Japonski avtomobilski proizvajalec Nissan je po poročanju časnika Nikkei prekinil pogovore o združitvi s svojim konkurentom Hondo. Omenjena združitev bi ustvarila tretjega največjega avtomobilskega proizvajalca na svetu. Prekinitev pogovorov pa odpira vprašanja o Nissanovi zmožnosti, da krizo prebrodi sam, poroča Reuters.
Vlagatelji Honde so si oddahnili
Po poročanju Nikkeia so delnice Nissana padle za več kot štiri odstotke, preden je tokijska borza prekinila trgovanje. Delnice Honde so se ob tem zvišale za več kot osem odstotkov, kar kaže na olajšanje vlagateljev ob novici o preklicu združitve.
Tiskovni predstavnik Nissana je izjavil, da poročanje japonskega časnika ni temeljilo na informacijah, ki bi jih podjetje uradno objavilo. Dodal je, da bo Nissan svojo odločitev dokončno sprejel do sredine februarja. Iz Honde so sporočili, da niso prejeli nobenih obvestil o umiku Nissana iz dogovora o sodelovanju.
Honda in Nissan, drugi in tretji največji avtomobilski proizvajalec na Japonskem, sta nedavno šokirala z napovedjo od pogovorih glede združitve, s čimer bi skupaj postala tretji največji proizvajalec avtomobilov na svetu. Združitev bi jima omogočila lažjo konkurenco kitajskim proizvajalcem električnih vozil, kot je BYD.
Po navedbah dveh virov so se pogajanja med japonskima velikanoma zapletla zaradi vedno večjih razhajanj. V nasprotju s prvotnim načrtom o enakovredni združitvi naj bi Honda zdaj želela, da postane Nissan njena hčerinska družba, na kar pa slednji ne pristaja.
Nissan v krizi, sam se bo težko rešil
Za Nissan, ki je sredi programa prestrukturiranja, je odpoved pogovorov o združitvi nov udarec. Podjetje načrtuje zmanjšanje števila zaposlenih za 9.000 ter 20-odstotno znižanje proizvodnih zmogljivosti po vsem svetu.
V Hondi, ki ima skoraj petkrat večjo tržno vrednost, naj bi bili na drugi strani vse bolj zaskrbljeni zaradi počasnega Nissanovega napredka pri uresničevanju načrta prestrukturiranja.
Po besedah analitika Christopherja Richterja iz CLSA je po pisanju Reutersa ključni problem vprašanje nadzora: "Honda očitno ni bila pripravljena nadaljevati z združevanjem, če ne bi imela večinskega nadzora nad skupnim podjetjem."

Izziv električnih modelov in politike
Nissan se že dlje časa sooča z velikimi težavami zaradi prehoda na električna vozila. Podjetje še ni povsem okrevalo po krizah, ki so sledile aretaciji in odstavitvi nekdanjega predsednika Carlosa Ghosna leta 2018. Ta je napoved o združitvi komentiral kot samomorilsko, saj naj bi se podjetji preveč prekrivali v modelih in proizvodnji.
Pogajanja o združitvi so potekala v času, ko so ZDA grozile z uvedbo carin na uvoz iz Mehike, kar bi močno prizadelo Nissan, saj je ta bolj odvisen od mehiške proizvodnje kot Honda ali Toyota.
Nissanov dolgoletni zaveznik Renault, ki ima 36-odstotni delež v Nissanu, je sicer izrazil pripravljenost na sodelovanje pri združitvi s Hondo. A Mitsubishi Motors, Nissanov manjši partner v zavezništvu, ki je prav tako razmišljal o priključitvi k združitvi, je po zadnjih informacijah umaknil svojo podporo.
Združitev se je sprva kazala za velik potencial. Zaradi razhajanj med podjetjema in zunanjih dejavnikov pa je kot vse kaže zdaj padla v vodo.