Enoprostorci so hitro izginjajoč razred vozil, ki jih pogosto nadomeščajo vozila iz programa lahkih dostavnih vozil. Pri Fordu so združili moči z Volkswagnom, novi tourneo connect pa je plod medsebojnega sodelovanja. V osnovi si arhitekturo deli z VW caddyjem, pri Fordu pa stavijo na samosvojo obliko, dobre vozne lastnosti, po katerih so znana vozila z modrim ovalom na motorni maski, in tudi veliko serijske opreme. Predvsem pa na uporabnost, kar v prvi vrsti iščejo kupci tovrstnih vozil.
Še vedno dve dolžini
Vozilo je še vedno na voljo v dveh dolžinah (L1 in L2), ponuja prilagodljivo notranjost s sedmimi sedeži polne velikosti, ki jih je možno v drugi in tretji vrsti posamezno odstraniti iz kabine in na primer dobiti prostor za pripomočke za obrt. Možno pa je naročiti tudi štirikolesni pogon, kar še povečuje krog uporabnikov, saj si pri Fordu nadejajo, da ga bodo izbrali tudi aktivni vozniki, ki radi v zadek naložijo kolesa ali pa v njem kar prespijo, če se konec tedna odpravijo v naravo na različne aktivnosti na prostem. Za nameček je možno poklopiti tudi sovoznikov sedež, kar omogoča prevoz do treh metrov dolgih predmetov.
Po odstranitvi sedežev iz druge in tretje vrste (6. in 7 sedež je možno dokupiti za 1.240 evrov) je v avtomobilu na voljo prtljažni prostor s prostornino do 3,1 (L2) oziroma 2,6 kubičnih metrov (L1). Bolj ilustrativno lahko to ponazorimo v milimetrih: največja dolžina tovora je pri daljši različici L2 lahko 2,256 metra za prvo vrsto sedežev, 1,452 metra pa za drugo in 62,9 centimetrov za tretjo (pri krajši L1: 1,913 metra, 1,1 metra in 31,7 centimetrov).
Sedeži s podpisom ortopedov
V višji opremi je za večje udobje mogoče naročiti ergonomske sedeže s certifikatom AGR, ki prinašajo podaljšano oporo za noge in ledveno oporo, električno nastavljivo v štirih smereh. Za lažji dostop na sedeže skrbijo velika bočna drsna vrata na obeh straneh vozila, k udobju pa prispevata dodatna panoramska steklena streha in dvopodročna klimatska naprava.
Celotna armaturna plošča, vključno z informacijsko-razvedrilnim sistemom, je bila deležna temeljnih oblikovalskih in tehnoloških inovacij. Standard je 8,25-palčni zaslon, alternativa je večji 10-palčni zaslon, s katerim kupci dobijo tudi aplikacijo FordPass Connect. To poleg boljše uporabe spletnih storitev omogoča tudi, da v avtu ustvarite hotspot. Na izbiro je (odvisno od različice) tudi 10,25-palčni digitalni kokpit, ki lahko nadomesti klasične merilnike pred voznikom.
In ko smo že pri spletnih storitvah, z aplikacijo lahko na pametnem telefonu vidite, ali je avto zaklenjen ter ali so okna in vrata zaprta, lahko locirate avto, preverite povprečno porabo goriva in še nekatere druge priročne informacije.
Varnost in udobje
Ker gre za družinski avtomobil, je bil velik poudarek tudi na varnosti. Odvisno od opreme je vanj vgrajenih do 19 različnih asistenčnih sistemov. Sistem za preprečevanje trčenja s samodejnim zaviranjem v sili, tempomat, sprednji in zadnji parkirni senzorji, sistem za nadzor utrujenosti voznika, ohranjanje vozila na voznem pasu, pomočnik pri speljevanju v klanec - to je vse del osnovne opreme.
V sklopu različnih paketov so na voljo tudi sistemi, kot so asistent za vzdolžno in pravokotno parkiranje, asistent za vzvratno vožnjo s prikolico, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, razširjen nadzor mrtvega kota in sistem za opozarjanje na prečni promet. Pri Fordu pravijo, da jih od caddyja loči tudi nekaj več opreme, na primer zimski paket, ki poleg ogrevanja vetrobranskega stekla in sedežev, vključuje tudi ogrevan volan. Slednji je tipični za vozila znamke Ford.
Modeli s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko so lahko opremljeni tudi z inteligentnim prilagodljivim tempomatom s pomočnikom za vožnjo po izbranem voznem pasu z razširjenimi funkcijami. Vse različice imajo električno parkirno zavoro. Na voljo so tudi inteligentne LED luči, ki lahko ustrezno spremenijo geometrijo svetlobnega snopa in svetilnost žarometov z nalogo ustvarjanja najboljše možne vidljivosti v prometu, ne da bi zaslepili druge udeležence.
Servis na dve leti in veliko serijske opreme
Za začetek je možno izbrati 1,5-litrski bencinski štirivaljni motor s 84 kW (114 KM) z možnostjo izklopa dveh valjev v korist manjši porabi goriva, ter dvolitrski turbodizel z 90 kW (122 KM). Serijsko sta kombinirana s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, dizelski motor je možno naročiti tudi s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko (DSG), ki navor prenaša na prednji kolesni par. Štirikolesni pogon prihaja le v kombinaciji s turbodizlom in ročnim menjalnikom. Kot so nam pojasnili pri Fordu, bo prihodnje leto opcija tudi za bencinski motor, leta 2024 pa prihaja tudi priključni hibrid. Povsem električne različice za zdaj ni v načrtih.
Poraba goriva je po zagotovilih od 6,3 l/100 km pri bencinskem motorju in 4,8 l/100 km pri dizelskem agregatu.
Za ceno na ceniku 31.050 evrov (s popustom 29.050 evrov) serijsko že prihajajo samodejna klimatska naprava, električno odpiranje oken v drugi vrsti, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, ogrevani pripomočki za udobnejšo vožnjo v mrzlih dneh … Vstopni dizel je 770 evrov dražji.
Pri Fordu izpostavljajo še 5-letno jamstvo brez omejitve kilometrov in servisni interval na 30.000 kilometrov oziroma na dve leti.
Ford, kaj drugega kot jajca od avta!
Za ceno na ceniku 31.050 evrov (s popustom 29.050 evrov) Torej je cena 2000 evrov, kolikor je Ford tudi vreden!🙃