Transit custom trail boste gotovo takoj prepoznali. Namesto običajne maske z modrim Fordovim ovalom in siceršnjih bleščečih olepšav je namreč na njem, z izjemo osnovne barve karoserije seveda, vse črno.
Najbolj gotovo izstopa groba črna maska hladilnika v šesterokotni grafiki, ki jo je Fordov veliki kombi povzel po športnem poltovornjaku rangerju raptorju, in na kateri se namesto modrega ovala bohoti velik reliefni napis FORD. Temu sledi tudi črn spodnji rob odbijača, ki ga zaključuje srebrna plastična zaščita za motor, prav tako pa tudi zaščitna plastika na boku, in bočni stopnički, ki sicer poudarita terenski videz in olajšata vstopanje v kabino ali urejanje stvari na prtljažniku, vendar pa sta tudi nekaj, kot je poudaril znanec, kar se hitro poškoduje ali odlomi. In bleščeče črna so tudi kolesna platišča, na katerih so celoletne gume. Vse skupaj pa zaokrožijo veliki napisi TRAIL na bokih in zadku, ki dajo jasno vedeti, da gre za terenski avtomobil.
Kaj je terenskega?
Vendar pa takšen transit custom kljub temu ni pravi terenec, oziroma sploh ni terenec, ampak le malce bolj robusten kombi od že sicer robustnih transitov customov. Kar se tiče podvozja, se namreč od njih razlikuje le po samodejni zapori diferenciala, s katero je opremljena prednja prema, in ki del navora po potrebi pošilja tudi na kolo z več oprijema in tako olajša vožnjo po slabši podlagi. Možnosti pravega štirikolesnega pogona nima in tudi sicer je podvozje povsem običajno. Pri Fordu mu niso namenili niti dodatne oddaljenosti od tal, saj naj bi s tem precej povišali že tako precej visok avtomobil.
Zapora diferenciala se morda zdi skromen dodatek, ki velikega kombija sicer ne spremeni v terenca, pomaga pa tam, kjer bi se takšni avtomobili tako ali tako pogosto lahko znašli. Na makadamu namreč. Po zaslugi zapore diferenciala je namreč različica trail na slabši podlagi bolj stabilna in se tudi bolje odziva na voznikove ukaze. Za Fordove kombije je sicer vedno veljalo, da se dobro vozijo, za traila pa to morda velja še malo bolj.
In to pride do izraza tudi z motorjem in menjalnikom, s katerima je bil opremljen testni avtomobil. Pod motornim pokrovom je namreč delovala najmočnejša različica turbodizelskega štirivaljnika 2.0 TDCi, ki je moč 136 kilovatov (oziroma 185 'konjev') na prednji kolesi prenašala s preko ročnega šeststopenjskega menjalnika in ž omenjenega diferenciala s samodejno zaporo. Učinek je zelo dober, saj velik kombi z osnovno maso 2,1 tone in največjo dovoljeno maso 3.4 tone ni vzbujal vtisa podhranjenosti oziroma je prazen na ovinkih vzbujal celo športne občutke. Kolikor jih seveda velik in predvsem visok kombi, ki se v ovinkih kar precej nagiba, sploh lahko.
Predvsem uporaben kombi
Testni avtomobil je bil namreč osebni kombi z devetimi sedeži, v katerem je bilo po zaslugi 5,34 metra dolžine, 2,08 metra širine in 1,956 metra višine zares veliko prostora. Tudi v prtljažniku in tudi v primeru, ko so v uporabi vsi sedeži. Drugi in tretjo sedežno vrsto pa se seveda lahko zloži ali celo odstrani (kar ni najbolj preprosto), in potem se potniški avtomobil po zaslugi povsem ravnega dna spremeni v zelo uporaben tovorni furgon.
Sicer pa očitno gre za zelo uporabe potniški kombi, pa čeprav je malce skromen. Ko gre za voznika in pripomočke, ki mu pomagajo pri vožnji, ne manjka ničesar pomembnega, saj je v tem pogledu ford transit custom trail bolj ali manj enak drugim Fordovim predstavnikom, tistim predvsem, ki še niso povsem digitalizirani. Tudi predalov za odlaganje drobnarij in vtičnic USB za polnjenje telefonov je kar nekaj, tako da težav tudi s tem ne bi smelo biti.
Tudi sedežno udobje je po zaslugi usnjenih sedežev na precej visoki ravni. Je pa vse ostalo bolj plastično in gumijasto, predvsem ko gre za dno. To je povsem razumljivo, saj bo ford transit custom trail v takšni konfiguraciji, kot je bil testni, gotovo prevažal veliko ljudi, ki bodo, glede na njegovo terensko naravnanost, vanj gotovo prinesli tudi precej umazanije. In to se lažje očisti, če so talne podloge iz guma ali plastike.
Ford transit custom trail je torej predvsem pravi kombi, ki nekaj več gotovosti zagotavlja tistim, ki se kdaj pa kdaj ali pa tudi pogosteje odpeljejo na makadam. Predvsem pa so mu pri Fordu zagotovili zelo imeniten terenski videz, ki bo marsikomu zadosten razlog, da ga kupi namesto običajnega transita customa.
Ford transit custom trail 2.0 TDCi 136 kW (185 KM)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.996 ccm
Največja moč: 136 kW (185 KM) pri 3.500 vrtljajih
Največji navor: 415 Nm pri 1.750-2.750 vrtljajih
Dimenzija (D x Š x V v mm): 5.340 x 2.080 x 1.956, medosna razdalja 3.300
Poraba: 7,9 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 207 g/km
Cena v evrih: 44.200