Sodobni avtomobili so opremljeni s tipali, ki samodejno opozarjajo na prenizek tlak v gumah, vendar pa so ta razmeroma nov dodatek avtomobilski tehniki. V starejših je treba preverjanje še vedno opraviti povsem ročno.
Med vozniki je zelo malo takšnih, ki bi zares upoštevali priporočene intervale za preverjanje tlaka v gumah. Večina se z avtomobilom, ne da bi kdajkoli zapeljali na črpalko in preverili tlak v gumah, pogosto vozi do sezonske menjave zimskih za letne gume. Vendar pa je to lahko zelo slabo, saj lahko neustrezen tlak, poleg predvsem pozimi precej slabo vpliva na varnost avtomobila.
Guma je v osnovi fleksibilna elastična komora, ki je pod določenim tlakom napolnjena z zrakom ali kakšnim drugim plinom. Pravi tlak gumi zagotavlja vzdrževanje pravilne oblike, s katero bo na cesti zagotovila optimalni oprijem. Če je zračni tlak prenizek (ali previsok), guma ne bo mogla zagotoviti zadostne trakcije, kar se bo odrazilo v slabih voznih lastnostih, višji porabi goriva in povečani obrabi.
Sklop posledic
Prenizek tlak lahko precej pospeši tudi obrabo gume. Guma se namreč tedaj bolj upogiba, slabši je oprijem, zato se poslabšajo tudi vozne lastnosti avtomobila, guma pa se tudi bolj neenakomerno obrablja in povzroči povečanje porabe goriva. Namesto v štirih se lahko povsem obrabi že po dveh letih in jo je treba zamenjati, kar pomeni, da si voznik lahko povsem po nepotrebnem nakoplje več deset evrov stroškov na leto. K temu pa lahko prištejete tudi dodatne stroške zaradi večje porabe goriva.
A vozniki ne le pozabijo na preverjanje, če je v gumi mogoče padel tlak, ampak se ne ozirajo niti na tabelo, ki predpisuje priporočljiv tlak v gumah ob praznem ali obremenjenem avtomobilu, saj se lahko med seboj precej razlikuje. In preobremenjena guma pomeni enako tveganje kot premalo napolnjena.
Pri gumarju Goodyear opozarjajo, da lahko do spremembe tlaka v gumah pride iz zelo različnih vzrokov, najbolj pogosti pa so voznikovo zanemarjanje rednega vzdrževanja gum, sprememba obremenitve avtomobila in sprememba zunanje temperature.
V sodobnih avtomobilih so sistemi za opozarjanje pred neustreznim tlakom v gumah postali obvezni del opreme. Voznika pravočasno opozorijo na odstopanja od predpisanega zračnega tlaka in ga v primeru, ko je odstopanje kritično, tudi pozovejo, naj se ustavi in ne nadaljuje vožnje. In voznik bi moral takšna opozorila gotov upoštevati in se nanje odzvati.
Predpisan tlak se polni v hladne pnevmatike! Ko pridete na bencinsko z ogretimi pnevmatikami, vam bo manometer pokazal višji tlak, ker se zrak s temperaturo razteza. Vsaj jaz preverjam tlak doma, ko so hladne gume. Na pumpah, je vedno pokazalo… ...prikaži več drugače oz. se polnjenje na predpisano vrednost ni obneslo. https://sl.wikipedia.org/wiki/Splo%C5%A1na_plinska_ena%C4%8Dba