCi 85 ima največjo moč 59 kW (80 KM). Euro5 izvedenko dCi 75 smo preizkusili v dostavniku. 75 konjskih moči je ob obremenitvi prtljažnika povsem dovolj, preseneti pa dejstvo, da se kljub manjši izoliranosti v potniško kabino prebije le malo hrupa. 90-konjski dCi obljublja tovarniško porabo 4,5 litra in 118 gramov emisij CO2 na prevoženi kilometer. Preizkusili so ga v potniški različici, v povprečju pa na trasi po mestu, podeželju in avtocesti porabili 5,5 litra. Obe izvedenki sta spojeni s petstopenjskim ročnim menjalnikom.
Gregor Prebil
Na bencinski strani sta 1,6-litrski MPI 85 in turbobencinski 1,2 Tce motor, oba s petstopenjskim menjanikom. Motor 1,2 TCe 115 (Euro 5) je bil prvič uveden v kolekcijo 2012 modelov renault mégane in scénic in je prvi motor skupine Renault, ki je hkrati opremljen s sistemom neposrednega vbrizgavanja goriva in s turbo puhalom. Največji navor znaša 190 Nm in je enak kot pri dvolitrskem motorju. V kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom v mešanem normalnem ciklu porabi 6,13 litra bencina na 100 kilometrov, izpust CO2 pa znaša 140 gramov na kilometer (dokker van: 6,23 l/100 km in 143 g/km).
Potovalna različica v Franciji za 9.400 evrov
Tako kot lodgyja tudi dokkerja proizvajajo v Maroku, k nam pa prihaja v začetku prihodnjega leta, ko bodo znane tudi cene za slovenski trg. Osnovna različica potovalnega modela v Franciji stane 9.400 evrov, van bo nekaj cenejši. Glede na pretekle izkušnje bodo slovenske cene podobne francoskim.