Po oceni nemškega avtomobilskega kluba ADAC naj vsak, ki želi hitro in brez dolgega dobavnega roka preiti na električni avtomobil, pozorno spremlja dogajanje na trgu rabljenih avtomobilov. Zaradi močnega porasta novih vozil električnih vozil in pestrosti modelov, ki so prišli v ponudbo v zadnjih letih, se je močno povečala tudi ponudba mlajših rabljenih vozil.
Z vse večjo ponudbo, umirjanjem dobavnih rokov in deloma nižjimi cenami novih električnih avtomobilov se cena rabljenih električnih avtomobilov po podatkih seznama Deutsche Automobil-Treuhand (DAT) opazno znižuje.
Cene so v nekaterih primerih padle za več kot 20 odstotkov
Dve leti stara tesla model 3 (standard range plus) je jeseni leta 2022 stala 38.550 evrov, trenutno pa jo je mogoče dobiti že za 31.900 evrov (minus 17 odstotkov). Cena dve leti starega VW ID.3 (Pro S) je v enem letu padla s 33.100 evrov na 28.850 evrov (minus 13 odstotkov). Pri hyundai koni (trend 64 kWh) je kataloška cena s 35.050 evrov padla na 27.400 evrov (minus 22 odstotkov).
Po mnenju ADAC lahko trenutni razvoj trga za rabljena vozila in na splošno nizki operativni stroški (vključno z davčnimi ugodnostmi in bonusi za toplogredne pline) olajšajo prehod na elektromobilnost v zelo kratkem času.
Subvencije pri nas tudi za rabljena vozila
Dobra novica za slovenske kupce rabljenih je, da Ekosklad po novem financira nakup električnega avta tudi, če je ta kot rabljen pripeljan iz druge članice EU.
Za vozila, ki stanejo do 30.000 evrov, je mogoče dobiti subvencijo v višini 3.000 evrov, za tista, ki stanejo od 30.000 do 65.000 evrov, pa subvencija znaša 2.000 evrov. Časovna omejitev je sicer postavljena zato, da ljudje ne bi uvažali prestarih električnih vozil.
Kdor bi rad uveljavil subvencijo, je moral rabljeni električni avtomobil prvič registrirati po 1. maju 2023 in pred oddajo vloge za subvencijo, postati mora tudi lastnik dotičnega električnega vozila oziroma njegov uporabnik, če je vmes lizinška pogodba in bo poteku lizinške pogodbe vlagatelj postal lastnik vozila. Prejemnik subvencije mora svoj električni avtomobil poleg tega v lasti obdržati oziroma uporabljati vsaj dve leti.
V razpisu ostaja določba, da subvencija na rabljeno vozilo ne more biti dodeljena, če je bila za nakup vozil z isto identifikacijsko številko subvencija Eko sklada že dodeljena. To v praksi pomeni, da bo možnost za pridobitev subvencije ob nakupu rabljenega električnega vozila sicer večja kot prvotno, a še vedno omejena in bodo v poštev dejansko prišli predvsem uvoženi rabljeni avtomobili.
Po 250.000km v 5 letih kot nov, brez okvar, zavorni diski obraba 1 mm, servisi letna menjava filtra kabine, doseg isti in ne prodam mojega BEV, morda ko bo 1 mio km
Hmmm razlog padec cen RABLJENIH in še to EL. avtomobilov padajo?? Kapaciteta baterije se poslabša, stranka, ko je avto kupila je spregledala, da je to nateg in omejitev glede na to, koliko zmore dizel oz bencinski avtomobil...
zakaj pa ni subvencije za mitsubishijev space star , a? enih 5000 €. tako kot za tele kretenske električarje. aja kolk pa stane tale spacestar pr trgovcu.. ogrooomiiih 11.000 eurov. tolk. zdej pa drava. lahko daš vsakemu državljanu pomoč za… ...prikaži večza nakup najnovešega kofe mlinčka. da se ne bo tolk kadil za 20 let starimi