V Evropski uniji z današnjim dnem, 1. Septembrom 2020, prihajajo v veljavo novi, veliko strožji predpisi v zvezi s tipskimi homologacijami avtomobilov.
Skoraj pet let od začetka afere zaradi Volkswagnovega potvarjanja meritev emisij dizelskih motorjev, ki je dodobra pretresel avtomobilski svet, bi v Evropski uniji radi z novimi predpisi o homologaciji preprečili takšne poskuse goljufanja s podatki o izpustih.
Preverjanja tudi v dejanskem prometu
V okviru novih predpisov o tipski homologaciji, ki bo omogočila prodajo določenega avtomobila na območju Evropske unije, bodo izpušne pline korenito preverjali ne le pred prihodom novega modela na trg, ampak bodo prvič naključne teste v dejanskem prometu izvajali tudi potem, ko bo ta že v prodaji. Če bodo ugotovljene ekstremne kršitve, bi te lahko proizvajalca stale celo do 30.000 evrov na vozilo.
Eden od razlogov za uvedbo strožjih predpisov o homologaciji je tudi razvpita dizelska afera, ki je izbruhnila septembra 2015, ko je v javnosti odjeknila novica, da so pri Volkswagnu s skrivnim softverom motorje prilagodili tako, da so na testih prikazovali ustrezne vrednosti izpušnih plinov, med vožnjo pa so ti dejansko v zrak izpuščali veliko več škodljivih snovi, kot pa dopuščajo predpisi.
Nadzor proizvajalcev in ustanov
Tipsko homologacijo morajo sicer opraviti vsi novi avtomobili, ki jih proizvajalci nameravajo prodajati na trgu Evropske unije, za celotno ozemlje unije pa jo lahko pridobijo v katerikoli od njenih članic. Za homologacijo preskusijo predvsem varnost in okoljsko ustreznost avtomobilov.
Z novimi prepisi bodo v prihodnje bolj natančno opredelili predvsem tri področja testov. Evropske države bodo morale po odobritvi homologacije prvič avtomobile preskušati tudi v rednem prometu, kar bo treba storiti vsaj z vsakim 40-tisočim avtomobilom, evropska komisija pa lahko preskus opravi tudi neodvisno od državnih ustanov.
Evropska komisija lahko po novem izvede tudi nadzor nad ustanovami za testiranje in odobritve tipskih homologacij v katerikoli od držav, predpiše pa lahko tudi vpoklice avtomobilov na ravni unije. Če določena država noče ukrepati proti proizvajalcem, ki so dokazano prekršili predpise, lahko samostojno izda tudi zgoraj omenjene kazni.
že sedaj prijavim vsakega za katerim je dimna zavesa. Problem je le, da je za vsemi jakodimiči
Fino! Bom lahko prijavil kakšen traktor z vodoravnim izpuhom ;-)
Še en zakon ,ki ga nihče nebo izvajal . Spomnim se kako glasni so bili za merjenje hrupa ,ki uničuje naše zdravje . NULA,ZERO ,NJET....