Poizkus narediti iz nekega vozila narediti globalni model ni nov, so se ga pa pri fordu lotili (drugič) bolj temeljito. Po prvi generaciji mondea to vlogo prevzema tretje-generacijski focus, ki si ne glede na to v kateri od 120 držav ga prodajajo in od sedmih proizvajajo deli več kot 85 odstotkov sestavnih delov. Novinec je naprodaj v treh karoserijskih različicah, vse pa sedaj premorejo več tenhike in vsebine za nižjo ceno kot pri konkurenci.
Izgled primer zrelega kinetic dizajna
Oblikovno focus ne povzema potez nobenega od hišnih modelov, čeprav je pripadnost znamki ali bolje rečeno hišnemu kinetic dizajnu več kot očitna. Pri Fordu pravijo da z njim (focusom) obračajo nov list v oblikovanju, na zunaj pa ga zaznamujejo velika tridelna maska z odprtinami za zajem zraka, med tem ko je klasična maska minimizirana.
Razgibana in kakovostna notranjost
Popolnoma na novo je ukrojena tudi notranjost, ki je veliko bolj razgibana in kakovostna kot prej, večino elementov pa smo prvič videli pri C-maxu. S tem je focus med bolj modernimi tudi znotraj, velik del tega pa gre na račun napredne tenhike, ki smo je vajeni predvsem iz višjih (cenovnih) razredov in jo je podedoval od mondea. Govora je o sistemih kot so: BLIS, sistem za zaznavo vozila v mrtvem kotu, ACC radarski tmepomat, sistem za zaznavo budnosti voznika in nenamerno menjavanje voznega pasu, sistem start&stop, prvič v fordih pa tudi sistem za prepoznavanje prometnih znakov ter nadzor vektorjev navora (neke vrste prednja zapora diferenciala). Ne glede na različico focus ponuja tudi nekoliko več prostora, v prtljažnik pa spravite od od 363 (5v), 475 (4v), do 490 litrov prtljage (karavan). Pri slednjem pa podiranje sedežev prinese za več kot pol drugi kubik prostora.
Sprva sedem motorjev, kasneje še večMotorno paleto za zdaj sestavljajo štirje bencinski motorji z močjo 77, 92, 110 in 134 kilovatov ter trije dizli z močjo 70, 85 in 120 kilovatov. Kasneje bodo ponudbo obogatili še osnovni dvolitrski dizel z 103 kilovati, 134 kilovatni bencinar pa bo na voljo tudi pri drugih paketih (za zdaj le pri titanium).
Od 16.580 dalje, vsi še 1.700 evrov popusta
Cene se pričnejo pri 16.580 evrih na bencinski in 17.980 evrih na dizelski strani, paket trend zahteva 100, sport pa še dodatnih 1.040 evrov doplačila. Tisočaka boste dodali za paket titanium, 430 oziroma 720 evrov pa doplačali za štirivratno iziroma karavansko različico.
Letošnji prodajni načrti zajemajo 400 vozil, največ od teh naj bi bilo različic trend (skoraj pol), okoli 40 odstotkov bo sporta. 45 odstotkov prodanih focusov naj bi imelo dizelski motor, trideset odstotkov pa naj bi bilo karavanov.